Hallo,
Voor de eerste keer op het forum. De ventilator van de automatische airco draait alleen nog op volle toeren. Ik heb een xsara picasso 1.6 HDI uit 2004.
De ‘off knop’ en de regelknop voor het toerental (handbediening) hebben geen invloed meer op het toerental van de ventilator. De andere knoppen lijken wel invloed hebben. Ook de temperatuur instelknop zet kleppen in beweging. Maar door de grote hoeveelheid lucht is het warmer dan de temepratuurinstelling aangeeft.
Ik heb een ander elektronica moduul in de ventilatormotor ingebouwd maar het euvel is daarmee niet verholpen.
Zitten er ergens nog sensoren die kapot kunnen zijn?
De elektrische kleppen werken nog wel. Ik heb 3 kleppen gezien. Zijn dat ze allemaal.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
je kan de ventilator er uit halen zonder de stuurstang weg te halen, maar het valt niet mee
je moet de metale beugel die van de middenconsol naar beneden loopt los halen, en dan kan je de metalen plaat wat naar binnen buigen
(alles aan de bestuurders kant)
dan de ventilator los draaien (rechtom)
en dan kan je hem op z’n zijkant er tussendoor ( de metalen plaat en je stuurstang en je gaspendaal) halen.
de fan zelf moet je dan naar links hebben
succes
Bij oude auto’s was er vroeger dan altijd een weerstand stuk.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
weerstand zit in de aanjagerzelf.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Bij citroen zit er geen weerstand in, maar een zoals hier boven staat, een module, die door de luchtstroom gekoeld wordt.
je dus het hele geheel (aanjager) nodig.
kost bij de peugeot (module van de 206 is het zelfde) ongeveer €135 bruto.
grz
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
module= kachelweerstand;)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl