1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Garage De Vries, Ridderkerk
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 15 februari 2005 03:21 AM

Naar aanleiding van de schitterende wrakkenfoto’s van Martijn van Well ben ik eens op bezoek gegaan bij Citroëngarage De Vries op de Ridderkerk.

Helaas was de garagist ziek, maar van zijn vrouw mocht ik wel foto’s maken.

WAARSCHUWING!! Citrofielen met een zwak hart wordt aangeraden niet te kijken naar de staat van de auto’s… Crying or Very sad  Crying or Very sad

Van de enige BX type 1 die er tussen stond (een 19TRD van 31-01-1984) probeerde ik de rechter voordeur open te doen. Helaas merkte ik dat de deur op de grond viel… Rolling Eyes  Voorbeeldje van doorgerotte scharnieren dus… Confused

Verder waren bijna alle auto’s ontdaan van hun spiegels en interieur…

Kijk en huiver:

BX 19 TD Service (dus basisdiesel met vlakke laadvloer en geen Turbo Diesel Rolling Eyes ):

CX 2400 op LPG:

Ongetijfeld de meest “bemoste” witte AX K-Way van Nederland… Rolling Eyes

Hoe slecht de auto’s buiten zijn, hoe mooi de juweeltjes zijn die binnen staan Shocked
Die zwart CX links op de foto is een CX 25 GTI Automatic.
De zwarte DS is een DS Pallas.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 februari 2005 03:34 AM
  [ # 1 ]

Is dat gedeelte buiten een Sloop ofzo Shocked
En is dit echt een Citroen dealer Confused:

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 15 februari 2005 03:47 AM
  [ # 2 ]

Nee hoor, dit is gewoon een garage van een oude man (eigenlijk een garage zoals je ze alleen nog in Frankrijk vindt Shocked ).

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 februari 2005 04:45 AM
  [ # 3 ]

Dus al die BXen buiten zijn voor sloop onderdelen Confused:

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 15 februari 2005 03:07 PM
  [ # 4 ]

Ik denk van wel, maar er is nog maar heel weinig te grbuiken, aangezien vocht zijn destructieve werking reeds heeft ingezet….  Rolling Eyes  Crying or Very sad  Confused

Profiel  

Gepost: 15 februari 2005 03:14 PM
  [ # 5 ]

Mooie zooi daar he ... Wink

Ben je ook nog bij die garage aan de andere kant van de dijk geweest??

gr.Martijn

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 15 februari 2005 08:43 PM
  [ # 6 ]

Ik heb niet echt gelet op een garage aan de andere kant van de dijk…  Surprisedops:
Wat zit daar voor garage dan?

Profiel  

Gepost: 16 februari 2005 11:55 AM
  [ # 7 ]

Dat had ik je nog doorgemaild voordat je naar de Vries ging, lees je je mail niet Wink

“Als je toch in Ridderkerk ben moet je ook eens onder aan de dijk aan de andere kant gaan kijken, vlakbij het politie bureau (kievitsweg) zit een garage met alleen maar ouwe puinzooi. onder andere ook wat 2cv’s , DS, CX, Visa cabrio etc. staat allemaal weg te rotten…als je vanaf de rotonde de Kievitsweg oprijdt krijg je het politie bureau op links, daarvoor ga je naar links en na ongeveer 200 m. zit ie rechts…”

gr.Martijn

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 16 februari 2005 12:16 PM
  [ # 8 ]

Heb je mail wel gelezen. Maar maandag was ik vroeg klaar en ben ik er ff heen gereden zonder nog eens opnieuw je mailtje te lezen… Surprisedops:  Daarom had ik het adres ook niet opgeschreven, maar heb ik maar wat ropndgereden in Ridderkerk totdat ik deze garage had gevonden. Ik wam van de kant van het water en ben ook weer die kant teruggegaan. Die andere garage die jij bedoelt zal ik dus wel hebben moeten zien als ik verder door was gereden.

