3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 18 februari 2010 07:15 PM
  [ # 31 ]

poeh, dat was half december, dat weet ik niet meer, en heb het gisteren niet meer gecontroleerd. Maakt ook niet meer uit, het werkte toen voldoende (de afstand was meer dan een millimeter, blijkbaar “uit het doosje” gemonteerd) en het is nu helemaal goed.

De afstand is nu >= 0,7mm in ieder geval, volgens Haynes mocht het tussen 0,65 en 0,8 zijn

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 februari 2010 07:28 PM
  [ # 32 ]

Dacht dat het over de contactpuntafstand ging?

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 18 februari 2010 08:15 PM
  [ # 33 ]

ah, verwarring. Het ging om de elektrode-afstand van de bougies. Die zijn per abuis op contactpuntafstand gezet afgelopen december. Afleesfoutje waarschijnlijk, het is sinds gisteren weer in orde.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 07 maart 2010 09:30 PM
  [ # 34 ]

vorig weekeind na een regenritje stond er ineens water rechts onder de achterbank, de neergeklapte rugleuning was nat…

Blijkt uit de kofferbak te komen lopen, er zit een gaatje naar het achterwiel, d’oh!

Nu blijkt dus die hele naad rot tussen de dubbele platen Crying or Very sad. Toch de bekleding wat verder moeten lostrekken voor aankoop.

Links idem, maar daar heeft één of andere beun glasvezelmatjes tegenaangeplakt. Vooral dat laatste vertrouw ik niet zo omdat het subframe eronder zit, dat wordt dus slijpen en lassen binnenkort. Waar zou ik in de omgeving Delft plaatstaal vandaan kunnen halen?

Nou heb ik een mooie krikpuntdraad gevonden met plaatjes. De eerste foto snap ik, het blok zit onder de ophangpunten van het subframe.

Ik wil achter het subframe eraf halen om ook de (al bekende) vliegroest op de onderkant van de laadvloer aan te pakken, dus wilde afsteunen zoals op deze foto:

Waarom staan die blokjes zo ver naar binnen, is dat U vormige randje niet sterk genoeg?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 maart 2010 10:28 PM
  [ # 35 ]

Hij wil de blokken onder de vlakke plaat hebben, lijkt me ook een goed idee. Het U-vormig randje kan wegknikken.

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 08 maart 2010 01:56 PM
  [ # 36 ]

ah, bedankt. Het is gelukkig een Break, dan kun je er tenminste bij, maar dan zal ik waarschijnlijk wel in de auto gaan zitten borstelen e.d.. Wel fijn als ik dan niks verbuig vanonder.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 08 maart 2010 02:00 PM
  [ # 37 ]

Erg vervelend, zeker bij zo’n verder erg nette auto. Glasvezelen doet me ook altijd het ergste vermoeden.

Om het positief in te zien: je hebt een prima ruimte om te werken en je leert je auto nog eens kennen Razz

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 maart 2010 02:37 PM
  [ # 38 ]

Hopelijk valt het mee. Vaak blijft het niet bij borstelen. Bij mijn GSA zag het er zo uit na wat roest verwijderen:

Nu weer degelijk gelast….

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 08 maart 2010 11:22 PM
  [ # 39 ]

@ DriverD, ik denk dat het er bij mij minstens zo gaat uitzien als de glasmatjes weg zijn confused maar goed te weten dat het mooi gerepareerd kan worden.


rechterkant, gat naar het achterwiel, naad naar voren (links op de foto) doorgerot. Typisch dat het gat precies zit op de plek van het remleidingbeugeltje op de draagarm, die kun je door het gat zo aanraken bij doogezakte hoeven.


linkerkant, beunwerk met glasmatjes en plamuur, vrees met grote vrezen wat eronder zit.


achterste ophangpunt van het subframe links, afdekplaat naar de verstijvingsrand is door. Verder naar voren zit een dikke laag glaspolyester met zwarte camouflage.

werk aan de winkel dus!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 maart 2010 11:39 PM
  [ # 40 ]

Dat wordt nog veel erger als je de roest gaat weghalen. Is ook dubbele plaat daar. Niet vrezen, gewoon aan beginnen.

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 augustus 2010 10:11 PM
  [ # 41 ]

Het bruine monster gaat nog steeds als een malle, iedere keer met een brede glimlach op weg. Het kofferbakverhaal gaat binnenkort aangepakt worden, zodra de 504 APK heeft gaat de GS op pootjes.

Tot die tijd wil ik er nog een paar lange ritten mee rijden. Ik maak me alleen een beetje zorgen om wat geluiden uit het vooronder. Als je een beetje vermogen vraagt (snelheid boven de 80 km/u) en je zweeft over een hobbel, hoor je een rommelend geluid wanneer de auto omhoog veert.

Dat is op zich al een hele tijd en het lijkt niet echt erger te worden, en als je gas terug neemt bij een hobbel hoor je niks.

Er komt de laatste tijd alleen iets bij, dat is een droge tik bij wat harder remmen, alsof er iets doorschiet.

Mijn vermoeden is dat er een homokineet of tripoide gaar aan het worden is. Herkent iemand dit en is het zorgelijk of kan ik er nog wel even mee doorrijden?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 augustus 2010 10:16 PM
  [ # 42 ]

homokineet. Kan nog wel ff..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 augustus 2010 10:36 PM
  [ # 43 ]

Die droge tik bij hard remmen kan ook heel goed speling op éém van de onderste draagarmen zijn, dat hebben meer GS-jes.

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 augustus 2010 11:31 PM
  [ # 44 ]

ah, mooi dat het niet echt urgente dingen lijken te zijn.

Die draagarm is een mooie herfstklus als ik het roest bikken beu ben, en die homokineten nog maar even aankijken dan.

dank voor de visie

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 augustus 2010 12:00 AM
  [ # 45 ]

Lijkt mij ook de onderste draagarmen. Kan ook nog zijn dat de bout een beetje los zit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook