Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
En dat is dus echt compleet gel*l. Je kunt je BX laten taxeren als elke andere auto waarbij je anders een risico zou lopen wat betreft de dagwaarde. Die van mij is getaxeerd op 2500 euro, die van wouter op 3500 en op mp staat er 1 die op ruim 7000 is getaxeerd. Deze zou, als de staat zo goed is als het lijkt, volgens mij ook zeker op 3500 getaxeerd worden. En als je op weg naar huis geramd wordt, kun je minimaal de aanschafprijs claimen.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als je er 1 voor 1000 euro wilt hebben: http://www.leboncoin.fr/vi/94693663.htm?ca=12_s
Meja, geen fabrieksschuifdak en waarschijnlijk geen stuurbekrachtiging. En gezien de km-stand zal de d-riem ws. nog gedaan moeten worden. En dan moet je ‘m nog gaan halen.
Het is erg jammer dat de meeste mensen geen besef hebben van de waarde van goede auto’s.
Ik heb een BX TRD uit 1984 en die heeft me ongeveer 5000 euro gekost. Wat heb ik dan?
Een belastingvrije diesel die technisch en uiterlijk zeer de moeite waard is en me dagelijks zonder zorgen van A naar B brengt. Kost me nog geen 5 euro per maand aan verzekering en verbruikt 1 op 18 aan diesel. Nu kan ik met diezelfde 5000 euro natuurlijk ook een MB 200D of een Golf1 D kopen in uitstekende staat, maar als Citrofiel was dit natuurlijk de juiste keuze.
Ik denk dat mensen die een paar honderd euro te besteden hebben zich niet moeten mengen in de discussies of 1750 een goede prijs is voor een belastingvrije en goede BX. Dus ik zeg: “Niet doen!”
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
beek3762 schreef:Het is erg jammer dat de meeste mensen geen besef hebben van de waarde van goede auto’s.
Ik heb een BX TRD uit 1984 en die heeft me ongeveer 5000 euro gekost. Wat heb ik dan?
Een belastingvrije diesel die technisch en uiterlijk zeer de moeite waard is en me dagelijks zonder zorgen van A naar B brengt. Kost me nog geen 5 euro per maand aan verzekering en verbruikt 1 op 18 aan diesel. Nu kan ik met diezelfde 5000 euro natuurlijk ook een MB 200D of een Golf1 D kopen in uitstekende staat, maar als Citrofiel was dit natuurlijk de juiste keuze.
Ik denk dat mensen die een paar honderd euro te besteden hebben zich niet moeten mengen in de discussies of 1750 een goede prijs is voor een belastingvrije en goede BX. Dus ik zeg: “Niet doen!”
Lijkt me niet per se zo, toch? Ik heb maar een paar honderd euro te besteden, maar tevens beschik ik over een redelijk accuraat realiteitsbesef. Daarom vind ik ondanks mijn karige bestedingsruimte, 1750 euro voor deze BX een normale prijs. Ik zou het er voor over hebben. Dat wil alleen niet zeggen dat ‘de markt’ dat er voor over heeft. Volgens mij is dit een klassiek voorbeeld van wat ‘liefhebberij’ is. De liefhebber heeft minder moeite meer geld neer te leggen voor een product dat het gros van de mensen koud laat.
p.s. wat moet jij heerlijk in de auto zitten met zo’n fraaie, en aan vaste- en rijlasten, goedkope BX
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
O-ja, ik kreeg voor mijn ongetaxeerde 16TRS uit 87 zonder morren een bedrag van 750 euro ivm een hele kleine schade. Deze auto zag er erg mooi uit en was duidelijk goed onderhouden. Ook experts houden dus wel degelijk rekening met de algehele staat van een auto.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Zo op het eerste oog, is het nog best een aardige 16 TRS. Daar gaat mijn BX hartje toch weer sneller van kloppen! Ik ben benieuwd wie deze auto gaat kopen en halen!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lekker zelf naar Frankrijk kachelen en voor 1000 euro zo´n ding mee terugnemen kost je nadat je weer in Nederland bent ook wel 1750 euro als je de kosten van autoambulancehuur en benzine bij elkaar optelt.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Lekker zelf naar Frankrijk kachelen en voor 1000 euro zo´n ding mee terugnemen kost je nadat je weer in Nederland bent ook wel 1750 euro als je de kosten van autoambulancehuur en benzine bij elkaar optelt.
hangt ervanaf hoe je het doet. ik zit wel in belgië dus dat scheelt algauw nog eens een paar 100km maar ik ben een paar weken terug een 4x4 gaan halen en dat heeft ons 100 euro aan benzine gekost.
gewoon met 1 wagen naar ginder, en de bx al rijdende mee terug genomen. platen erop en gaan.
dat was niet echt helemaal koosjer maar dit was een zwitserse wagen dus geen franse nummerplaten. als de franse nummerplaten erbij zijn kan het al helemaal perfect.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, en nu weer ON-TOPIC AUB
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
BX TRD type 1 met een ton op de klok: http://link.marktplaats.nl/323598976
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Kriebelt het eigenlijk niet om opnieuw een BX te kopen? Als extra naast de Xantia, of als 2de auto?
BunnY schreef:Kriebelt het eigenlijk niet om opnieuw een BX te kopen? Als extra naast de Xantia, of als 2de auto?
waterman schreef:Ok, en nu weer ON-TOPIC AUB
Wel een leuke auto timo.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Timo1990 schreef:BX TRD type 1 met een ton op de klok: http://link.marktplaats.nl/323598976
Ontzettend gaaf ding!
Ik zou ‘t interieur wel willen hebben…
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooie type 1 inderdaad!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
XBXG schreef:Is er iemand geïnteresseerd in een BX diesel met slechts 67.540 km op de teller?
Het is echter wel een BX voor het laatste ritje…...
Klik hier voor de advertentie: klik!
Vraagje over deze bx, de zus van mijn vriendin zou een dergelijk type auto wel kunnen gebruiken. Ze is veearts en op zoek naar een andere auto. Hierbij is ruimte een belangrijk issue. Nu lijkt mij ivm wegenbelasting, verzekering en verbruik (als veearts rij je erg veel) deze auto wel erg handig voor haar, ik heb een directe link naar de franse advertentie gestuurd. Ik heb al even contact met haar gehad en ze was niet direct afwijzend over een oud-lijkwagen.
Wat ik graag zou willen weten, hoe zouden wij eventueel een dergelijke auto moeten importeren in NL en welke kosten zijn te verwachten. Verder doe ik zelf wel het eea aan mijn eigen bx en daardoor weet ik wel wat over bepaalde kosten maar welke dingen kan ik verwachten bij een diesel van deze leeftijd met deze km stand. € 2000 is voor de auto alleen maar dan komt de rest nog. De zus van mijn vriendin is niet erg technisch en ze zal zeer waarschijnlijk dan ook graag wanneer nodig wat preventief onderhoud willen laten doen. Ze heeft zelf een jaar in frankrijk gewoond en kan daardoor goed frans, de eigenaar bellen is dus evt geen probleem. Alleen zou ik met wat voorkennis zo’n gesprek in willen.
Er is nog niets zeker ik ben momenteel vooral aan het informeren naar mogelijkheden. Echter is dit wel een zeer geschikte auto voor haar en schat ik de kans als aanwezig in dat ze de auto zou willen hebben.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet Michel