Hallo mensen.
Ik ben bezig met een deel revisie van mijn motorblokje.Voor mijn ACA diana uit 1983 Ik heb een nieuwe set zuigers en cilinders gekocht van het merk Kerven. Ik had verwacht dat er ook een tekeningtje bij zat hoe de zuigerveren erop horen. Maar dat is dus niet zo. Nu is de olieschraap veer mij wel duidelijk. Die bestaat uit drie onderdelen.Maar dan komt op de middelste plaats een zuigerveer, en in die groef zit nog een soort van golvende veer Die deze zuigerveer wel erg ver naar buiten duwt. Nu vraag ik me af of deze golvende veer er wel tussen moet. op de derde plaats komt gewoon een zuigerveer zonder deze golvende veer. Ik hoop dat iemand mij kanhelpen met dit vraagstuk.
groetjes Patri
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
De bovenste en middelste groef zijn niet even breed. De bovenste is het smalste en hierin moet dus de smalste zuigerveer. Deze is ook chrome-plated. Dus ik vermoed dat je aan de breedte van de veer wel kunt bepalen welke veer in welke groef moet komen. Wel vreemd dat het niet aangegeven staat, want bij de diverse sets die ik al gemonteerd heb, zitten ze altijd apart ingepakt in een mapje waar duidelijk opstaat welke waar moet.
Let er ook op dat sommige veren een topzijde hebben. Dit staat op de zuigerveer aangegeven.
Hopelijk kun je hiermee vooruit.
Suc6
Wil je het zeker weten, vraag het dan even na bij degene waar je de ste gekocht hebt. De meeste monteren ze zelf ook, dus weten hoe het zit. Want zoals gezegd er zijn diverse types op de markt.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"