Poll | ||
Welke GSA zou jij houden? | ||
Pekeltje | 8 | |
Draakje | 7 | |
Totaal Aantal Stemmen: 15 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Gooi een muntje op. Kop = Draak, munt = Pekel. Als je op die manier een beslissing neemt en je hebt zoiets van “NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHH!!!!!!” dan doe je de andere weg.
Schijt aan originaliteit.
Ik bied 200 voor dat zwarte apparaat!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Deze draad heeft eigenlijk zijn taak volbracht. Ik wilde weten welke auto anderen zouden kiezen en daar heb ik nu een redelijk beeld van gekregen. Reacties op de poll en de vraag zijn overigens nog steeds welkom.
Op dit moment zet ik beide GSA’s nog even niet actief in de verkoop. Ik wil ze eerst de nodige aandacht geven. Draakje vooral cosmetisch, Pekeltje technisch. Eventuele geïnteresseerden kunnen uiteraard altijd even een pb’tje sturen. Bieden staat vrij.
Er zijn overigens al meerdere geïnteresseerden en daarbij valt op dat Pekeltje ruimschoots de meeste aandacht krijgt… arm Draakje.
Die laatste doet het nu trouwens uitstekend, dus qua rijdbaarheid en rijplezier maakt het niet heel veel meer uit. Al was het eerst wel weer even wennen aan het koppelingspedaal en de posities van de versnellingen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vandaag Pekeltje weer eens even wakker gemaakt. Ze startte vrij vlot. Even een rondje gereden… toch ook een fijne auto hoor. Ook goed hoorbaar dat in de Pallas uitvoering meer aandacht is besteed aan geluidsisolatie. Minder motorgeluid in de cabine dan bij de Draak. Jammer van die oliewalmen…
Nu voor het eerst eens goed onder de kap gekeken. Jongens nog toe, wat een vette troep.
- De oliedrukzender is als een zeef
- De keerringen van de oliekoeler zijn niet meer lekdicht.
- De klepdekselpakkingen blijken grotendeels uit een soort siliconenkit te bestaan en zijn alles behalve lekdicht.
- Er zitten vier verschillende bougies in. Alle vier waren ze iets donkerder dan koffiebruin dus dat is in orde.
- Kleppen stellen kan beslist geen kwaad. Er is er eentje bij die duidelijk meer lawaai maakt dan de anderen.
Maar het motortje loopt verder mooi stabiel en klinkt niet ‘eng’ en de C-matic schakelt prima. Allemaal oppervlakkige wantoestandjes dus.
Gewoonlijk zit er bijvoorbeeld een warmtevanger boven de linker uitlaatpijp met een pijp naar het luchtfilter. Dit hele systeem blijkt in Pekeltje afwezig te zijn. Geen wonder dat ze 1:9 liep bij -10. Naar omstandigheden was dat best goed eigenlijk. Heeft iemand nog zo’n stuk ijzer met bijbehorend metalen pijpje liggen?
Allee, genoeg te knutselen de komende tijd.
Edit: deze post hoorde eigenlijk in het draadje voor Pekeltje…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30