Hoe verwijder je de antenne ???????
V strom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 20 september 2005 01:17 AM

Kan de antenne van een C5 berline eraf gehaalt worden en zo ja hoe dan ? Heb vraag eerder gesteld krijg ik een link naar een ander topic over antenne waarin staat dat je een kortere antenne erop kan zetten.
Maar hoe haal je de standaard antenne van het dak ??????????

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 20 september 2005 01:54 AM
  [ # 1 ]

Dag,

gewoon eraf draaien (antennestaaf zit op voetje). Dit lijkt natuurlijk een domme vraag Surprisedops: , maar dat is het niet. Ik heb ook een tijdje zitten pielen omdat ik geen grof geweld wilde gebruiken, maar met wat kracht moet het toch wel lukken. Vervolgens even wat smeermiddel gebruiken (of kopervet) om montage en demontage (in de wasstraat) te vergemakkelijken. Vraag is trouwens tóch wel eerder beantwoord ! Eén van de forumgebruikers ging mij voor in het stellen van schijnbaar nóg zo’n domme vraag: hoe moet je de ruitenwisserbladen vervangen ? Nou: dat wist ik óók niet, want in ruststand kun je de armen niet ver genoeg optillen, en de armen keren altijd terug in de ruststand. Maar ook daarop weet ik inmiddels het antwoord, zie topic verderop. Prachtig forum !! Wink

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 september 2005 02:56 AM
  [ # 2 ]

ahhaha Dat van die ruitenwissers was ik ook Surprisedops:
Stel altijd domme vragen, omdat ik ze durf te stellen denk ik.
Bedankt voor je antwoord. Very Happy

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 20 september 2005 03:58 AM
  [ # 3 ]

Confucius zei het reeds lang geleden:

Eén dwaas kan meer vragen dan honderd wijzen kunnen beantwoorden

en:

Wie een vraag stelt is een dwaas voor vijf minuten.
Wie geen vraag stelt is een dwaas voor de rest van zijn leven.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 20 september 2005 09:07 PM
  [ # 4 ]

Dag,
ik sluit mij volledig aan bij robb.
Het zijn geen domme vragen, je hebt het lef om ze op dit forum te plaatsen. Anderen hebben de oplossing, en daar kunnen jij en anderen van leren Wink

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 september 2005 03:16 AM
  [ # 5 ]

Klopt als een bus…..........maar ik heb die kolere antenne er nog niet af.
Sterker nog, bij de citroën dealer ook niet…....dan maar niet door de wasstraat.

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 september 2005 02:08 PM
  [ # 6 ]

Helaas lukt het ook niet met een tang.
Ik heb een tang en een doek gepakt tegen beschadiging en dan maar draaien, het enigste wat draait is het rubber. Heb er ook al wat olie ingespoten. Mag allemaal niet baten.  Crying or Very sad

Profiel  

Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 495

Gepost: 21 september 2005 02:56 PM
  [ # 7 ]

Bij mij ook geprobeerd, NIET AF TE KRIJGEN, ook niet na flink draaien met een waterpomptang (wel met een doek)........ Sad

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 september 2005 11:35 PM
  [ # 8 ]

Ik heb dat kolere ding er eindelijk af Very Happy
MAAR: Nu zit de nippel nog op het dak die in de antenne hoort te zitten.
Schroefdraad binnenin de antenne draaide mee, de antenne heeft volgens mij buitendraad en die zit nog vast op de antennevoet….........en die krijg ik er dus niet af Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Profiel  

Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 495

Gepost: 24 september 2005 01:07 AM
  [ # 9 ]
V strom schreef:

Ik heb dat kolere ding er eindelijk af Very Happy
MAAR: Nu zit de nippel nog op het dak die in de antenne hoort te zitten.
Schroefdraad binnenin de antenne draaide mee, de antenne heeft volgens mij buitendraad en die zit nog vast op de antennevoet….........en die krijg ik er dus niet af Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Bij het weer monteren zou ik er een beetje kopervet op smeren   Wink

Profiel  

m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

Gepost: 31 oktober 2005 09:33 AM
  [ # 10 ]

Na eigenlijk de hoop al opgegeven te hebben, om de antenne van het dak af te schroeven, heb ik gisteren weer een poging gedaan: En dit keer met succes!

Je kon de antenne net zo vaak ronddraaien, en er gebeurde niets. Sad

Maar…............gisteren heb de gehele antenne van het dak, en uit elkaar gehaald. Je gaat als volgd te werk:

Eerst verwijder je het achterlampje (binnenverlichting). Hiervan moet je eerst het plastik doorzichtich kapje eraf halen, vervolgens zit de lampunit zelf in een metalen frame geklikt. Deze is vrij eenvoudig te verwijderen door de lipjes met een schroevendraaien terug te duwen.

Vervolgens kun je de moer zien zitten, waarmee de antenne op het dak vast zit. Met een beetje onhandig gepruts, door de relatief kleine opening, kun je de moer losdraaien. Nu kan de antenne volledig van het dak los gemaakt worden. Vervolgens het rubberen kapje van de onderkant van de antenne af halen. Nu zie je 5 minuscule schroefjes zitten. Deze moeten er alle 5 uit! Confused Het lijken net popnagels, maar dat zijun het niet. Ik (en niemand in mijn nabije omgeving) had een schroevendraaier voor zulke kleine schroefjes. Ik heb ze los gekregen m.b.v. een kleine gewoone platte schroevendraaier. Deze hebben we op maat geslepen. Met een beetje geluk past een instrumenten schroevendraaier misschien wel. Vervolgens wel heeeeel voorzichtig en met belijd de schroefjes eruit schroeven. Beter zou zijn als je een passend bitje zou hebben: Mochten jullie weten waar ik hier aan kan komen….................DAN HOOR IK HET GRAAG!

Nu de schroefjes los zijn, kun je het binnenwerkje uit de kap met de antenne spriet halen. Als je nu aan de antenne draait, zie je dat aan de binnen kant het zilverkleurige ‘‘dopje’’ gewoon mee draait. Deze goed vasthouden met een waterpomptang, en de antenne er af draaien. Houd wel de antenne zo ver mogelijk aan de onderkant vast (anders bestaat de kans dat je hem kapot draait. Mocht dit nog niet gaan, probeer dan het onderste stuk rubber van de antenne iets omhoog te duwen. Hier zitten 2 moertjes. Met een steeksleuteltje 8 kun je deze losdraaien. Alle bij de moertjes zitten op het zelfde asje, dus het maakt niet uit aan welke je draait.

Zo is mijn antenne los gekomen Very Happy

Kijk wel uit met je elleboog…..........................................leun hiermee niet op het dak van de auto Crying or Very sad Dat deukt namelijk heeeeeeel snel. Valt overigens alleen op als de auto schoon is, en als het licht er precies op valt. De breking van het licht is iets anders bij het deukje…..........zonde Crying or Very sad

Maar goed, de antenne is er af….....................en dat deukje valt alleen op als je het weet.

Succes ermee,
Maarten Trilsbeek

Profiel  

m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

Gepost: 01 december 2005 09:01 PM
  [ # 11 ]

Re: Antenne

henkleeuw schreef:

wat een werk zeg, gewoon een beetje goed aanknijpen met een tang, en dan lukt het wel, daarna e.e.a. effe goed invetten of een nieuwe plaatsen, (kan via e-bay) heb er zelf ook 1 gekocht (zilver) en staat en werkt prima

m.v.gr.

Henk

Nou…........................bij mijn antenne niet hoor. De ‘‘moer’’ (het zilverkleurige dopje) die aan de kap (welke op de auto zit) vast hoort te zitten, zat daar niet meer op vast en draaide vrolijk net zo hard mee. Maakt niet uit hoe stevig je e.e.a. met de tang vast pakt. Immers het schroefdraad draaide echt wel mee, maar die moer ook! Confused

Heb jij dus geluk gehad, of ik veel pech. Is maar net hoe je het bekijkt. Cool

Groet,
Maarten

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook