Sjakie for President!
XM TCT Ambiance`94
Sjakie for President
Voorlopig had Sjaak het bij het rechte eind. IK heb ook even geinformeerd naar het probleem. Volgens de peugeotman zit er een productiefout in die band. Die fout brengt dus dat die band de auto naar links dwingt.
Ik ga nieuwe banden kopen.
Gisteravond het probleem in dit forum voorgelegd en vandaag al opgelost.
Blij met dit forum, nogmaals een ieder bedankt.
Prettig weekend
Jurrien
Wat een comfort.
XM 2.0 I 1998 groen
productiefouutje in die band volgens de peugeot man?
uhm, die banden heeft hij er toch omheen gelegd ?
Gompy
Nee de Peugeotman kwam er even bij staan. Toen was ik in een GAR garage. Hij zei eerst stuurhuis. Ik heb hem later gebeld en toen stelde hij de diagnose bij en zij omwisselen.
Overigens trekt ie nou naar rechts. Ik ga nu achteren naar voren brengen. De monteur rijdt net voor.
Tot strak.
Vrgr Jurrien
Wat een comfort.
XM 2.0 I 1998 groen
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Productiefout, of wordt de ene kant zwaarder belast dan de andere? NIeuwe banden sturen ook anders dan oude banden, dus als de ene band verder heen is dan de andere kan die idd scheef gaan trekken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian
Ik heb de banden van voor naar achteren gezet. Ze zijn zover ik zie gelijk. Ik heb er over nagedacht maar ik heb 9000 km probleemloos met die banden gereden. Nu opeens op het laatst merkte ik die trek. Nu ik achter naar voren heb gebracht moet ik voor mij zelf erkennen dat die trek zich ongemerkt heeft ingezet. Enfin ik zal kijken hoe het verder gaat. Hij rijdt/stuurt weer super. Behalve de reservebandhouder ziet iet er verder prachtig uit. Dus weer 100000 km.
KWW kieken wat word
Gr. Jurrien
Wat een comfort.
XM 2.0 I 1998 groen
Begrijp ik het nou goed dat je 20k met die banden doet?
Wim,
Disciplus Simplex
Je hebt banden en banden hoor Wim…
De voorbanden bij mij zijn bijv. van die vredestein sprtrac3 dingen. Die worden echt weggevroten door de Xm. Michelin Xsalto’s zijn na bijna 50k nog helemaal top aan de voorkant. Achter zit nog iets van min 5 mm. Die gaan nu ws weg ivm droogtescheurtjes…
Elcheapo banden, mag je blij zijn als je de straat uitkomt.
M’n collega doet iets van 15.000 km met zijn 18” rubbers ( conti’s) onder zijn Leon FR gechipt naar 300+ pk….
Ik ben het bijna helemaal met je eens Michiel Onder de Xant had ik ook Vredestein Trac3 nog wat. Die hadden na ruim 30.000km nog ruim profiel. Het is een combinatie van banden, auto en rijstijl.
Enne.. veel sturen bij stilstand helpt elke band aan gort.
Ligt het aan mij of hebben Michelins vaker dan andere last van droogtescheurtjes?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Zou toch even de wagenhoogte en uitlijning controleren, scheef slijten doen alleen C5’s
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
wagenhoogte is toch niet van invloed op je banden slijtage? Uitlijning uiteraard wel, maar of de wagen nu een paar cm te hoog of te laag staat, ...
Hoog: \ /
Laag: / \
XM TCT Ambiance`94
okay, okay, ik snap wat je bedoeld Dirk, maar das wel van het ene uiterste naar het andere hoor.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
gompy58 schreef:okay, okay, ik snap wat je bedoeld Dirk, maar das wel van het ene uiterste naar het andere hoor.
Maar dat ga je echt wel merken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002