Zo gisteren gaan kijken bij de dealer hier (Nizet in Sittard) en meteen kunnen rijden met een 1.6VTi Exclusive met Zenith voorruit…en ik moet zeggen, I’m impressed!
Dit rijdt echt heel goed, en is erg goed gebouwd voor een Citroen .
Erg stil, mooi afgewerkt, en voorzien van alle gadgets die je nodig hebt zo ongeveer.
Heb een offerte laten maken voor de Ligne Business 1.4 VTi met als opties My-Way en de Zenith voorruit…eens kijken waar ze mee komen.
Qua lease en bijtelling komt ie iets hoger uit dan de Clio Estate TCe, maar ook mijn wederhelft was erg overtuigd van deze auto, en de zit is toch beter dan de geforceerd hoge zit in de Clio… dus dit zou m zo maar eens kunnen worden als de werkgever het ook goedkeurt…ben heel benieuwd .
Wordt vervolgd dus!
Groetjes,
Bart
Alleen een Citroen rijdt als een Citroen
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Afgelopen zaterdag bij de dealer even wezen kijken naar de nieuwe C3.
Verder een leuke auto om te zien, nu nog hopen dat ze net zo goed rijdt als ze er uit ziet.
Ondanks zijn toegenomen lengte is hiervan zo goed als niks van in het interieur terug te vinden.
Ten opzichte van de vorige C3 zit de ruimtewinst in de breedte en niet in de lengte. De auto blijft achterin erg krap. Ik kan met mijn 1,80m niet achter mijzelf zitten.
De kwaliteit van de gebruikte materialen oogt en voelt goed, maar dit is volgens mij meer een indruk die gewekt wordt. Lang leve de kunststofboeren en de soft-paint
Het “plastic” onderaan de middenconsole is nog steeds enkele centimeters heen en weer te bewegen zoals bij mijn C3 ook het geval is.
Die lange voorruit tot halverwege het dak geniet niet mijn voorkeur eerlijk gezegd, de hoofdruimte wordt dan voorin wel erg krap.
Even onder de kap gekeken en het wisselen van een koplamp is een feest tov de vorige C3.
Je kunt er hier tenminste fatsoenlijk bij, en je kunt zien wat je doet !!! Een mega-verbetering !!!
Over 1,5 - 2 jaar ga ik wel eens serieus kijken naar een nieuwe C3, dan zijn de kinderziektes er wel uit en komen er nieuwe schonere (EURO-6) motoren.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
jeroen-2cv schreef:Afgelopen zaterdag bij de dealer even wezen kijken naar de nieuwe C3.
Over 1,5 - 2 jaar ga ik wel eens serieus kijken naar een nieuwe C3, dan zijn de kinderziektes er wel uit en komen er nieuwe schonere (EURO-6) motoren.
Het is toch wel irritant dat door al die grappen die in Den Haag worden verzonnen dat we het aanschaffen van zo’n mooie auto uit gaan stellen. Ik heb net een stukje gereden in de C3 en ben er enthousiast over, de DS3 stond ook in de showroom maar uiteindelijk moet er toch een behoorlijk bedrag neergelegd worden, OK dat is dan zo, maar probeer dan maar eens het juiste type te kiezen.
Ik rij 30.000 km per jaar dus ik denk dat de 1.4 diesel de juiste keuze is, echter dat is dan energielabel B, de 99 gram 1.6 is duurder maar wel energielabel A. Ik moet nog even rekenen wat het best is voor mijn portemonnee.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Denk er even aan dat een 99 gram 1.6 wel zuiniger is dan de 1.4, zo uit mijn hoofd een kleine 10%.
Bij aanschaf kan een 1.4 wel voordeliger zijn, maar wellicht verdien je dit op lange termijn terug op je brandstof. Volgens mij valt de 1.6 wel in een hogere klasse voor de BPM.
succes met rekenen !!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
met de kennis van nu.. Ik heb even uitgerekend met als uitkomst de 1.6 met 99 gram uitstoot, die heeft energielabel A en dat betekent geen motorrijtuigenbelasting in ieder geval dit jaar, dat scheelt zo’n 960 euro. Dus dat is gunstiger dan de 1.4 (energielabel B) en de auto verbruikt dus minder dus ik concentreer me daarop. Nu nog even kijken wat ik voor mn C1 terug kan krijgen.
Overigens is het wel vreemd dat waar mijn C1 vrijstelling van BPM heeft, de 1.6 met minder uitstoot dan de C1 dat niet heeft.
Is helemaal niet vreemd. De 1.6 99gr heeft totaal geen vrijstelling. Er moet gewoon wegenbelasting betaald worden. Een korting op de BPM krijgt hij wel.
Stom van Citroën, want als hij op 95gr of lager zat zou het een verkoopknaller worden.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Ik heb het even nagezocht, maar de grens voor een vrijstelling van de BPM voor diesels ligt bij 95g CO2 of lager.
Dus op een 1.6 HDi met 99g zul je wel degelijk die vorm van gelegaliseerde diefstal (BPM) moeten betalen.
Nu ligt het verbruik van een 1.4 op 1 op 18,9 en die van de 1.6 99g op 1 op 26.
BPM van de 1.4 is per jaar 860 euries (< 1050 kg)
BPM van de 1.6 is per jaar 996 euries (1055 kg)
Extra BPM voor de 1.6 = 136 euro per jaar
Bij 30.000 per jaar zijn de brandstofkosten (bij 1,10 euro per liter) van een 1.4 1746 euro
Bij 30.000 per jaar zijn de brandstofkosten van een 1.6 1269 euro.
Een verschil van 476 euro per jaar
Netto is een 1.6 dus 340 euro per jaar goedkoper dan een 1.4
Het prijsverschil tussen een 1.6 en een 1.4 is 800 euro.
Dit verdien je binnen 2,5 jaar terug.
Een ook al zouden beide auto’s even duur zijn in de operationele kosten dan is een 1.6 toch gewoon veel leuker?
Voor 800 euro meer heb je 20 extra paardjes en 70 Nm extra koppel onder de kap.
Voor mij persoonlijk geen moeilijke keuze….... 230 Nm koppel bij 1750 r/min….... mjammie
Daar komt nog bij dat de 1.4 pas vanaf juli 2010 leverbaar is.
Moet je dan nog echt over een 1.4 na gaan denken ????
jeroen-2cv schreef:
Moet je dan nog echt over een 1.4 na gaan denken ????
Misschien toch wel iets om over na te denken, mocht je ooit een aanhanger willen trekken met de 1.4 diesel mag je 1150 kilo (geremd) trekken en met de 1.6HDiF 99g maar 500 kilo (geremd en ongeremd). Dit volgens de documentatie van Citroen.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Het verhaal van de 500 kg klopt. Het lijkt me eerder een administratieve “stunt” om de 99g CO2 te kunnen halen.
Technisch zal de 1.6 zeker meer kunnen trekken lijkt me.
De Duitse folder meldt eveneens 500 kg voor beide trekgewichten.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik ga sparen voor de 1.6 99g , maar ik neem de tijd. Wat jeroen2cv zegt, eerst even de kinderziektes eruit en wellicht een euro6 motor. De C1 rijdt na 3,5 jaar nog als nieuw.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vandaag even gereden met de nieuwe C3 en C3 picasso. Erg fijne auto’s allebeide. Lekker stevig en solide. Ik heb nu wel een zwak gekregen voor de C3. Vooral dat raam en het dashboard(wat ik echt niet goedkoop vind ogen) Stoelen zitten goed. Ja wel een opvolger voor de C4 ooit. De C3 picasso reed ook erg mooi maar ik vind hem niet zo mooi aan de achterkant. Mijn ouders willen wat anders en ze willen de C4 inruilen voor een C3 of C3 picasso.