Ach ja, weer een reden om ff naar Ridderkerk te rijden Wink  Laughing

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 16 februari 2005 09:16 PM
  [ # 9 ]

Shocked ik zie daar een best wel mooie BX staan (ZR-38-ZF degene voor de LNA).. Zonde zeg dat ze daar weg staan te roesten.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 16 februari 2005 09:45 PM
  [ # 10 ]
deur63 schreef:

Shocked ik zie daar een best wel mooie BX staan (ZR-38-ZF degene voor de LNA).. Zonde zeg dat ze daar weg staan te roesten.

Ben er vandaag weer ff geweest, en wat blijkt: er is een cilinder kapot van die witte 19TZI Rolling Eyes  Crying or Very sad

Helaas wilde de garagist de bumpers van die type 1 BX 19 TRD niet verkopen, omdat hij denkt dat de buren en/of de gemeente moeilijk gaat doen indien die auto’s nog verder kaalgeplukt gaan worden… Crying or Very sad

Wel heb ik voor een kennis nog 4 GT/Leader-wieldoppen van die blauwe 19TRS kunnen scoren:

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 643

Gepost: 16 februari 2005 09:47 PM
  [ # 11 ]
deur63 schreef:

Helaas geen velg Wink

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 16 februari 2005 10:21 PM
  [ # 12 ]
XBXG schreef:
deur63 schreef:

Ben er vandaag weer ff geweest, en wat blijkt: er is een cilinder kapot van die witte 19TZI Rolling Eyes  Crying or Very sad

Ik had dat kenteken getraced (ik hoop dat het het goede kenteken was), en daar kwam uit dat het een 16TZi is.. in ieder geval is de APK verlopen, dus het kan em best wel zijn.

Wel jammer dat ie kaduuk is. ‘k zou em zo willen meenemen.

en speciaal voor sam: zitten alleen geen GTi velgjes onder, maar die doppen vind ik ook niet lelijk. in ieder geval beter dat die dingen die er bij mij onder zitten.

Helaas wilde de garagist de bumpers van die type 1 BX 19 TRD niet verkopen, omdat hij denkt dat de buren en/of de gemeente moeilijk gaat doen indien die auto’s nog verder kaalgeplukt gaan worden…

Misschien een stomme opmerking, maar wat doen die schattige autootjes daar dan, als er nix vanaf gehaald mag worden… of staan ze er alleen maar om kleine zaken af te halen (wieldoppen etc.)

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 17 februari 2005 12:39 AM
  [ # 13 ]
deur63 schreef:

Ik had dat kenteken getraced (ik hoop dat het het goede kenteken was), en daar kwam uit dat het een 16TZi is.. in ieder geval is de APK verlopen, dus het kan em best wel zijn.

Klopt, is idd een 16TZI, maar ziet er aan de buitenkant net zo uit als een 19TZI.

deur63 schreef:

Helaas wilde de garagist de bumpers van die type 1 BX 19 TRD niet verkopen, omdat hij denkt dat de buren en/of de gemeente moeilijk gaat doen indien die auto’s nog verder kaalgeplukt gaan worden…

Misschien een stomme opmerking, maar wat doen die schattige autootjes daar dan, als er nix vanaf gehaald mag worden… of staan ze er alleen maar om kleine zaken af te halen (wieldoppen etc.)

Er is al veel afgehaald van alle auto’s. Hij zei dat die bruine CX al te kaal is geplukt en dat ie liever niet heeft dat de andere auto’s er ook zo bij komen te staan.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 20 september 2005 03:09 PM
  [ # 14 ]

Jammer dat de foto’s het niet meer doen Sad

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 20 september 2005 03:13 PM
  [ # 15 ]
deur63 schreef:

Jammer dat de foto’s het niet meer doen Sad

Wanneer ik weer in NL ben, zal ik de foto’s er weer op zetten.  Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook