Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Hallo,
Ik heb even een vraagje….
Heb gisteren mijn C4 Coupe en heb eenv raag over de climate control..
Ik vond tijndens de proefrit al dat het zo warm werd in de auto.. Net alsorf de kachel gewoon door bleef branden..
Ze hebben alles nagekeken en volgens hen die het gewoon goed..
Nu heb ik vandaag een stukje gereden en weer gutst het van mijn kop af..
Ik heb hem nu op 17graden staan maar het lijkt wel 25graden..
Toen ik net thuis kwam heb ik eens even gevoeld maar als ik de temepratuur op low zet (dus helemaal naar links draai) koelt ie gewoon. Tevens valt het mij op dat als ik de temperatuur verplaats naar 20graden of hoger hij ook warmere lucht blaast.. Alles lijkt dus naar behoren te werken.
Hij staat op “auto” dus ga er vanuit dat ie alles automatisch regelt. Is dit ook zo of moet je de ventilator zelf hader of zachte laten blazen.. Vind nl dat ie redelijk blaast.. Nier voluit of half maar zeg maar een kwart van de snelhied..
Mijn voriga auto had ook Climat Control maar die stond op 21graden en was altijd aangenaam..
Was daarin dan de Climat zo slecht of werkt er toch iets niet naar behoren..
Zat zelf al te denken dat misschien de voeler die de temperatuur in de auto registreers misschien vuil is (stof) zodat ie andere temperaturen registreerd dan het daadwerkelijk is.. Maar waar zit die voeler??
Totaal aantal Berichten: 944
gescheiden climate controle?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Yep.. Links en rechts is gescheiden..
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het is natuurlijk zo met dit koude weer, dat de climat-control probeert zo snel als mogelijk de temperatuur in de cabine op het gewenste niveau te krijgen. Dit betekent dus dat hij in het begin wat harder zal blazen en naar mate gewenste temp. dichterbij komt de ventilatoren wat minder hard zal aansturen. Als het buiten dus rond het vriespunt is, zal hij met zeer warme lucht proberen de cabine zo snel mogelijk op te warmen naar 17 graden. Daarna zal hij alleen nog regulerend verwarmen/ventileren.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Het vreemde is ook dat als ik de temperatuur hoger of lager zet de luchtstroom ook wel warmer of kouder wordt.
Alleen lijkt het wel of dat de temperatuurinstelling te hoog is voor de temperatuur die je instelt..
waarschijnlijk de mengklep motor die kuren heeft, of een zwaar lopende mengklep in het kachelhuis…
Vanmorgen naar de garage geweest.
Die dachten ook aan de mengklep maar daarop was al een modificatie uitgevoerd toen ze alles los hadden gehaald en bekeken.
Ze hebben alles gereset en opnieuw ingesteld.
Het lijkt nu allemaal goed te werken. temperatuur is aangenaam.
Nu dus afwachten of het ook zo blijft maar daar ga ik wel vanuit.
Wat ze exact hebben gedaan kan ik jullie zo niet vertellen.
Ben wel erg te spreken over de service bij hen.
Mocht het weer misgaan, na de modificatie, dan moet er een ander kachelhuis in! Dit is een verrekte dure reparatie (dashboard moet er uit, reken maar op minimaal een dag werk)
Tsja, heb gisteren gereden en heb het gevoel dat het weer erg warm wordt in de auto.
Toen ik gisteren van de garage terugreed deed ie het prima. Maar nu volgens mij weer niet..
Erg vreemd..
Heb in iedergeval nog garantie..
zet maar weer terug, klacht is kennelijk niet opgelost. zal wel resulteren in een ander kachel huis(wees blij met je garantie)
Morgen gaat de auto weer terug naar de garage.
Heb ze vorige week gesproken en toen hadden ze een vergelijkbaar geval wat ze ook niet zo konden vinden.
Kan heb misschien niet een sensor zijn. Wellicht de sensor die de binnenin de temperatuur meet maar ik weet niet waar die sensor zit.
Alle tips zijn welkom.
Totaal aantal Berichten: 75
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Volgens mij zit de sensor achter het centrale display in het dashboard bij de voorruit.
Groet,
Marcel
Zojuist de garage gebeld.
Ze hebben de afgelopen 2 dagen van alles gescheckt en het lijkt allemaal goed te werken. Het enige wat zij op dit moment kunnen verzinnen is dat de sensor inhet dashboard (lichtsensor of zoiets..) niet goed is. Die is nu besteld en wrdt als het goed is morgen vervangen. Dan gaan ze verder kijken.
Ze erkennen in iedergeval het probleem.. Daar ben ik al erg blij mee.
Nu maar weer afwachten..
Net de garage gebeld..
Blijf het een vaag verhaal geven..
Zij geven aan dat de Climate Control bij het starten van de auto de temperatuur meet en daaruit berekend hoeveel warme/koude lucht hij moet voeren voor de gewnste temperatuur.
Hij rekent dit 1keer bij het starten van de auto en dus als de temperatuur oploopt stelt ie deze niet bij zodat ie evt extra warmere of koudere lucht moet toevoeren. Het komt er dus op neer dat ik dus telkens de temperatuur moet bijstellen..
Ik vind het echt een vaag verhaal.. Dus ook niet echt bevredigend..
Morgen haal ik de auto op en dan zal ik eens kijken wat ie doet.
Mijn lijkt gewaan dat met een Climate Control 20graden gewoon 20graden is en dat ie zelf de temperatuur regelt.
Wat zijn jullie beviningen van de CLimat Control in de auto?? Ligt het dan aan mij of toch niet??
Ik had voor de auto nl maar 2 eisen.. Dat was die 110pk moets hebben en Climate Control..
Die 110pk heeft maar geen goed werkende Climate Control in mijn ogen…
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hmmmm…klinkt me toch niet heel logisch in de oren.
Zowel bij mijn Grand Picasso als bij de berline staat de temperatuur eigenlijk altijd op 20 graden en de CC zorgt er bij beide wagens eigenlijk altijd netjes voor dat deze temp. snel bereikt wordt en gehandhaafd blijft.