1 van de 2
 1 2 Volgende > 

banden
bul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 20 februari 2010 05:36 PM

hallo
recent een berlingo multi van vorig jaar en nu met die sneeuw en gladheid , ik heb het gevoel dat hij steeds wegglijd , er liggen michelins energy onder , hebben jullie ervaring met dit soort banden of is het gewoon dat de berlingo wat hoger op zijn poten staat dat ik dat gevoel heb , ik wilde er volgend jaar winterbanden onder zetten welke soort banden zouden jullie aanraden
groetjes roger

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 20 februari 2010 06:10 PM
  [ # 1 ]

Michelin Energy, de naam zegt het al, zijn ontworpen op levensduur en brandstofverbruik.
Dat betekent dat ze niet aan de weg zullen kleven als veel andere banden.

Profiel  

kuuper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- Berlingo 2.0HDI 600
Gepost: 20 februari 2010 10:12 PM
  [ # 2 ]

heb je de auto ook beladen?
Met de bestel versie ligt een stuk strakker op de weg met +/- 200kg lading.
dit zal vast en zeker ook schelen bij de multispace.

Profiel  

ademajelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

- Berlingo Multispace 1,6 HDI 90 pk
Gepost: 20 februari 2010 11:32 PM
  [ # 3 ]

Onder mijn Berlingo HDI Multispace 3 2008/2009 liggen KLEBER KRISTAL HP 2 195/65/R15 winterbanden en deze bevallen mij prima.
Het brandstof verbruik is ook niet slechter geworden +/-19 km op 1 ltr diesel.

Groeten Jelle Adema Lubsko Polen

Deze Citroen"s heb ik gehad.
AMI 6 Break 1969 ROOD / AMI 8 Break GROEN / DYANE LICHTBLAUW / VISA BRUIN /BERLINGO 1,9 D MULTISPACE 1999 GOUDGEEL EN DEZE KOMENDE WEEK BERLINGO 3 1,6 HDI 90 pk MULTISPACE ZANDBEIGE NIEUW MODEL

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 21 februari 2010 12:24 AM
  [ # 4 ]
EW schreef:

Michelin Energy, de naam zegt het al, zijn ontworpen op levensduur en brandstofverbruik.

Niet mee eens!

Deze banden hebben een goede grip en wegligging, in mij ogen zijn de E3A en de energy saver een van de beste banden momenteel die voor een normale prijs leverbaar zijn!

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 21 februari 2010 02:29 PM
  [ # 5 ]

In de winter zijn de Michelin Energy gewoon waardeloos, bij regen vallen ze mij ook erg tegen. Bij normale omstandigheden zijn het prima duurzame bandjes.
Ik heb voor de winter Vredestein snowtrac waar ik zeer tevreden over ben. Rest van het jaar rijd ik op Michelin Agilis, dit is weliswaar een aanzienlijk duurdere band, maar “verplicht” (loadindex) omdat ik een besteluitvoering heb, maar ook deze band overtreft mijn verwachtingen. Ik heb minder dan 100kg lading achterin en rij ong. 60dkm per jaar.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 februari 2010 02:37 PM
  [ # 6 ]
BX19trs schreef:
EW schreef:

Niet mee eens!

Deze banden hebben een goede grip en wegligging, in mij ogen zijn de E3A en de energy saver een van de beste banden momenteel die voor een normale prijs leverbaar zijn!

De E3A werd in meerdere tests op totaal-oordeel achteruit gezet wegens slechte prestaties in de regen….

De band is ontworpen op levensduur en brandstofverbruik en doet dat uitstekend! Ze blijven ook vrij goed als ze redelijk versleten zijn.

Maar regen is gewoon een zwak punt van met name de E3A.
De ES blijft in de tests minder scoren dan andere banden op regen, maar beter dan de E3A. De ES slijt alleen weer sneller dan de E3A….

Grip en wegligging bij droog weer zijn goed. Regen presteren ze van de “merkbanden” het slechtst van allemaal.

Edit:

de test waarin de E3A werd afgewaardeerd wegens prestaties in de regen

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 21 februari 2010 02:40 PM
  [ # 7 ]

Ik ben het met Emiel eens, ik zou voor de zomer zeker voor Energy e3a of saver gaan. Als winterband ben ik wel voor Vredestein snowtrack3.

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 februari 2010 02:51 PM
  [ # 8 ]

Ik heb bepaald geen klagen over de nieuwste Energy’s van Michelin die ik nu onder de Xantia en de Berlingo heb liggen, zelfs met de sneeuw vd laatste tijd is dat vrij goed gegaan. Ik ervaar dan ook niet de problemen zoals hierboven aangegeven. Maar in sneeuwomstandigheden zijn winterbanden natuurlijk superieur aan andere banden.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 21 februari 2010 02:55 PM
  [ # 9 ]

Ik hecht niet veel waarde aan de tests op internet, ik verkoop zo’n 1300 banden per jaar en ga puur op de gebruikerservaringen af van mijn klanten.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 21 februari 2010 03:03 PM
  [ # 10 ]

Je zou natuurlijk even naar de bron van de test kunnen kijken…
Het is geen internettest maar van een niet nader te noemen samenwerkingsverband van niet geringe verenigingen.

En ook ik dacht dat het prima banden waren tot ik een keer wat anders monteerde.
Ja, ze gaan heel lang mee. Maar in de regen zijn E3A’s als je wat anders gewend bent nou niet echt geweldig…

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 februari 2010 03:09 PM
  [ # 11 ]

Een jaar of vijf geleden had ik Engergies ondermijn XM. Deze heb ik vervangen door Premacies, en dat was een enorme verbetering.

Toen in onlangs nieuwe banden voor mijn CX moest kopen heb ik na veel positieve reacties toch weer energies gekocht en ik vind het echt hele goede banden. Het zijn duidelijk andere banden dan vijf jaar geleden. Al rijdend heb niet het gevoel dat er een compromis is gedaan mbt grip.

@Bul: hoe oud zijn je banden?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 21 februari 2010 03:15 PM
  [ # 12 ]

Ik ontken trouwens niet dat de E3A’s in een aantal andere opzichten erg goed zijn…

Mijn bandenleverancier had bijvoorbeeld best wat moeite om mijn voorbanden trillingsvrij te krijgen.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 februari 2010 03:23 PM
  [ # 13 ]

Op m’n BX heb ik achter EnergySavers en die zijn geweldig wat betreft grip, ook onder huidige omstandigheden. Voor had ik tot voor kort Michelin Energy MXT’s en die deden het prima in de regen en met de huidige gladigheid. Nu heb ik voor Energy XT1’s en die zijn duidelijk minder goed in regen/sneeuw/ijs. E3A’s, die ik ook ooit gehad heb, herinner ik me als prima in de regen en een grote verbetering ten opzichte van XT1’s.

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 474

Gepost: 21 februari 2010 03:44 PM
  [ # 14 ]

Kijk eens op de anwb-site http://www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomerbanden/Resultaten-ANWB-zomerbandentest-185-60R14H.html Hieruit blijkt dat de laatste serie Energy savers op nat wegdek beter presteert.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 februari 2010 04:36 PM
  [ # 15 ]

Ik zweer verder bij Michelin, met andere merken heb ik in het verleden altijd wel trillingen in de banden gehad. Balanceren gaf geen oplossing. De Nokians die ik heb gehad sleten zelfs ongelijk af en de auto trok naar rechts, Michelin eronder en geen enkel probleem meer.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook