14 van de 68
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 29 december 2009 11:49 PM
  [ # 196 ]

Zoals beloofd, enkele pics :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 december 2009 02:13 PM
  [ # 197 ]

Op de bovenste foto zie ik een scheurtje van het bougiegat naar de zitting van de uitlaatklep. Dat zie je vaker en hoeft niet ernstig te zijn. Hoe zijn de andere 3 er aan toe?

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 december 2009 05:14 PM
  [ # 198 ]

kop even laten afpersen. Zie je het zo oj het erg is. Ook benzine in de uitlaatpoort gieten en kijken of het door dat scheurtje komt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 december 2009 07:06 PM
  [ # 199 ]
DriverD schreef:

Op de bovenste foto zie ik een scheurtje van het bougiegat naar de zitting van de uitlaatklep. Dat zie je vaker en hoeft niet ernstig te zijn. Hoe zijn de andere 3 er aan toe?

Ze zien er alle 3 hetzelfde uit.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 december 2009 07:17 PM
  [ # 200 ]
bogaard77 schreef:

kop even laten afpersen. Zie je het zo oj het erg is. Ook benzine in de uitlaatpoort gieten en kijken of het door dat scheurtje komt!

Zal ik doen.
Heb nog een vraagje. In de stoterstanghouder moet een O-ring ( nummer 28 ) in onderstaande tekening.
Waar voor ring is dit en waar vind ik zoiets ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 december 2009 10:50 PM
  [ # 201 ]
Mr. Smith schreef:

Heb nog een vraagje. In de stoterstanghouder moet een O-ring ( nummer 28 ) in onderstaande tekening.
Waar voor ring is dit en waar vind ik zoiets ?

Bij een koppakking set zitten deze O-ringen ook. De smering van de tuimelaars gaat door de tuimelaar as. Deze O-ringen zorgen dat de olie niet weglekt via de kopbouten. Lees het handboek goed, want bij 1 kopbout moet de O-ring niet zitten, daar is de aanvoer van de olie.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 december 2009 11:53 PM
  [ # 202 ]
Egbert schreef:
Mr. Smith schreef:

Heb nog een vraagje. In de stoterstanghouder moet een O-ring ( nummer 28 ) in onderstaande tekening.
Waar voor ring is dit en waar vind ik zoiets ?

Bij een koppakking set zitten deze O-ringen ook. De smering van de tuimelaars gaat door de tuimelaar as. Deze O-ringen zorgen dat de olie niet weglekt via de kopbouten. Lees het handboek goed, want bij 1 kopbout moet de O-ring niet zitten, daar is de aanvoer van de olie.

Bedankt Egbert. Ik heb een koppakking van magazijn, ik zal het set goed bekijken,nog niet tegengekomen dat die o-ringen erbij zitten.
Ja inderdaad, dat is bij één kopbout zo, dat is aan de eerste inlaat kopbout aan onsteking zijde.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 31 december 2009 11:52 AM
  [ # 203 ]

Scheurtjes tussen inlaatklep en bougiegat kunnen geen kwaad.
Scheurtjes tussen uitlaatklep en bougiegat zou ik niet blij mee zijn, er kan een mengeling van koelvloeistof en motorolie plaatsvinden, en dat ruik je aan je uitlaatgassen.
Hoewel een kop naderhand altijd nog gedemonteerd kan worden zou ik persoonlijk het risico niet nemen en voor goede info contact zoeken met een motorrevisiebedrijf dat ervaring heeft met ds-motorblokken:

bijvoorbeeld Hijnekamp Motorrevisie in Wageningen (0317-412627).

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 januari 2010 08:44 PM
  [ # 204 ]

Zo ziet er mijn nieuwe kop eruit :

Vragen mbt pakkingen :
1. Moet er een pakking tussen de kop en vertrek warm water ?
2. Moet er vloeibare afdichting worden gebruikt ? zo ja, waar ?

Thanks

Mr. Smith

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 januari 2010 10:49 PM
  [ # 205 ]

Pakking aan de voorkant van de kop moet tussen waterpompdeksel en kop. Dat is zo’n dikke, net als voor de waterpomp. Vloeibare pakking is bij mijn weten niet voorgeschreven, behalve misschien voor een paar spruitstuktapeinden. (voor de zekerheid allemaal?) Kop ziet er wel schitterend uit!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 januari 2010 11:57 PM
  [ # 206 ]

Thanks.
Kop is gedaan door Hijnekamp Motorrevisie in Wageningen.
Alle inlaatkleppen werden vernieuwd ( enkele waren ingevreten),klepseals vernieuwd, 3 vlakken gevlakt.
Vanmiddag nieuwe tapeinden gemonteerd uitlaatzijde en waterpomphuis.
Next : inlaat zijde + afmonteren inlaat en carbu.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2010 10:36 AM
  [ # 207 ]

toppie!
ik gebruk altijd wel en dun laagje vloeibare pakking.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 21 februari 2010 05:17 PM
  [ # 208 ]

Update :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 februari 2010 10:43 PM
  [ # 209 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 27 februari 2010 08:00 PM
  [ # 210 ]

Vandaag met volle moed begonnen aan de verwijdering van de afgebroken bout in de blok ( zie eerdere verschenen posts)
We hebben 4x een moer opgelast, zonder dat de bout een krimp gaf!
Ik denk nu te gaan uitboren.
Iemand suggesties voor uit te boren ?
Materiaal van de boren kiezen ?
Bestaat er speciaal gereedschap om zoiets te doen ?
Alle tips hieromtrent, welkom.
Thanks

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
14 van de 68
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook