17 van de 183
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 januari 2010 11:50 AM
  [ # 241 ]

Dat 100% zuivere geluid was hiervoor ook al.

De slangen zijn ook transparant, ik geloof niet dat ze verstopt zitten Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 januari 2010 01:53 PM
  [ # 242 ]
Mark Gielen schreef:

De basisversie serie 1 had geen luchthoorns. Als je de luxere dus de Supers en de Pallassen hebt die hebben luchthoorns en een claxon en het is idd zo als je de toeter knop half indrukt hoor je alleen de claxon en als je hem helemaal indrukt de luchthoorn.

De serie 1 RD turbo van mijn ouders had inderdaad zo’n dubbele claxon, met half ingedrukt zo’n eend-tuutertje, dat dan een beetje zielig klinkt ten opzichte van de luchthoorn. In mijn serie 1 Pallas zit het zelfde recept.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2010 11:11 PM
  [ # 243 ]

Er zit blijkbaar toch nog wat vocht in de auto. Doordat de zon er vanmiddag op stond was dat tegen de voorruit geslagen.
Aangezien het behoorlijk koud is was het ook al begonnen met te bevriezen.

Dus de CX maar weer eens warm laten lopen. Wat rookt dat lekker bij gasgeven Wink

Ik moet in elk geval binnenkort 1 mistlamp nalopen, want 1 doet het niet meer.

Wat minder is dat de ABS lamp ging branden zodra ik ging rijden Sad
Het viel me de laatste ritten al op dat het lampje af en toe ging branden, steeds vaker eigenlijk..
Na wat kleine rondjes ging het lampje nu ook niet uit, ook niet na herstarten van de motor.

Mijn vermoeden is bij 1 van de sensoren voor, want eerder ging het vaak in bochten aan of uit. Of tijdens remmen.

Mogelijk een vuile sensor?
Hoe maak je dit makkelijk schoon? Of moet toch even het wiel eraf?

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 26 januari 2010 11:43 PM
  [ # 244 ]

Je zou ook eerst de contacten even kunnen nalopen met wat contactspray, dat loste bij toen ik er last van had het probleem op. Die stekkertjes zitten volgens mij onder de achterbank en onder het reservewiel (of daar in de buurt).

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 januari 2010 01:01 AM
  [ # 245 ]

de stekker naar achteren zitten idd onder de achterbank - en zitten daar droog gaan we van uit. dus storing daar minder waarschijnlijk.
die voor voor moeten ergens naar de ABS setup onder het reservewiel gaan. daar even zoeken.
als het niet het stekkertje is, heb je kans op draadbreuk tgv sturende uitslag van de voorwielen. kan je ip. doormeten, en dan dus ook vervolgens de draadbreuk opheffen.
ik weet niet of een vervuilde sensor die storing kan geven… ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 januari 2010 05:55 PM
  [ # 246 ]

En er zit een stekker van de ABS in het stekkerblokje vlak bij de accu - die zat bij mij niet goed vast na het verwisselen van de accu. Daar kun je direct bij. Bij mij bleek dat de boosdoener - uiteraard nadat ik onder de achterbank en onder de plaats onder het reservewiel had gekeken. Als het zo nu en dan voorkomt is waarschijnlijk een sensor.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 27 januari 2010 07:55 PM
  [ # 247 ]

De sensoren zelf even schoonmaken kan natuurlijk ook geen kwaad. Wiel eraf, sensor zit maar met 1 boutje vast. Bij mijn wijlen dame waren ze erg vuil en was het probleem van de storing enige tijd opgelost totdat ook ik een draadbreuk kreeg..succes gewenst want ik ben toch wel erg abs fan, zeker sinds de afgelopen Big Freeze.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2010 08:40 PM
  [ # 248 ]

Ik heb al eens eerder ABS problemen gehad zie: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/192439/

Ik ben inmiddels wel op de hoogte waar alles zit. Het nadeel van dit ABS systeem is dat je het niet kan uitlezen zoals dat kan met de nieuwere systemen. Dan weet je direct waar je moet zoeken.

Op dit moment vermoed ik of een vuile sensor, of een draadbreuk. Mede doordat het af en toe al voor kwam maar dan ging het lampje weer uit.
Dan gaat het grootste vermoeden natuurlijk naar de voorwielen.
Ik ga ook nog wel even onder de achterbank kijken, omdat ik pas veel vocht in de auto had en de isolatiemat onder de achterbank ook aardig wat vocht vast hield, daar liggen de stekkers voor de achtersensoren gewoon los op. Het boeltje onder de achterbank controleren kost toch niet zoveel tijd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 januari 2010 12:51 PM
  [ # 249 ]

Het mistlicht doet het weer. Soms duren simpele dingen bij een CX langer dan je denkt…

Na het lampje wisselen, niks.
Na wat stekker schoon maken, niks.
Wat rommelen aan de stekkers, ja hij doet het af en toe.
12v gemeten bij de stekkers, prima.
Nog meer schoon maken, nee weer niet.
Het lamphuis zelf wat opschuren met een dremel, nog steeds niks.
Dan kom je er uiteindelijk achter dat het snoertje wat aan het H3 lampje zelf zit lam is aan de kant van het lampje zelf… Confused
Vanmorgen een ander lampje gevonden, wat er veel beter uit ziet.
Toen kon de unit terug geplaatst worden, maar de rechter schroef gingen er niet meer in. Daar had ik de vorige keer ook al last van, en zat nu ook aardig vast toen ik hem los haalde.
Na wat klooien besloten dat dit niet ging werken, gelukkig nog zo’n reserve clipje gevonden, toen zat de schroef er in 1 keer in.

Na het testen deed het lampje het nog ook!

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 19 februari 2010 10:10 PM
  [ # 250 ]

Arjan mijn complimenten over je puike CX ik vind het echt een prachtwagen en ik heb vol genot naar je foto’s zitten kijken.

Het blijft voor mij nog steeds een droom om later ook zoon auto te kunnen rijden. Ik heb er nog nooit in gereden maar het lijkt me echt machtig sturen. Gaat deze ook mee naar citromobile of de voorjaarsmeeting?

Gr Rick

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2010 10:29 PM
  [ # 251 ]

Thanks! Wink

Ja, een CX is een hele apparte auto om in te rijden.
Ik denk dat er geen enkele auto een gelijke belevenis geeft als een CX, een DS, SM en XM hebben toch net weer andere dingetjes dan een CX. Al heb ik met de eerste 2 dan weer geen rijervaring.

Op Citromobile verwacht ik wel te zijn, ik denk op 1 van de dagen wel met de CX.
De meeting kijk ik even hoe dat dan uitkomt of ik er naar toe ga.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 19 februari 2010 10:31 PM
  [ # 252 ]

Dan heb je dit nog niet gezien, helemaal very good over zijn eigen turbo.

http://www.youtube.com/watch?v=0gJVI5XjSwM

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 19 februari 2010 10:34 PM
  [ # 253 ]

Toch moet ik zeggen van alle klassiekers trek de CX mij toch het meeste aan. Ik vind deze auto’s echt geweldig ik hoop hier toch nog een keer in de kunnen rijden. En later er zelf 1 te kunnen bezitten.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2010 10:34 PM
  [ # 254 ]
Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 19 februari 2010 10:37 PM
  [ # 255 ]

Hobby/ liefhebberij mag tijd kosten toch dat is alleen maar leuk. Tenminste dat vind ik wel maar dan moet ik er wel plek voor hebben om hem te stallen en te kunnen sleutelen. Want zoon auto wil ik absoluut niet langs de weg zetten. En bij ons thuis op de oprit zal ons moeder ook niet blij mee zijn.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
 
17 van de 183
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook