Citroen ZX
bert19
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-02-2010

Gepost: 17 februari 2010 08:56 PM

ik rij nu in me tweede zx 1.4I heb er net 15k in gereden en wil eigelijk wel wat snellers,
heb er over gedacht op zoek te gaan naar een 2.0 16v maar ben toch wat meer opzoek naar een betrouwbare motor.

dus vroeg ik me af of een 1.8I een merkbare vooruitgang is.
en of het mogelijk is de motor zelf helemaal te reviseren. wat zouden de kosten dan worden en waar kan je de onderdelen vinden? kan het namelijk niet goed terug vinden op google(buitenland?)

ik ben iig opzoek naar een redelijk vermogen en veel bertouwbaarheid
iemand een idee?

Gr, bert

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 17 februari 2010 10:02 PM
  [ # 1 ]

Wat is er mis met de ZX 2.0 16v ?Ik heb er zelf een gehad en buiten het gebruikelijke onderhoud is er in 20000 km alleen 1 bobine gesneuveld,en die 20000 km werd de motor regelmatig richting de 6500 toeren gedraaid.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 17 februari 2010 11:45 PM
  [ # 2 ]

Naja 2.0 16v zitten wat meer dingen op die kapot kunnen gaan. miss een 2.0 8v iets? 1.8i hoor ik niet echt hele goede berichten van

Profiel  
 
APvD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 05-09-2009

Gepost: 18 februari 2010 06:20 PM
  [ # 3 ]

Een 16v is niet veel gevoeliger voor problemen dan een 1.8 of 2.0 8v. Tis puur wat je wilt, zoek je een auto die een hoge funfactor heeft, neem dan een 16v. Anders lijkt een 1.8 (Furio of Volcane) me ook geen verkeerde optie. (Volcane 1.9 vind ik dan net weer effe leuker)

Zoals met alle auto’s valt of staat een auto met correct onderhoud. Een 16v die netjes onderhouden wordt en niet gelijk met koude motor zwaar op z’n kl*** gegeven wordt kan vreselijk lang mee gaan. Maar ja, bovenstaande is nou net vaak het probleem…

Zelf heb ik de pech gehad dat er kort na elkaar een aantal niet al te goedkope reparaties uitgevoerd moesten worden. Aan de andere kant, als je een beetje handig bent en beschikt over degelijk gereedschap (en een plekkie om te staan) kan je een hoop zelf. Ik zou zeggen; zoek een mooie 16v en redt deze van de ondergang!

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 18 februari 2010 10:10 PM
  [ # 4 ]

Daarnaast, probeer nog maar eens een Volcane (1,9 of 2,0) te vinden. Van een 1.4 naar een 1.8 is al een behoorlijke snelheidswinst. Die zijn er ook voldoende te vinden in Furio of lekker luxe Aura. Maar als je een 16v kunt vinden, sluit ik me volledig bij het advies aan, kopen, investeren en houden!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
APvD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 05-09-2009

Gepost: 19 februari 2010 01:41 AM
  [ # 5 ]

Volgens mij staat er op marktplaats nog een 16v te koop met fabrieksdak (redelijk uniek!) en airco (icm open dak helemaal uniek!!) te koop voor 2500 of zo. Tis dat die van mij NOOIT meer weg mag en minder gereden heeft en ik geen 2500 heb liggen, maar anders…. (ALS je daar voor gaat, beloof me één ding; foute gele mistlampglazen vervangen en fatsoenlijke velgen er onder…)

Geloof me, een 16v is het geld méér dan waard, wat een super auto. Trekkracht al vanaf laag toerental, 120 in vijf en volgas resulteerd in een acceleratie die echt super is (nee, geen 911 taferelen, maar voor techniek van 1992 beslist indrukwekkend). Daarnaast; een C4 Coupé VTS 180 PK legt het af tegen een 16v ZX (XU10J4R, 155pk)... Sterker nog, afgelopen weekend had een Grand Cherokee V8 nog moeite met m’n 17,5 jaar oude dame… Om over de foute Golfjes etc. maar te zwijgen. Dus doe jezelf een plezier en koop en 16v en ik beloof je, daar ga je nóóit spijt van krijgen. De enige die er spijt van heeft is Stan, mede forummer (is dat een NL-woord??) omdat ie m’n Green Lady aan me verkocht heeft Laughing

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 19 februari 2010 12:43 PM
  [ # 6 ]

Ik heb de topictitel even aangepast naar citroen ZX in plaats van citoen ZX….


Emiel

Profiel  
 
fabzx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 16-08-2009

Gepost: 21 februari 2010 11:27 AM
  [ # 7 ]

Als je een echte liefhebber bent, dan mag je mijn 16v wel overnemen Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 februari 2010 01:32 PM
  [ # 8 ]

Dat is leuk om te lezen Smile, ik dacht dat alle ZX 16v met RFS 167pk motor uit Nederland waren verdwenen.

Misschien wel leuk om de km-stand te vermelden en foto`s doen het altijd goed Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 27 februari 2010 01:40 AM
  [ # 9 ]
Profiel  
 
fabzx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 16-08-2009

Gepost: 27 februari 2010 10:03 AM
  [ # 10 ]

Verspreid over hoeveel vierkante meters? Razz

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 februari 2010 12:24 PM
  [ # 11 ]

Laughing , ik weet niet in hoeverre de jouwe nog meegerekent kan worden, maar het is wel een met de RFS motor Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 februari 2010 07:56 PM
  [ # 12 ]

Niet de ontsteking verdraaien om het stationair toerental aan te passen! Goede kans dat de stappenmotor de oorzaak is, gebruik de zoekfunctie maar eens.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 27 februari 2010 08:18 PM
  [ # 13 ]

haha overal ligt een beetje Rvs. Tot in me bed toe. Maar dat komt wel weer goed hoop ik Grin Zal iig nog wel even duurt nog wel een jaartje sleep

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 27 februari 2010 08:29 PM
  [ # 14 ]

Ben het niet helemaal eens met je om dit als aankoop advies te geven. Ik laat er geen auto voor staan. En is ook niet specefiek Zx. Waar je wel heel goed op moet letten is of de achteras goed veert en de achterwielen niet aan lopen in de wielkasten. of dat er geen spacer is gebruikt om dit probleem te verhelpen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook