




















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik twitter behoorlijk wat af, en ik heb het nog nooit gezien. Er bestaat wel een ‘tweedehands-citroen-twitter’, maar dat heeft (bijna) geen raakvlakken met een CX ‘twitter’.
Ik vraag me overigens ook sterk af of het het levenslicht kan zien; Twitter leent zich er niet voor IMHO.
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dit is ‘m: http://twitter.com/auto_citroen
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat moet je met twitter als je een prachtig forum met bijna 10.000 leden tot je beschikking hebt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Haha, inderdaad De draadjes hier zijn bijna vergelijkbaar met Twitter - zo snel gaat ‘t
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Oh, en soms wordt er ook nog wel eens een CX Break aangeboden via Twitter
http://twitter.com/CollinVersteegh/statuses/9361186366
Way out in the water, see it swimming.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
waterman schreef:Wat moet je met twitter als je een prachtig forum met bijna 10.000 leden tot je beschikking hebt?
Was ook eigenlijk alleen een vraag, vanwege dat schaats-twitter gebeuren. Ik heb al moeite om de dingen op het forum bij te houden als ik een dag niet online ben geweest
Precies en daarom geloof ik erin, dat je zo veel mogelijk mensen bij elkaar moet zien te houden. De kracht van informatie-uitwisseling is, dat je zo veel mogelijk kennis probeert te groeperen, ook internationaal. Dus in plaats van twitteren en diverse fora, zou het mooi zijn alle vormen van gedachtenwisseling over Citroëns bij elkaar te brengen en alle fora onder één noemer te brengen. Nou heb ik horen fluisteren, dat…...
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik denk ook dat de digitale snelweg een fantastisch medium is. Om ervaringen te delen, om vragen te stellen, om informatie uit te wisselen en emoties te delen. Ik kan me een leven zonder niet meer voorstellen. Dit forum voldoet zo in een behoefte tesamen met allerlei sites tot in alle uithoeken van de wereld. Geweldig!
Ik heb eerder al eens verteld dat dit 10 jaar geleden volstrekt anders was: mijn CX heb ik gewoon via een advertentie in het clubblad en voor de technische info werd reikhalsend uitgekeken naar het volgende nummer. Hoe anders ervaar ik het nu. Omdat hier meerdere forummers actief zijn binnen de club wil ik toch ook de gedachte opperen dat dit verschijnsel op termijn gevolgen kan hebben voor de club. Hier ligt denk ik een uitdaging om in deze veranderende omgeving het bestaansrecht te blijven waarborgen. Een internetgemeenschap kan je immers ook zien als een club van mensen met een gemeenschappelijke band.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Klopt Ik zoek er zelfs één m.b.v. het forum
Ik weet zelf níets van auto’s en techniek maar iedereen op het forum biedt hulp en middels de beroemde PB worden zelfs al afspraken gemaakt om wagens te bezichtigen! Hoe geweldig is dat?
Way out in the water, see it swimming.
freek schreef:Omdat hier meerdere forummers actief zijn binnen de club wil ik toch ook de gedachte opperen dat dit verschijnsel op termijn gevolgen kan hebben voor de club. Hier ligt denk ik een uitdaging om in deze veranderende omgeving het bestaansrecht te blijven waarborgen. Een internetgemeenschap kan je immers ook zien als een club van mensen met een gemeenschappelijke band.
Nou moet ik wel erg voorzichtig zijn, omdat ik voor mijn beurt spreek. Dus hierna volgt niet een idee, dat al in volle omvang is besproken, laat staan, dat er consensus over is. Met die kanttekening poneer ik mijn mening, dat er wat mij betreft een samenwerking tussen club(s) en forum komt. Gewoon heel eenvoudig om mee te beginnen. Op de clubsite een aanduiding ‘forum’ en als je die aanklikt, kom je hier op het CX-deel van het forum terecht. Op het overzicht van de types zou op het forum een club-uiting zoals bijvoorbeeld het logo zichtbaar kunnen zijn, die dan weer linkt naar de clubsite. De club zou ook andere dingen kunnen linken, zoals een agenda van evenementen. De club zou dan een bijdrage aan het forum kunnen doen omdat er feitelijk een club-forum is gekomen, zonder dat we het zelf hoeven te regelen. En de centrale doelstellingen van de club, het op de weg houden van onze karretjes en het tot stand brengen van sociale contacten, zou met behulp van het forum een enorme boost kunnen krijgen. Ik zou zeggen, kom naar de aanstaande ledenvergadering en stel een rondvraag, als het al niet op de agenda zal staan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Waar de meeste mensen komen, dat trekt de meeste mensen.
Zo zie je dat de XM-club een dood forum heeft omdat iedereen hiernaartoe komt. Zonde van het beheer en de server-ruimte! Er is ook nog een XMNL Yahoo clubje, maar dat zijn een stuk of 20 XM’ers die met elkaar praten via een techniek van vijf tot 10 jaar geleden.
De CX-club heeft helemaal geen forum. Heel verstandig!
Ik weet niet hoe het met de andere clubs zit, maar het is dus helemaal geen slecht idee om de clubs en dit forum naar elkaar te laten linken. Hoewel ik niet denk dat er veel Citrofielen zijn die dit forum niet kennen.
Dat laatste is waar. Maar als je als vereniging in het kader van het verwezenlijken van je doelstellingen wat ziet in het bestaan van een forum, dan zou je op z’n minst kunnen kijken hoe je het forum meet armslag kan geven. Want op dit moment onderschrijf ik volkomen, dat het geen zin meer heeft een eigen forum te gaan maken. Maar een doorlink, dat lijkt me we heel nuttig. Een forum draagt bij aan het bereiken van mensen en draagt bij aan info-uitwisseling, die weer leidt tot het op de straat kunnen houden van onze karren. Omdat je het forum bijdraagt aan je vereniging, kun je overwegen om bij te dragen aan het forum. Wat voor het grote collectief van een club een peuleschil is, is voor het forum een enorm bedrag. En dan zouden clubleden met het forum indirect lol beleven aan aan hun contributie. Ook voor ‘eerste keer zoekers’ die info over hun auto willen hebben, is het ook een goeie lokeend. Die denken in het geval van de CX zeer waarschijnlijk eerst aan een logische zoeksleutel als ‘Citroën CX’ en ‘club’. Als je dan ook het woord forum tegenkomt op de clubsite, dan klik je dat uit nieuwsgierigheid aan. Zo is het mij ook vergaan met de Franse SM-club.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
wat ik vooral bedoel is dat een goed forum, zoals dit, fors kan zagen aan de stoelpoten van het bestaansrecht van een club waarvoor leden contributie betalen. De belangrijkste motieven voor mij om destijds lid te worden worden vandaag de dag volledig door internet gedekt. Net als bij gedrukte media is internet hierdoor een potentieel gevaar. Een club moet namelijk voor zoveel mogelijk liefhebbers toegevoegde waarde hebben omdat anders het voortbestaan in gevaar komt. Het bieden van een link naar dit forum en het sponsoren via de club helpen hier niet bij (het forum is immers voor iedereen vrij toegankelijk, dat is de kracht). Ik denk dat je je dus moet gaan concentreren op activiteiten die niet door bijv dit forum worden geboden. Zoals misschien een exclusieve onderdelenvoorziening die door voldoende massa haalbaar wordt (misschien zelfs internationaal georganiseerd). Maar goed het is een beetje off topic aan het worden.
Ach, het ligt in het verlengde van de vraag of er een twitterplatform een goed plan is. En anders kunnen we de mods vragen deze gedachtenwisseling af te splitsen vanaf de opmerking van Yuri.
Ik geloof in het bestaansrecht van een forum. En ik geloof in het bestaansrecht van de club, overigens met exact hetzelfde idee als jij. Het forum heb ik bijvoorbeeld gebruikt om ruchtbaarheid te geven aan de vorderingen met de deurpanelen. Maar het forum is geen eenheid met vermogen die de deurpanelen kan maken. Daar heb je de club voor nodig. Het forum blijkt ook een uitermate effectief communicatiemiddel te zijn tussen leden, ook als ze elkaar nog niet hebben ontmoet en kennismaken via het forum. Het forum kan ook worden ingezet als communicatiemiddel in algemene zin om ruchtbaarheid te geven aan zaken die spelen bij commissies en bestuur, als dat toevallig op het forum aan de orde komt. ook is het forum een effectief middel om mensen bij de club te betrekken, die wellicht nog niet actief zijn binnen de club, of verschijnen op clubevenementen. Het forum is toch laagdrempeligger, dan voor het eerst op een clubdag komen. En dan heb je al kennis gemaakt met deze en gene voordat je op een evenement verschijnt.
Ik geloof er al met al in, dat club en forum elkaar kunnen versterken. En omdat dat denk ik in het belang is van de club, ben ik van plan voor te stellen, om vanuit de club een bijdrage aan het forum te doen. dat daar dan ook niet leden van meeprofiteren, neem ik voor lief. Daarbij staat hier tegenover, dat ik recentelijk op het forum heb gelezen, dat 2 of 3 mensen zich inmiddels hebben aangemeld bij de club, wellicht geënthousiasmeerd door CX-verhalen op het forum. En als de club er vervolgens voor zorgt, dat er dingen worden gedaan, die elders niet gebeuren, zoals onderdelen regelen, technische dagen organiseren, dan heb je zowel aan het forum als aan het clublidmaatschap wat. Ik denk dat een samenwerking niet ten koste zal gaan van het ledenaantal en de clubactiviteiten. Ik wil vooral denken in kansen en niet in bedreigingen. Met kansen scheppen kun je verder komen. Met denken in bedreigingen komt er doorgaans minder tot stand. En ach, waarom zouden we het niet gewoon proberen. Weer uitstappen kan altijd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl