Verlichting radio blijft branden
knarfield
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 196

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 20 februari 2010 12:08 AM

Sinds een tijdje valt me iets vreemds op aan de radio van mijn C4 Coupe 1.6 VTS uit 2006. De verlichting van de radio blijft namelijk branden, nadat ik uit ben gestapt en de deuren op slot heb gedaan. Zelfs na een paar uur brandt de verlichting van de radio nog steeds. En dan bedoel ik niet van het multifunctioneel display, maar echt de verlichting van de radio zelf. Alle knopjes zijn dan verlicht. Je zou denken dat de eco-stand na een paar uur al lang geactiveerd zou zijn.
Het geluid van de radio gaat trouwens wel uit als ik de auto van het contact haal, maar de verlichting blijft zoals gezegd branden.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik meen me te kunnen herinneren dat de radio eerst alleen met de sleutel op contact aangezet kon worden. Nu kan ik de radio aanzetten zonder sleutel in het contact slot.

Op 18 december heeft de auto de 120.000 km beurt gehad. Kan het zijn dat er een update van de computer o.i.d. is uitgevoerd, en zijn er meer mensen met dit verschijnsel.

Ik ben benieuwd.

Frank

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 20 februari 2010 10:02 AM
  [ # 1 ]

Ik heb een C4GP met RD4 als je daar op de volumeknop drukt, kun je de radio zonder contact aan of uit zetten.
Misschien kun je dat eens proberen. Ik verwacht het niet, maar als je het niet probeert weet je dat ook niet.

Profiel  

knarfield
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 196

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 20 februari 2010 12:13 PM
  [ # 2 ]

Even ter aanvulling: Ik heb de C4 nieuw gekregen (leaseauto), en het branden van de radio verlichting is van de laatste tijd. Na drie jaar was het me anders wel veel eerder opgevallen.

Groeten Frank

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook