Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Citroën moet meer C6 3.0HDI reclame maken en zoals picassoke zegt, meer onder de aandacht brengen door proefritten ermee te laten zoen. Want onbekend maak onbemind .
Dat er nu geen investeringen worden gedaan begrijp ik heel goed, maar maak de 3.0HDI beter bekend dan kun je daarvan nog wat verkopen.
Het is nog afwachten of er een C6 serie2 en een C6 opvolger komt, ik hoop het wel maar PSA is zo nuchter, pragmatisch hierin .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Dat PSA het hoge segment nooit zal loslaten blijkt uit de recente prototype aankondiging van de Peugeot 5
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/248344/peugeots_high_5.html?CMP=NLC-Newsletters&uid=bb29de40e5330cabfad5545eb02623bf
dus, zo zie ja maar weer ze weten best wel waar ze mee bezig zijn bij PSA.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De Peugeot 508 wordt zowel de opvolger van de 407 als 607, een echte 607 opvolger komt niet.
Voor mij blijft het afwachten hoe het met de C6 zal gaan verlopen. In sommige persberichten las ik dat de C6 verdwijnt met de komst van de DS5, geen idee of dit waar is maar is wel een vergelijkbaar verhaal als met de 508.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Als ik deze commentaren zo lees, denk ik zo dat PSA niets meer gaat investeren in de C6, en dat er geen C6 phase II komt. De c6 zal binnen 2 jaar stillekes de aftocht blazen, ...?
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja dat vermoed ik ook. Maar de DS5 zal misschien zijn plaats innemen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Volgens mij wordt de DS5 een soort ‘lifestyle’ achtige crossover van de C5 en dus geen limousine. Daarmee dus geenszins een opvolger van de C6.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
En er komt niet zoiets als de DS6
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
De C6 past zeker en vast niet in de nieuwe aanpak van Citroën, die blijkbaar meer een jonger cliënteel aanspreekt. De Citroën rijder van weleer ( DS, SM, CX , beetje XM, beetje C6 ) bestaat mijn inziens bijna niet meer, die rijden ondertussen allemaal met nen duitse wagen.
Misschien is de nieuwe aanpak de juiste!
Deze morgen vroeg nog een 200 km gereden op de autostrade waar de C6 3.0 HDI toch voor gemaakt is.
positief over de C6 : mijn zus die in Knokke woont ( maar zeker geen varwaand joch is ), heeft vandaag gebeld met de melding dat er in Knokke behoorlijk wat C6 ’ en rond rijden!!
Ofwel doet de Citroën verdeler van Knokke een goede job, ofwel zijn die Knokse snobs hun Duitse limo’s moe, en willen ze wat anders om mee op te vallen !! Wie weet !
is jouw zus een ‘joch’ ?
en ‘opvallen’ met een C6? bij ons in de zaak vinden bijna alle klanten de C6 een mooie auto, maar ‘m zelf kopen zit er inderdaad niet zo snel in, ik rij dagelijks in Brussel en ik kom zelden een andere C6 tegen, op de autobaan word ‘t helemaal een toeval wanneer je een andere C6 inhaalt.
ps, enne Eddy, jouw pint staat te verdampen op m’n toog
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:
ps, enne Eddy, jouw pint staat te verdampen op m’n toog
Naast die van mij geloof ik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Georges,
Ik zal ze wel es komen leegdrinken, geen nood.
gr
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
georgeskawa schreef:is jouw zus een ‘joch’ ?
en ‘opvallen’ met een C6? bij ons in de zaak vinden bijna alle klanten de C6 een mooie auto, maar ‘m zelf kopen zit er inderdaad niet zo snel in, ik rij dagelijks in Brussel en ik kom zelden een andere C6 tegen, op de autobaan word ‘t helemaal een toeval wanneer je een andere C6 inhaalt.
....
Daar heeft Eviltwin eens een interessante post over geplaatst hoeveel auto’s er moeten verkocht zijn aleer je het statistisch begint te zien (een heleboel).
Ik rijd zelf heel veel in Frankrijk rond en het valt me op dat je er daar ook niet zoveel ziet. Je ziet er evenmin veel C5 auto’s , maar het barst er wel van de C4s en de C3s etc.
Het zal er van afhangen hoe succesvol Citroën is in de “lagere” segmenten of er geld overblijft om de C6 een Release II te geven binnen een jaar of 2.
Als je de persberichten van PSA leest gaat het vooral om veel sneller op de bal te spelen en heel vaak nieuwe modellen in de markt te gooien die dan weer nieuwe niches aanspreken. De C3 picasso, de C4 Picasso, de toekomende DS3 en DS4 en DS5 zijn daar voorbeelden van. Wees maar gerust dat de competitie dit zeer argwanend zit te bekijken.
Laten we eens vergelijken met merken die ook zeer actief zijn in de segmenten van de kleinere auto’s bvb VW:
wat voor speciale modellen zijn daar nu de laatste 5 jaar van de band gerold dat ze al niet 20 jaar daarvoor hadden? De verhoogde Golf, de Touran en voor de rest dezelfde koeketrommels van weleer.
De C4 alleen brengt binnen 1 type meerdere totaal verschillende modellen. Nu met de DS3 hen je ook nog een berg “aankledingsmogelijkheden"zoals bij bvb de Fiat 500.
Ik ben natuurlijk biased als Citroenist maar ik denk dat PSA zeer verstandig bezig is.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind eigenlijk dat ik ze de laatste tijd steeds vaker zie…
Gister ben ik er nog 3 tegen gekomen.
2 daarvan hebben echt geen oog voor een CX, dus of het liefhebbers zijn weet ik niet.
De 3de kwam ik lopend tegen
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
de C6 rijders die nu komen denk ik zijn mensen die beginnen te zien da tde C6 in occasie best goedkoop aan het worden is (hier in belgië toch) vanaf 20000 euro voor een wagen met alle luxe…en dat zijn niet alleen liefhebbers
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Probleem is natuurlijk die vaste kosten aan zo een wagen.
Belasting, verbruik, onderhoud, banden,...
Maar idd de 2e handsprijzen zijn hier laag.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km