Mooie bx ziet er heel goed uit!
Ik denk dat die voor zn leeftijd toch nog heel strak is.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gefeliciteerd met de aankoop van deze prachtige BX. Mooie kleur ook!
Zo te merken heb je al veel meegemaakt in korte tijd. Leuk verhaal.
Zelf heb ik af en toe ook moeite met starten en choken. Niet aan gewend.
Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven!
Succes.
Ik had liefst een zilvergrijze gehad maar ja, ik moest een “nieuwe” auto hebben en het moest een BX zijn met nog wat specifieke eisen maar doordat ik al te lang zonder auto zat is het deze geworden.
Veel meegemaakt valt wel mee hoor. Die startproblemen hebben er voor gezorgd dat ik de charme van het wandelen ontdekt heb en tjah, alle problemen die we hebben schuiven we onder de noemer “Franse charme”. Dat blijft positief klinken.
@ Robinrossie, ze is wel al 19 jaar maar ze heeft nog maar 112.000 km gereden en altijd in een garage gestaan dus dat scheelt natuurlijk wel. Ook was ze nog van de eerste eigenaar.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Aaah, dat is een mooie lage kilometerstand! Daar kun je voorlopig nog wel wat jaartjes mee voort.
Rijdt je veel kilometers per jaar, of valt het mee?
Afhankelijk van waar ik juist werk ligt dat tussen de 15k en de 25k per jaar maar het is ook de bedoeling dat deze in de toekomst nog een zusje krijgt maar dat is nog niet voor direct.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Goed plan! Dan kan je huidige BX mooi blijven
Wat een schitterende BX! De Image is echt een van mijn favoriete modellen. Prachtig die zwarte lak met rode bies. Heel veel mooie kilometers gewenst met deze mooie BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Erg mooie auto zeg. Maar is dat niet een bruinige tint?
Ik zou zeggen donkergroen maar ik ben ook een beetje kleurenblind dus ik zal eens checken wat de kleurcode is.
Edit: Kleurcode zou ETWcR (grafietgrijs) zijn.
En een update, maar het is niet zo’n positieve:
Dit weekend met de bx naar de Ardennen en natuurlijk op de Brusselse ring in de file gestaan. Hierbij kwam er wel verdacht veel blauw-grijze rook uit de uitlaat dus tijdens de file de verwarming volledig opengezet en ramen open. Het was nogal moeilijk om naar de kant te gaan omdat mijn zus ergens in de buurt was maar de weg niet wist dus zodra we terug samen waren opzij gegaan en oliepeil gecheckt. Dit leek nog oké maar ik had ook maar een goeie 5 minuten gewacht. Vervolgens rustig verder gereden. Zaterdag oliepeil gecheckt en dit stond onder het minimum niveau dus olie gaan halen en bijvullen (2 liter bijgevuld!!).
Hierna ben ik terug naar huis vertrokken en na een 150 km eens gestopt, kwartiertje wachten en oliepeil checken, geen verbruik. Doorgereden naar huis en zondag nogmaals oliepeil gecheckt en wederom geen verbruik.
Rechtsboven op mijn blok hangt wel wat oliesmurrie, aan de peilstok is ook wat gele prut te bespeuren, er lijkt een beetje olie te zitten in mijn koelvloeistof en op de dop is ook een beetje gele smurrie terug te vinden. Het niveau van mijn kvs is echter nog wel in orde.
Toen ik mijn auto 2 maand geleden bij de garage heb binnen gedaan hebben ze me wel gezegd dat er een keerring was die een beetje lekte maar dit kon nog even wachten (sindsdien 1500 km gereden).
Nu was ik eerst aan het denken aan een lekke koppakking en ik heb daar dus wat topics over opgezocht maar daar spreken ze vooral over witte rook (koelvloeistof) i.p.v. de blauwe rook die ik had. Dat deze lekkage zou komen door een keerring lijkt me ook wat overdreven (voor vertrek oliepeil gecheckt en tegen de max aan) en dan komt er volgens mij nog altijd geen blauwe rook uit de uitlaat maar lekt dit gewoon van het blok.
Tot eergisteren ook nog geen olie moeten bijvullen na een goeie 1000 km’s gedaan te hebben en dan ineens bam, 2 liter op enkele kilometers bij wijze van spreken.
Zou het misschien kunnen zijn dat door oververhitting tijdens de file de olie verbrandt en mee de uitlaat uit gaat? Na de file ook niet echt last meer gehad van die blauwe rook.
Ondertussen ook mijn vraagbaak binnen en ik heb dus al kunnen achterhalen dat er een B2C motor (171) in ligt en dat mijn auto alleen in België is geleverd. Stap voor stap leer ik haar dus beter kennen zodat ik ook wat gerichter naar info kan zoeken .
(Volgens mij is het mogelijk om topictitels aan te passen maar ik heb geen idee hoe. Iemand die weet hoe dit moet of moet ik dit vragen aan een moderator?)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Over dat laatste: Even in je allereerste post van dit topic het onderwerp wijzigen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ga naar je eerste bericht en druk daar op wijzig… en dan kan je de topictitel aanpassen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Bedankt voor de snelle reacties over dat laatste .
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Je loopt toch kans op een lekke koppakking, ben ik bang. Die mayonaise aan je peilstok & vuldop wijst daarop. Bovendien is olie in je KVS natuurlijk niet normaal… Maar ik ben het er mee eens dat je dan vaak wel een mistbank achter de pijp ziet, hoewel mijn Beierse Bommetje daar bij het overlijden van de koppakking alleen stationair last van had. (Nu ik dat typ, zou het me niet verbazen dat die wolk in de file een verder symptoom is…)
Check daarom ook nog even of je bij warme draaiende motor belletjes in de radiateur ziet/er geborrel uit klinkt!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb ook weleens gehoord dat een brakke waterpomp het probleem kan zijn, waardoor zich ook olie met de kvs kan mengen. In hoeverre dit klopt weet ik niet, ik heb het zelf nog nooit op die manier meegemaakt.