Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja zeker, daar heb ik ook geen problemen mee.
Helaas binnen geen ruimte, maar staat gelukkig niet langs de weg maar op privé terrein, dus ik kan er wel in rust aan werken.
Van mij mag dat zout ook wel van de wegen af, dan kan ik er weer eens mee rijden
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja dat snap ik het is echt zonde om mijn zoon auto door het zout te gaan rijden, en risico te lopen op de gladde wegen. Deze mooie auto moet goed bewaard blijven.
En als hij beschadigd zou worden door spelende kinderen zou het ook huilen zijn. Hopelijk heb ik ook het geld en de ruimte;)
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tja, ik kijk daar toch iets anders tegen aan. Goeie dinitrol beandeling, winterbanden er onder en dan door de pekel met die bak…
Wel regelmatig wassen, ook van onderen goed schoonspuiten. Jaarlijks de dinitrol laten controleren en bijwerken.
En zodra de eerste roestplekjes verschijnen, radicaal ingrijpen. Maar zover is het gelukkig nog niet.
En ja, ik heb een serie 1 en die zijn een stuk minder roestgevoelig…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister vond ik een mooie dag, dus weer eens fijn dik 200 km gereden met de CX
Kan de boel weer eens mooi opwarmen.
De bodem is gelukkig wel behandeld, maar op bepaalde plekken komt roest er toch wel…
Dat een serie 1 minder roest gevoelig is betwijfel ik een beetje, zeker de eerste bouwjaren.
Toen ik hem gister weer starte was ging het ABS lampje uit.
Tijdens het rijden knippert die wel regelmatig, en soms blijft die ook 5 min branden. Als je dan weer eens over een flinke riggel rijdt gaat die weer uit.
Ik vermoed een gare stekker ergens, dat word met beter weer eens zoeken.
Ik denk dat als een sensor stuk is dat die dan het niet af en toe doet, maar helemaal niet meer?
par eXeMple! schreef:Goeie dinitrol beandeling, winterbanden er onder en dan door de pekel met die bak…
Zo kijk ik er ook tegen aan. Gekocht om te gebruiken en je realiseren dat je de uitgespaarde aanschafkosten (tov een normale dagelijkse auto) gaat gebruiken voor regelmatig en grondig onderhoud.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het slechtste wat je een auto aan kunt doen is buiten laten staan en niet mee rijden. Al het vocht trekt op van de koude grond recht jouw bodem en dorpels in. Omdat de auto niet gebruikt wordt droogt dat die niet op en gaat alles lekker rotten.
Ergo: binnenzetten of blijven rijden, maar zeker niet buiten laten staan en niets of weinig mee doen!!
Ik heb menig CX en DS op die manier in 3-4 jaar zien wegrotten. Rijden is het behoud van je wagen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In het interieur liggen vochtvreters, wat erg goed lijkt te helpen.
Zodra ze vol zitten worden de ruiten vochtig, dus ik kijk om de dag even of het nodig ze weer even in de magnetron te leggen.
Verder start ik hem ook regelmatig en laat ik de CX een half uurtje draaien met de verwarming vol aan.
Door het zout rijden vind ik eigenlijk ook geen ideale oplossing…
Het afspuiten ze wel helpen, maar als ik naar de wasbox ga dan krijg ik het zout amper van de deuren, laat staan van de bodem.
Het best zou natuurlijk zijn binnen zetten met verwarming.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vochtvreters hebben helemaal niets tegen vocht in de kieren en naden van de bodem en ook niet tegen vocht in de dorpels. Binnenstaan zonder verwarming is meer dan genoeg! Draaien met de verwarming aan maakt het alleen maar erger: je auto staat stil en zo tocht het nergens eens lekker door. De warmte word dus weer omgezet in condens, en condens is nat…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:In het interieur liggen vochtvreters, wat erg goed lijkt te helpen.
Zodra ze vol zitten worden de ruiten vochtig, dus ik kijk om de dag even of het nodig ze weer even in de magnetron te leggen.Verder start ik hem ook regelmatig en laat ik de CX een half uurtje draaien met de verwarming vol aan.
.
dat is een mij niet bekende truc met vochtvreters in de magnetron.
zijn dat vochtvreters met die korrels, en opvangbakje er onder ??
en dan een half uurtje draaiende motor is een gemiste kans, het is beter en leuker om een half uurtje te rijden zou ik zeggen. jij meer plezier, en tijdens het rijden worden alle hoekjes en gaatjes lekker geventileerd. zo raak je condens tenminste kwijt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
waterman was mij voor
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dus straks op deze zondagmorgen half uurtje toeren .... ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dat stilstaan draaien maakt het er dus niet beter op voor de bodem… Die tip ga ik even meenemen.
Rijden is beter dat begrijp ik wel, alleen op TRXen door de sneeuw die we deze winter gehad hebben lijkt me ook niet echt een succes.
Misschien dat ik hem volgend jaar toch ga kijken of die ergens binnen kan staan.
Voor het interieur heb ik deze: http://www.pingi.eu/page/pingip1_nl.html
Er liggen er 2 in de auto die zo om de 5 a 10 dagen even de magnetron in gaan, dat ligt een beetje aan het weer.
Er zit misschien ook nog extra vocht in van toen de achterruit lekte, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Dat half uurtje rijden vandaag is niet nodig, gister ruim 200 km gereden. Dat was niet eens allemaal snelweg, dus is meerdere uurtjes warm geweest
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Hey Arjan,
Hij staat toch op eigen terrein? Ik denk dat een car-port al een wereld van verschil is. De wagen blijft droog en de grond waarop hij staat is dan droog. Ook kan je waar de wind vandaan komt ook iets plaatsen ter bescherming van de elementen.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Een carport maakt niet zo veel verschil t.o.v. buiten staan.
Maar Arjan, ik zie op jouw foto’s en filmpjes altijd kassen. Kan ze daar niet ergens binnen staat in de winter?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is misschien beter als buiten, maar ook niet geheel vochtvrij volgens mij.