1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
schema hydractief 2 1999 + standaard cruise control schema.
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 19 februari 2010 09:45 PM

Ik ben het zat.

Ik wil nu van dat abracadabra gedoe af rond hydractief en wil een doorzichtig schema hebben of maken van HA2.

Mijn auto heeft 2 weken bij een Citroen dealer gestaan en ik krijg het vreselijke gevoel dat ik iemand veel dure uren betaal die er werkelijk geen kloot verstand van heeft.
Hij heeft uren zitten kloten ZONDER SCHEMA!

Nu springt mijn lampje ook niet meer even aan als ik hem op contact zet.
Hij is gewoon gemold en ik wil wraak op Hydractief!

Ik heb nu de auto meegenomen, en ga het nu zelf uitzoeken.

Ik ga de solid state relais fixen en de diode’s plaatsen.
Maar ik wil het volledige schema zodat ik elk item kan checken.
Het kan toch niet zo ingewikkeld zijn.

Help s.v.p.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 februari 2010 12:23 AM
  [ # 1 ]

Voor info over HAII en kruiscontrole zou je je licht ook ‘ns kunnen opsteken bij de XM club.
En wat garages betreft: je hebt garages en garages. Het gaat er om dat je een goede hebt: eentje die verstand van zaken heeft, je fatsoenlijk behandelt en liefst in de buurt. Op de fora is daarover al het nodige geschreven. Het begint met de vraag: “Waar woon je?”

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 februari 2010 04:20 AM
  [ # 2 ]

Begrijp me niet verkeerd, maar met je Xm naar een moderne Citroen garage gaan omdat je een veerprobleem hebt is bijna altijd weggegooid geld. Ze gaan idd gewoon maar wat neuzen obv trail en error en ondertussen tikt je geld weg en ben je hun opleiding aan het betalen…
Daarbij zijn de werkplaats tarieven echt behoorlijk hoog en kun je een veerprobleem met een xm eigelijk alleen oplossen als je alles stap voro stap gericht nakijkt en controleert.

De goede niet ten nadele, maar de moderne citroen dealer heb je maar weinig aan met een oude citroen.

Waar zit je ergens in het land en wat voor een Xm heb je. Welke dealer ben je eigenlijk geweest ?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 februari 2010 11:27 AM
  [ # 3 ]

Ik lees alleen maar “ik wil ik wil ik wil”.

Als jij nou ff de search had gebruikt dan had je de oplossing al gevonden voordat je dit topic had gesubmit.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 20 februari 2010 12:06 PM
  [ # 4 ]

Heb al search gedaan, levert niks op.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 februari 2010 12:30 PM
  [ # 5 ]

Veel plezier d’r mee Wink Voor die CC: heb je wel/geen automaat ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 20 februari 2010 01:24 PM
  [ # 6 ]

TANKS A LOT!

Wel automaat, waar moet ik dan verder rekening mee houden?

De computer geeft geen korte knippering meer bij op contact zetten, na ge"pruts” van citroen garage.

spanningen op IC’s keurig 5 volt, en op pen 3 van de solid state relais staat 12.

Heb de kleppen kort getest, ze klikken netjes, maar als ik er kort 12 v op zet ruik ik colgens mij het een en ander aan “brand”
maar dat kan ook van het vonkenkomen, heb het maar enkele seconden getest.

Nogmaals dank!!

Elke verdere input zeer welkom.

kan evt met scoop meten, maar kon de “1000hz” lijn niet traceren op de relais (toen ze nog op de print zaten.)

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 20 februari 2010 02:21 PM
  [ # 7 ]

Karel, waar woon je? Er zijn hier op het forum wel wat mensen met lexia’s (oa ik)

Profiel  
 
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 20 februari 2010 02:47 PM
  [ # 8 ]

Snelle methode testen HYDRACTIEF KLEPPEN XM:

Lampje 21 w 12 v wn 2 draadjes.

lamje tussen 2 draadjes
draadje aan vaste 12V
andere uiteinde op pen 1 (voor) en 2 (achter) van de witte hydractief stekker.

Als je het draadje verbind loopt er ongeveer 9 volt naar de klep.
Een goede klep springt meteen open en het lampje brandt zwakjes = lage stroom - dus goed.

Als je wel een klik hoort en de lamp brandt feller is DIE klep spoel (of diode) kaduuk.

Simpel toch?

Zo heb ik nu vastgesteld dat mijn klep stuk is en ook de oorzaak was van alles..

Ik heb nog niks betaald gelukkig, ik fiks de boel verder zelf..
Ik heb de solid state relais besteld, en hoop dat de computer verder nog wel heel is…


Groeten Karel Post

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 februari 2010 02:47 PM
  [ # 9 ]

Er zit n.l een klein verschil in de hydractief schema’s dat is weer afhankelijk welk orga nummer je hebt.Deze is dus voor automaat en met CC !!(schema 1). Schema 2 is het CC schema voor Xm met automaat.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 20 februari 2010 03:41 PM
  [ # 10 ]

Is de computer unit zelf van een 99ér met automaat weer anders dan een 97ér zonder automaat?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 februari 2010 04:03 PM
  [ # 11 ]

trek je veercomputer eens uit de bak, welke code staat erop ?

wat zou je dealer overigens volgens jou hebben gemold ?

Profiel  
 
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 20 februari 2010 04:43 PM
  [ # 12 ]

ik ga nu kijken

Profiel  
 
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 20 februari 2010 04:45 PM
  [ # 13 ]

VALEO
73813002
9631808480
12V
H5 S3B2G


49/98

in cirkel: Q240

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 februari 2010 05:47 PM
  [ # 14 ]

Ik vermoed dat die veercomputers voor de H2 nagenoeg allemaal hetzelfde zijn. In onderstaand (schema) hanteren ze hetzelfde nummer voor alle modellen (527363).Maar voor de zekerheid fff opletten dat je hezelfde nummer krijgt zoals bij je huidige valeo.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 februari 2010 08:52 PM
  [ # 15 ]

Nah, ze zijn niet allemaal het zelfde hoor. De code die hij aangeeft heb ik niet in de voorraad zitten.

Ik heb nog een H4 liggen maar hoger kom ik niet.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook