2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
foutcode 53 in VC
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 februari 2010 02:04 PM
  [ # 16 ]

Oh die. Ja, dan kan het heel goed Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 19 februari 2010 04:42 PM
  [ # 17 ]

En Michiel, al een oorzaak gevonden?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 19 februari 2010 09:20 PM
  [ # 18 ]

Ik had dit ook. De veercomputer schakeld zich uit bij een spanning lager dan 11 volt. (dus stug, spanning is uit te lezen met een lexia)
Bij mij waren alle massapunten onder de motorkap slecht, de draden zaten los in de aanknijpogen.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 februari 2010 12:16 AM
  [ # 19 ]

Volgens mij was Michiel bezig de dynamo te laten reviseren. Ben ook wel benieuwd…

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 februari 2010 04:16 AM
  [ # 20 ]

nope, ik doe nog geen dynamo. Heb even telfonisch contact gehad met meten=weten. een gereviseerde dynamo gemonteerd en wel zou me 250 euro kosten. Vonden ze echter weggegooid geld obv mijn verhaal.

‘s-morgens hoor je um rondgaan als of die wil zeggen, ik wil nog ff blijven liggen joh… maar slaat wel gelijk aan. na een rit, 70 km, stoppen en weer starten is het vroemmmmm.

Nog eens gechecked op een lekstroom en jah hoor… het lekt nog ergens, 0,6 amp. Dat zou wel kunnen kloppen. Na parijs ben ik maandag avond thuisgekomen en heb de xm tot donderdag ochtend niet gebruikt. Donderdag wel de cv nog werkzaam gehad. sleutel erin en 2-3 keer rond en toen was het einde… rattelende cv… klaar. Passat ernaast en direct VROEMMMMMM

Woensdag ga ik naar van der laan. mogen ze het laatste lekstroom eruit halen en daarna kijk ik verder.

Die dynamo gaat er overigens wel komen hoor. Komende zomer ws weer naar Polen en dan wil ik wel graag een goede dynamo.


veren doet ze overigens in de meest goddelijke vorm….

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 20 februari 2010 09:42 AM
  [ # 21 ]

Blijft een topwijf natuurlijk, ook al lekt ze een beetje stroom cheese

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 februari 2010 09:56 AM
  [ # 22 ]

600 mA een beetje stroom? Dacht het niet. Mijn dame, waar ik het texalarm heb uitgesloopt, trekt minder dan 10mA.
Ik vind 250 Pleuro inclusief de- en montage wel heel weinig. Ik heb bij Patje staan kijken in Parijs; bij de 16V is het dynamohuis gebruikt om de hydrauliekleidingen op vast te maken confused Je moet veel meer vrij maken dan bij mij het geval was.
Enniewee, die lekstroom reduceren is inderdaad veel belangrijker. Die is echt te groot.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 februari 2010 02:01 PM
  [ # 23 ]
eXaMple schreef:

Blijft een topwijf natuurlijk, ook al lekt ze een beetje stroom cheese

geef toe, je mist haar best wel een beetje Wink


@Wim,
Volgens mij, maar ik heb er niet echt naar gekeken, zit er geen leiding in de buurt van die dynamo in m’n 16v hoor. Zover ik het heb kunnen beoordelen is het M-riem lossen, kabeltjes los, bouten los en swap de andere erin.

Profiel  
 
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 20 februari 2010 04:21 PM
  [ # 24 ]

Over dat laatste, dat zo eenvoudig gaat, dat betwijfel ik.
hangt er erg van af of airco hebt of niet.
Bij mijn vorige 16v met airco zat de HDpomp bovenin, dan heb je gehannes met de lhm leidingen.
Heb je geen airco, zoals ik nu, zit de HDpomp op de plek van de airco, das onderin, dan heb je geen gehannes met leidingen.
Toch zal je het rechterwiel er af moeten halen en plastic beschermkappen, wil je er handig bij komen, al is het alleen al om de M-riem er lekker af te halen, dmv spanrol lossen en blokkeren.

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 februari 2010 04:24 PM
  [ # 25 ]

Ik heb er bij Patje naar staan kijken, want ik dacht als ervaringsdeskundige Wink zinvolle adviezen te kunnen geven. Daarom weet ik dat je bij de 16V meer moet verwijderen. Gelukkig heb je wel meer ruimte om te bewegen.

Wat marxandjacx zegt, ben ik glad vergeten. Ik heb geen automatische spanner maar ‘gewoon’ een bout die de riem op spanning brengt. Heb je zo’n automatische spanner dan is het bijna niet alleen te doen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 20 februari 2010 11:27 PM
  [ # 26 ]

Ik vond 110euro voor een reviseerde dynamo al veel, maar 250 is wel heel veel. Blijkbaar is het een onmogelijke klus om de dynamo te vervangen?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 februari 2010 11:47 PM
  [ # 27 ]

250 is best een hoop euri ja.maar goed, hij reken een uurtje arbeid, dat zal wel zo’n 60 zijn dus…

Airco kan bij mij geen problemen opleveren aangezien ik die niet heb en of ik een automatische spanner heb ... geeeeen idee. Hoe herken je zoiets?

goedkoopste zouzijn om in nijkerk dat ding eruit te laten vissen, met de passat naar amsterdam en dan met een nieuwe terug. Geeft wel weer een gehussel met auto;s Smile


maar, eerst ff van de weke afwachten waar dat lekje nog zit. Het was 1,35 Amp en is nu nog een 0,60. Volgens SP zou het zeer ws nog in de armsteun bediening zitten en daar kan eventueel een relais oid tussen zodat deze conact geschakeld is en er bij contact af geen lek meer kan zijn.

Dat maakt me niet zoveel uit overigens, want die steun heeft alleen in de hoogste stand zin en verder gebruik je die knop dus niet.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 februari 2010 12:22 AM
  [ # 28 ]

Nou, ik heb geen automatische spanner. Bij mij gaat het met een grote stelbout die het frame van de dynamo uit duwt. Heb je zoiets niet, dan heb je dus een spanner.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook