4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Vraag prijsstelling cx
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 21 februari 2010 12:39 PM
  [ # 46 ]

Bekijk het eens van de andere kant.

Hoe vaak komen potentiële kopers hun afspraken niet na?

En koop is pas gesloten als er geld is betaald zo werkt dat toch?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 februari 2010 12:40 PM
  [ # 47 ]

Laten we deze discussie maar stoppen!

Volgens mij de de TS blij met de CX die hij nu gekocht heeft.
Als ik zijn verhaal goed lees staat er ook dat de CX waar hij naar wou gaan kijken er ook gewoon nog stond…

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 februari 2010 12:44 PM
  [ # 48 ]

Als je als handelaar weet dat persoon X op dag 3 iemand zal komen, maar er kondigt zich een persoon Y aan die op dag 2 komt, dan hoor je als handelaar persoon X daarvan in kennis te stellen zodat deze evt actie kan ondernemen.

Als persoon X die CX echt heeeel erg graag wil hebben dan spreekt ie dat uit zichzelf wel af met de verkoper. Is toch ook gewoon een kwestie van vooruitzien. Natuurlijk zou het netjes zijn geweest als… Maar als je iets heel graag wilt dan zul je daar toch echt zelf voor moeten zorgen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 februari 2010 12:45 PM
  [ # 49 ]
Arjan Verkade schreef:

Laten we deze discussie maar stoppen!

1x lijkt me voldoende…

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 21 februari 2010 01:01 PM
  [ # 50 ]

Dit is een zaak tussen Doro en de andere gegadigde. Zoals ik zei kwam ik oorspronkelijk voor de blauwe CX. David vertelde door de telefoon dat als ik zou komen er tevens een andere belangstellende kwam.
Die heb ik gisteren niet gezien en weet niet of die is geweest. Toen mijn echte belanstelling uiteindelijk naar de andere - nu gekochte - cx ging, vertelde David dat er iemand voor een proefrit zou komend. Maar zei hij er bij: die heeft er geen optie op genomen.

Ik heb overigens een jaar geleden dezelfde ervaring gehad. Afspraak gemaakt voor een proefrit voor een CX. Op de ochtend dat ik zou komen nog even gebeld, was de auto verkocht. Gelukkig cx-en genoeg.

Maar nog even terugkomend op mijn eerdere vraag: Elke 10.000 kleppen stellen of heeft het Douvrin-blok een automatisch systeem?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 21 februari 2010 03:12 PM
  [ # 51 ]

Ik, als de andere gegadigde, wil alleen als laatste het volgende nog even zeggen. Daarna houden we er echt overop,

Na het bekijken van de CX, heb ik met Doro een afspraak gemaakt voor een proefrit. Dus ik had geen optie genomen. Het was alleen even een teleurstelling toen ik gisteren op het forum las dat deze schitterende CX de volgende dag al verkocht was.

Even voor de duidelijkheid: Ik heb echt geen negatieve gevoelens naar de koper of naar Doro toe.
Zo iets komt nou eenmaal wel eens voor. Er zijn nog zat andere CX’en

Het is alleen jammer dat de CX waar je al een beetje verliefd op was geworden ineens al is verkocht.

Zo dat was dat,

Verder wens ik de huidige koper alle plezier en geluk en mooie kilometers met deze mooie CX toe very good

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 februari 2010 03:46 PM
  [ # 52 ]

Ruud, gefeliciteerd man…mooie kar!
Dus na de rit in ‘Maya’ vorig jaar dacht je ook genoeg te hebben aan “slechts” 2 litertjes…?
De Douvrin op LPG wil nog wel eens last krijgen van een gescheurde kop, maar meestal bij (veel) hogere kilometerstanden.
Kleppenstellen gebeurt niet hydraulisch/ automatisch, dat zul je zelf moeten (laten) doen elke 20K.
Of die interval bij LPG ook geldt weet ik niet, ik weet wèl dat de klepspeling wat ruimer gehouden moet worden dan…
De CX 20 is de opvolger van de Reflex en de voorganger van de 20RE (serie II).

Omdat ‘Maya’ na de koppelingswissel afgelopen herfst nog steeds niet schakelt zoals eigenlijk zou moeten, wil ik een andere bak.
Een vriend van me heeft een sloop 22TRS waarvan de koppakking eruit ligt, dus die lepel ik straks in ‘Maya’ en verkoop mijn eigen blok waarschijnlijk door (die is verder prima, alleen de bak is minder dus…synchromesh-verhaal vrees ik).

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, en dat er maar heel veel fijne en probleemvrije kilometertjes bij mogen komen!
Wat voor LPG-installatie/ verdamper ligt er in je CX trouwens?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 februari 2010 03:50 PM
  [ # 53 ]

Ook bij een Cx 20 en 22 zou ik gewoon de fabrieksklepspeling aanhouden op LPG, net als bij de andere cx motoren. Wel iedere 10000 km stellen.

Off-topic: je weet dat het mogelijk is om de bak te reviseren zonder hem uit te bouwen hé op een cx. Het vervangen van lagers en synchromeshringen kan op de wagen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 februari 2010 09:21 PM
  [ # 54 ]
rf schreef:

En me binnenkort maar eens bij de cx-club aanmelden.

very good

Jelte Feenstra schreef:

In mijn ervaring moet je voor een goed exemplaar gewoon rekening houden met die prijs of (veel) hoger. Die enkele geluksvogel die een gave CX van een oud vrouwtje (altijd in de garage gestaan) overneemt voor wèinig daargelaten, is dat gewoon de prijs als je niet meteen met lasapparaat en verfspuit aan de gang wilt. En een gasinstallatie is ook niet gratis.

Dat lijkt mij ook. Ik ben aan de slag gegaan om er net zo’n kanp exemplaar van te maken. En toenhet leer en zo er allemaal nog niet in zat, was ik al ruim dit bedrag kwijt…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 21 februari 2010 10:38 PM
  [ # 55 ]
Quo schreef:

Het is alleen jammer dat de CX waar je al een beetje verliefd op was geworden ineens al is verkocht.

Als je een eigen draadje “Quo zoek een ...... ” opent met de CX die aan je wensen voldoet, dan helpt het hele forum je aan suggesties. De uiteindelijke keuze is toch aan jou…... Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 februari 2010 10:47 AM
  [ # 56 ]
waterman schreef:

Off-topic: je weet dat het mogelijk is om de bak te reviseren zonder hem uit te bouwen hé op een cx. Het vervangen van lagers en synchromeshringen kan op de wagen.

Leontien vertelde me dat het inderdaad te doen is zo, maar dat het ‘one hell of a job’ is…
Balletjes en palletjes die weg kunnen schieten etc, dan lepel ik liever iets meer ooomph in ‘Maya’...

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 22 februari 2010 10:47 PM
  [ # 57 ]
rf schreef:

Vanmiddag ben ik bij Doro (David Overberg) geweest. Ik val maar met de deur in huis. vanaf vrijdag 5 maart ben ik de trotse eigenaar van een CX.

Man man man je bent ff 2 dagen niet op het forum en je moet meteen 2 pagina’s terugscrollen om de aankoopmelding terug te vinden! Ruud, hartelijk gefeliciteerd met je aankoop, veel veilige kilometers gewenst en hopelijk kunnen we je Dame al op de voorjaarsrit begroeten!

Gr,
Jaco

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 24 februari 2010 02:12 PM
  [ # 58 ]

Bedankt Jaco. Ik kijk zeker uit naar volgende week vrijdag. Ik zal dan ook wat foto’s nemen en hier plaatsen. Bedoel je de meeting van het forum of de CX-club? Van die laatste moet ik nl. nog lid worden. Ben dat wel van plan. Voor de forum-meeting had ik me aangemeld met de Panhard.

Ruud.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 februari 2010 02:21 PM
  [ # 59 ]
rf schreef:

Bedoel je de meeting van het forum of de CX-club? Van die laatste moet ik nl. nog lid worden. Ben dat wel van plan.

very good Ik denk, dat de evenementencommissie je niet weg zal sturen hoor ! Kom ‘ns kijken en dan regel je gelijk het lidmaatschap, als het je wat lijkt. Maar als je je nu opgeeft, is het ook goed hoor. tongue rolleye

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 februari 2010 02:42 PM
  [ # 60 ]

kleppen van mijn cx staat iets ruimer hier zijn al een aantal cx’en met verbrande kleppen geweest als je ze gewoon laat staan….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook