Het lijkt erop dat het mijn indicatievlotter t.b.v het LHM niveau “vastzit”
Het vlottertje zit helemaal bovenin en heeft geen zin om een andere stand aan te nemen. ( ook niet tijdens de “gymmastiek oefeningen”)
Hoe kan ik het vlottertje weer gangbaar maken ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Re: Gangbaar maken indicatievlotter LHM
Quo schreef:Het lijkt erop dat het mijn indicatievlotter t.b.v het LHM niveau “vastzit”
Het vlottertje zit helemaal bovenin en heeft geen zin om een andere stand aan te nemen. ( ook niet tijdens de “gymmastiek oefeningen”)
Hoe kan ik het vlottertje weer gangbaar maken ?
Sja, of er zit teveel LHM in.
Schuif de stekkertjes eraf, dan kun je het hele ding een klein kwartslagje draaien en er naar boven uit trekken.
Is de LHM nog recent ververst? Zo nee, dan blijft het niet alleen daar bij maar zul je ook die moeten verversen, en de filters moeten schoonmaken. Een vlotter gaat namelijk niet “zomaar” vastzitten.
Ich bin ein Breaker
Inderdaad. Een vaste vlotter is een indicatie voor slecht LHM onderhoud. Dus als je er recentelijk niets aan gedaan hebt,zou ik zeker het advies van Karel opvolgen om iets aan je LHM systeem te doen.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Verhaal is duidelijk. Zo snel mogelijk LHM verversen dus ! Reden is dus puur vuiligheid.
Gisteren, m.b.v een injectiespuit even de kleur van de LHM gecontroleerd.
Verse LHM heb ik al staan. Wanneer je de oude en nieuwe LHM naast elkaar houdt zie je het verschil pas echt goed . Oude LHM is meer geel dan groen. Uit de onderhoudshistorie van de BX blijkt dat de laatste keer LHM wissel helemaal niet gek lang geleden is geweest (Iets van ruim twee jaar terug.). Normaal interval van verversen is toch 60.000 km of twee jaar ? Loopt de kleur van de LHM dan zo snel van groen naar geel toe ?
LHM verversen stond al op mijn lijstje om binnenkort uit te gaan voeren.
Ook de filters, vlottertje etc.. ga ik dan schoonmaken. Daarna, zal volgens jullie, het indicatievlottertje het waarschijnlijk weer normaal doen.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Zelfs na 20.000km ziet de LHM er al veel minder felgroen uit dan daarvoor. Maar je zit nu dus gewoon over je vervangingstermijn—> Verversen! Misschien ook gelijk het vlottertje schoonmaken, als je dan toch bezig bent.
deur63 schreef:Misschien een beetje dom, maar de vervangingstermijn was toch 3 jaar of 60.000 kilometer?
Het is 2 jaar of 60.000 km. En marchandeer daar maar niet al te hard mee.
Ich bin ein Breaker
Eindelijk had ik afgelopen weekend de tijd om LHM te verversen.
LHM was aardig gelig/vies. Onderin de LHM tank lag ook aardig wat smurrie. Het was zeker de hoogste tijd.
Filters etc.. ook gelijk schoongemaakt. Ik vond de filters er eigenlijk nog best wel redelijk uitzien. Ook indicatievlotter t.b.v het LHM niveau doet zijn werk weer zoals het hoort.
Ook daarna de remmen gespoeld (voor+achter) via de nippels. Ook hier kwam nog wat gele LHM uitzetten.
Ik merk ook zeker dat de vering weer wat soepeler is. Al met al de moeite zeker waard.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bij mij was het slootwater, koffie bruin ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!