1 op 19.6 !
Heb net getankt…..en dan was dat ook nog met regelmatig de airco aan….dus 1 op 22 moet te halen zijn.
Sohail : ja, dat ik misschien toekomstmuziek voor me…....maar voorlopig toch maar met de Citroen
Bram schreef:1 op 19.6 !
Heb net getankt…..en dan was dat ook nog met regelmatig de airco aan….dus 1 op 22 moet te halen zijn.
Sohail : ja, dat ik misschien toekomstmuziek voor me…....maar voorlopig toch maar met de Citroen
Nou joepie, Dan rij je marginaal zuiniger dan met je xantia
Daar reed je toch 1 op 17 mee ofzo ?
Dat is dus op een volle tank iets van 2 euro goedkoper.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
M&M schreef:van 1 op 15 naar bijna 1 op 20 + lagere WB scheelt best wel als je veel KM’s maakt ....
Wb maakt natuurlijk niet uit voor je km’s. Als je van 1 op 15 naar 1 op 20 gaat scheelt het wel (iets)
Maar 1 op 17 moet toch makkelijk te halen zijn met een dieselende xantia?
1 op 15 haal ik met mijn benzinexantia nog wel.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
M&M schreef:metro2005 schreef:
1 op 15 haal ik met mijn benzine xantia nog wel.
Ik dacht dat je met zuinig rijden niet verder dan 1 op 12,5 kwam ?
->
metro2005
” date=“1252147597”>Aan zuinig rijden heeft mijn xantia blijkbaar een broertje dood ofzo.
Ik heb mijn stinkende best gedaan (constant 90-100 rijden, snel doorschakelen, uit laten rollen) verbruik: 1 op 12,5 ipv 1 op 12 wat ik zo normaal rij
Ja op de stukjes die ik rij momenteel, dat is ongeveer 50% stadsverkeer en 50% snelweg, waarvan de snelweg ook nog eens heel veel filerijden is.
Op lange stukken haal ik wel zuiniger, mijn record staat nog altijd op 1 op 16,5
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
M&M schreef:van 1 op 15 naar bijna 1 op 20 + lagere WB scheelt best wel als je veel KM’s maakt ....
JIJ snapt het ....Metro dus niet
Als Metro eens wat beter had gelezen, had hij kunnen zien dat mijn TD 1 op 15 reed…en wat je nu voor onzin zit te kletsen over die WB, snap ik helemaal niet…...of ik nu rijd of stilsta met de Saxo….feit BLIJFT dat 44 of 79 euro P/M nogal wat uitmaakt.
Ik heb een ruwe berekening gemaakt en daaruit blijkt dat ik zo’n 80 euro p/m bespaar…...dat is in NL’se guldentjes : Fl; 175 .-
Bram schreef:M&M schreef:van 1 op 15 naar bijna 1 op 20 + lagere WB scheelt best wel als je veel KM’s maakt ....
JIJ snapt het ....Metro dus niet
Als Metro eens wat beter had gelezen, had hij kunnen zien dat mijn TD 1 op 15 reed…en wat je nu voor onzin zit te kletsen over die WB, snap ik helemaal niet…...of ik nu rijd of stilsta met de Saxo….feit BLIJFT dat 44 of 79 euro P/M nogal wat uitmaakt.
Ik heb een ruwe berekening gemaakt en daaruit blijkt dat ik zo’n 80 euro p/m bespaar…...dat is in NL’se guldentjes : Fl; 175 .-
Tuurlijk maakt dat wel uit maar is niet afhankelijk van je km’s die je maakt.
En 80 euro is inderdaad een aanzienlijke besparing dat is absoluut waar.
Zoals je het nu stelt scheelt het inderdaad nogal wat in verbruik dus ik neem mijn woorden terug.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bram schreef:Ik heb een ruwe berekening gemaakt en daaruit blijkt dat ik zo’n 80 euro p/m bespaar…...dat is in NL’se guldentjes : Fl; 175 .-
Tja tis maar net waar je op wilt bezuinigen
je bent wel een stuk goedkoper uit.
maar ook :
- minder comfort
- luxe
- snelheid
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
M&M schreef:metro2005 schreef:Tuurlijk maakt dat wel uit maar is niet afhankelijk van je km’s die je maakt.
Verschil van 1 op 5 merk je toch met het aantal km’s dat je maakt ??
Of bedoel je iets anders ....
Of in hoeveel je aan de pomp afrekent
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Hallo zeg,
iedereen boos omdat bram een saxo gekocht heeft?
ik vind ‘t wel cool… da’s nog eens een alternatief voor de C15 die me zou moeten gaan vervoeren tijdens de restauratie van mijn eend
(ik spreek dan over binnen een jaar of 8 )
Enn… dan kan er meteen dat dieselblokje in
heb je meer informatie over het blok, sohail?
merk, vermogen, ...
zou ie op ppo draaien?
Bram schreef:Ik heb een ruwe berekening gemaakt en daaruit blijkt dat ik zo’n 80 euro p/m bespaar…...dat is in NL’se guldentjes : Fl; 175 .-
Maar hoeveel ben je kwijt aan bijbetalen op de inruil? En hoelang moet je vervolgens rijden om dat eruit te halen?
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:Bram schreef:Ik heb een ruwe berekening gemaakt en daaruit blijkt dat ik zo’n 80 euro p/m bespaar…...dat is in NL’se guldentjes : Fl; 175 .-
Maar hoeveel ben je kwijt aan bijbetalen op de inruil? En hoelang moet je vervolgens rijden om dat eruit te halen?
Ong. 8 maanden….en ik ben er 60.000 km op vooruit gegaan, deze Saxo 141.000 en de xant 202.000 km op de teller.
Heb je de xantia kunnen inruilen?
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik vind de Saxo van Bram een leuke auto.
Maar denk dat het aankoop/inruilbeleid van Bram niet tot besparingen leidt.
Op de Xantia heb je toch behoorlijk afgeschreven. Eer je dat weer terug hebt….
De Saxo zal pas wat opleveren als je deze auto een tijdje houdt. Dat zal ook met deze auto niet gebeuren vrees ik.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:M&M schreef:van 1 op 15 naar bijna 1 op 20 + lagere WB scheelt best wel als je veel KM’s maakt ....
JIJ snapt het ....Metro dus niet
Als Metro eens wat beter had gelezen, had hij kunnen zien dat mijn TD 1 op 15 reed…en wat je nu voor onzin zit te kletsen over die WB, snap ik helemaal niet…...of ik nu rijd of stilsta met de Saxo….feit BLIJFT dat 44 of 79 euro P/M nogal wat uitmaakt.
Ik heb een ruwe berekening gemaakt en daaruit blijkt dat ik zo’n 80 euro p/m bespaar…...dat is in NL’se guldentjes : Fl; 175 .-
en dan hebben we het nog niet eens over het onderhoud…
ik snap je best dit is gewoon stuk goedkoper
en volgens mij als je het geld eraan zou kunnen uitgeven had je wel iets groters blijven rijden.
maar ja, je hebt het niet altijd voor het kiezen
vind het toch wat overdreven allemaal een benzine xantia 1 op 15 laten lopen enz
kijk je bent nu appels met peren aan het vergelijken dat de saxo goedkoper is is een ding dat zeker is maar om een vergelijk te maken met een auto die 500 kilo zwaarder is en die een grotere motor heeft kan niet vind ik