Wie weet waar dit te krijgen is?
Het rubber om de HD-pomp is lek.
GSA C-Matic 1981
Ook ben ik op zoek naar twee nette banden
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat rubber kun je bij het magazijn van de Gs/gsa club krijgen. Moet je wel lid zijn natuurlijk. Ik heb in mijn gs-tijd stad en land afgezocht naar zo’n ding en niet gevonden. Gewoon lid worden is het handigst ben ik inmiddels wel achter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Inderdaad het magazijn. Kan dan via de postorder toe gezonden worden.
Is dat de enige optie?
Hoop eigenlijk op iets wat goedkoper is.
Hij moet wel echt dicht, 24 maand functioneert de GSA als trouwauto, en om de hele dag naar verbrande LHM te ruiken waar de auto van binnen blauw van staat…..
Hoe werkt dat, lid worden en snel zo’n rubber hebben?
Iemand iets van banden? Binnen de APK normen…..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Paul Oud schreef:Is dat de enige optie?
Hoop eigenlijk op iets wat goedkoper is..
Nog goedkoper?? Man, wat kost dat lidmaatschap je nou als je er zoveel lol van kan hebben door een magazijn met onderdelen te mogen bezoeken die je bij brezan écht nooit gaat vinden!
Sorry hoor, maar als je goedkoop in een klassieker of semi-klassieker wilt rijden moet je misschien geen citroen gsa kopen, want dat zijn gewoon wat meer onderhoudsgevoelige auto’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
bx-cannes schreef:klik
zoiets?
Ik heb daar ook eentje gekocht, geen problemen mee gehad verder.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wel GSA rijden en geen lid van de club willen worden? Geen geld uit willen geven voor een paar goede banden? Zoek maar lekker verder!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bx-cannes schreef:klik
zoiets?
Dat is hem inderdaad. Is net zo duur als bij het magazijn , alleen ben je verzendkosten kwijt vanuit Engeland.
Over banden voor een GSA loopt een apart topic , lees dat maar eens door. Gebruikte goede banden kom je bijna nergens tegen , dat word nieuw kopen. Ook dat kan via het magazijn.
Wil je meer weten over lidmaatschap van de vereniging , stuur even een pb naar mij.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Goedkoop GSA rijden is er niet meer bij.
Dat kan alleen de echte liefhebber nog die in het verleden goed voor zichzelf gezorgd heeft.
Hiermee bedoel ik diegene die zelf een aardig voorraadje onderdelen op de plank heeft liggen. Onderdelen worden schaars dus worden duurder. Al eens een uitlaatdemper van een japanse auto gekocht…..da’s pas duur!!!
Dus… rij GSA en neem de “ongemakken” voor lief of koop en of ander karakterloos modern autootje.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Trouwens heeft het in mijn ogen geen nut om te gaan zeuren tegen elkaar hier over of het wel of niet duur is. Je kunt een ander niet in de portemonai kijken en wat ie te besteden heeft of over heeft aan de hobby.
Daar heeft niemand wat aan en je helpt de t.s. er niet mee verder.
Dankzij geweldige mensen gaat de GSA weer rijden.
Mijn dank!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Fijn dat het weer gelukt is.
Veel rijplezier met de GSA en alvast gefeliciteerd voor de 24e.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Niet om de GS club, het magazijn en/of betrokkenen aan te vallen of om lullig te doen, het is erg makkelijk om het magazijn achter de hand te hebben en vind het echt super dat er mensen zijn die er echt heel veel energie en tijd in steken maar in de 3 jaar dat ik GSA rijd heb ik er alleen een startmotor en een contactpuntset gekocht. De rest zoals een dynamo, banden, T-mof, uitlaatdelen en zelfs een tankvlotter heb ik toch echt ergens anders gekocht. De meeste dingen via de dealer, ja ook de T-mof en de tankvlotter. Niet voor de hoofdprijs en binnen een dag of twee/drie geregeld. Een hagelnieuwe dynamo voor 75,- bijvoorbeeld of een tankvlotter voor een tientje is niet duur. Het nadeel van het magazijn voor mij is dat ze niet zo vaak open zijn en niet altijd op zondag waardoor het voor mij een te lange wachttijd is om er iets te kopen. De GSA rijdt in mijn geval veel en kan ik hem ook echt geen maand of langer missen. Misschien heb ik wel heel veel mazzel gehad en kwamen de onderdelen precies op het goede moment voorbij, kan natuurlijk ook.
Er is wel een lichtpuntje voor mij, ik heb een nieuwe baan en ben vanaf 1 april elke zaterdag vrij!! Dus als ik in de toekomst iets nodig heb voor de GSA, en dat heb ik binnenkort want heel groot onderhoud, ga ik nu natuurlijk wel naar het magazijn. Al is het alleen om de kas een beetje te spekken . Ik ben de beroerdste ook niet hoor.
On topic—> Goed dat de GSA weer de weg op kan, en ben benieuwd naar evt. foto’s! Een GS/A als trouwauto is natuurlijk super gaaf!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het magazijn is elke maand open in het “seizoen”. De ene keer op een zaterdag en de andere keer op een zondag.
Dat het maar 1 keer in de maand open is heeft te maken met de vraag naar onderdelen en “gebrek” aan vrijwillegers. Er zijn openingsdagen bij dat er bijna geen leden komen voor onderdelen dus dan heeft het geen nut om vaker open te zijn.