Ik heb vandaag lichtmetalen velgen op mijn ZX laten monteren van het merk TSW. Alleen is er speling tussen de naaf en de velg. Het hobbelt dus. Nu moet ik dus centreerringen hebben, maar ik weet niet welke maat… En wil ze graag op ebay bestellen omdat dat goedkoper is.
1. Weet iemand hoe ik achter de diameter van de velg kan komen, zonder ´m eraf te moeten halen?
2. Naafdiameter van een ZX is 65.1 toch?
Sjips…. ik had mijn vraag beter in het ZX forum kunnen plaatsen misschien…
Wiel er af halen en meten met een schuifmaat ? Lijkt me niet zo moeilijk. Daarbij worden velgen niet alleen vast gehouden met de bouten, maar ook met dat gat in de velg. Rijden zonder die centreerringen lijkt mij dus geen goed idee.
Schijt aan originaliteit.
goed passende bouten zetten een velg toch precies op de naaf ?
Nope. Helaas. Is ook nioet nodig omdat die rand op die naaf ook voor steun zorgt.
hum, ok. Ik heb er eigelijk nooit zo opgelet. Weet wel dat de velgen die ik op de zx heb, na het poedercoaten en korte montage er voor het balanceren echter met een houten moker moesten worden afgehaald. Is idd allemaal heel strak op die naaf.
@Lelijke Eend
Kan ik op deze manier wel even blijven rijden? Zou jij dat niet doen?
Over die centreerringen, ik zit hier best wel mee in m’n maag! Ik heb op Ebay gekeken en je hebt daar zoveel ringen, die onderling allemaal een paar mm verschillen. Dus dan zit ik er met een schuifmaat toch ook naast lijkt me.
Dus als iemand nog een suggestie heeft hoe ik achter de exacte naafgatmaat van die TSW velg kan komen, heel, heel graag!
Ik denk dat de beste oplossing is om maandag naar TSW te bellen? Alleen weet ik niet voor 100% of het TSW velgen zijn, er zit een TSW kapje op, maar dat zegt natuurlijk niet alles.
*Blij* Oke, ik ben nu al ver gekomen!
Op deze website zijn slechts twee mogelijkheden voor TSW center bore. Namelijk 72 en 76 mm.
En als ik op Ebay zoek op “spigot rings TSW” krijg ik 20 resultaten, waarvan 17 resultaten met 72 mm en 2 resultaten met 76 mm. Ik ben dus voor 90% zeker dat ik deze moet hebben.
Het komt ook overeen met wat ik met een “lineaal” heb gemeten, dat was iets over 7 cm. Ja, met een lineaal ja! haha
Ik heb deze nu besteld, ik zal nog even berichten zodra ik ze binnen heb of ze passen. Toch sneller en makkelijker dan ik vreesde tot een oplossing gekomen!
Ik zou zo niet blijven rijden en ook niet met die e-bay ringen er tussen. Ik vermoed dat die van plastic zijn en vraag me af of ze wel sterk genoeg zijn.
Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Lelijke Eend schreef:Ik zou zo niet blijven rijden en ook niet met die e-bay ringen er tussen. Ik vermoed dat die van plastic zijn en vraag me af of ze wel sterk genoeg zijn.
Ben het helemaal met Lelijke Eend eens. Ga niet lopen prutsen met die ringen waarvan je niet zeker weet of het de goede zijn.
Probeer je eens voor te stellen wat er gebeurt als je op de snelweg rijdt en die ringen zijn net niet de goede…..........
Vraag eens bij TSW wat zij adviseren, of ga eens bij een leverancier van TSW langs. Zij kunnen je het beste vertellen wat je nodig hebt. Ga geen dingen bestellen en monteren waarvan je niet zeker weet of het goed is.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Dank voor jullie reacties! Ik laat de auto inderdaad even staan, tot ik de ringen heb. Voor alle zekerheid stuur ik morgen een mail naar TSW incl. foto van mijn velg. Dan weet ik zeker of ik de juiste maat heb. En post dan ook wel even een foto van de velg hier, ze zijn wel mooi namelijk!
Die ringen zijn gewoon goed lijkt mij, verkoper heeft 99,9% Positieve feedback, dat krijg je niet als je rotzooi verkoopt.
Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Volgens mij haal je 2 totaal verschillende dingen door elkaar.
Ik geloof je als je zegt dat de verkoper 99,9% positieve feedback heeft. De kans dat hij rommel verkoopt is daarmee klein. Maar weet je dan ook dat hij de goede ringen voor jou auto verkoopt. Laat dit door een kenner beoordelen.
Een vergelijking:
Ik kan voor mijn C5 bij een hele goede verkoper een deur kopen, alleen is dit een deur van een 2CV. De deur kan goed zijn en de verkoper een hele beste vent. De kans dat de 2CV deur in mijn C5 past is nihil.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
die waardering op ebay slaat heel vaak op de snelheid en correctheid van handelen. In veel mindere mate zegt het iets over de koopwaar ( zeker bij nieuwe en eenvoudige dingen als deze ringen).