Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Mooi hoor die CX stoelen in de BX.
Heb je eindelijk ook hoofdsteunen op de goede hoogte
In dit geval jammer dat ik 1.93 ben.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Thanx voor de info. Ik weet genoeg… ik ben boven 1.90 meter.
Dan toch maar op zoek naar een origineel interieur. Helaas zijn die zeldzaam en als je iets vindt dan zit er bijna altijd nog een GSA omheen…
Allee, de cx-stoelen in je bixje staan in elk geval goed. Goede combi met de rest van het interieur. Net of het bij elkaar hoort.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
@ midfriesland. Dankje, ik vind het ook goed staan.
Ds ik hoef niet meer voor je te passen en meten begrijp ik uit bovenstaand verhaal?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Vraag:
Ik heb een reflectorplaat voor achterop mijn BX. Deze probeer ik nu te monteren.
MAAR:
Ik wil de nummerplaathouder eraf halen, maar deze zit vast met twee nagels die dwars door de plastiken achterklep zijn geramd. Ik krijg deze nagels of pinnen er met geen mogelijkheid uit nu. Ook durf ik er niet echt hard op de rammen omdat ik bang ben dat ik dan gewoon de achterklep doormidden breek.
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Die nagels uitboren met 5,5 mm boortje dan is je plaat los. Maarja hoe monteer je je plaat dan weer?
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Wacht even, ik zie dit niet helemaal voor me. De nagel is zeg maar T-vormig, logisch, net als een schroef. Iets moet namelijk tegehouden dat de nummerbordhouder eraf vliegt (is het dan eigenlijk nog een nagel?).
Op doit plaatje zie je de vorm ervan. Uiteraard heeft dat ding geen schroefdraad. Wel is de nagel hol van binnen, je kan er dus doorheen kijken.
Hoe boor ik dat dan uit?
Hoe ik als ik dat ellendige ding er eindelijk uit heb, de boel weer vastzet? Simpel, met een boutje en een moertje, niet op deze neandertaler-manier
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een popnagel is gewoon een soort buisje waar een spijker doorheen zit, bij het vastzetten wordt de spijker door het buisje getrokken waardoor aan de achterkant een soort hoedje ontstaat. Als je de boor er op zet dan zal het hoedje aan de voorkant gewoon loslaten en kun je het popnageltje er uit trekken.
Dit is een popnagel:
Het platte kantje wat je op de foto ziet zit aan de buitenkant.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je boort dan eigenlijk het middenstuk eruit. Zet maar een boortje met de punt in het gaatje, het gaat vanzelf.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb er al een pin in gezet en zo met een hamer een soort balletje eruit geramd. Had ik dit wel of niet moeten doen?
Aha, een popnagel dus: Dankje.
Ik kan nu dus zo door het buisje heen kijken. Als ik er dan van achter doorkijk, dan zit er inderdaat ergens een vernauwing. Dat zal dan dus de (holle) spijker zijn die er inzit. Ik ga het eens proberen met een boortje.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zo’n popnagel?
Is van mijn kentekenplaathouder. Is ook “hol”.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Peteryed schreef:Maakt niet zoveel uit. Gewoon boor erop en het kopje valt er af en dan ben je klaar.
En zo geschiedde
Viel er zo vanaf. Wat leer ik toch veel hier op het forum.
Nieuwe vraag:
Ik heb nu een achterklep met twee gaten erin voor een nummerplaat. Ik heb ook een reflectorplaat met twee gaten erin, en die moet op die achterklep. De twee gaten in achterklep corresponderen niet met de twee gaten in de reflectorplaat. Waar zal ik nu twee nieuwe gaten in boren? De achterklep of de reflectorplaat? Ik neig naar de reflectorplaat aangezien dit toch echt minder van belang is dan de achterklep
Of, derde mogelijkheid, is heel veel dubbelzeidig tape ook afdoende?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Ik zou nieuwe gaten boren in de achterklep.
De reflectorplaat breekt namelijk makkelijker dan de achterklep.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, en de klep is van plastic. Die gaat er toch niet van roesten. Eventueel, als alles toch achter een reflectorplaat komt, de oude gaten even dichtkitten tegen inwateren, maar dat is in feite ten overvloede. In ieder geval zie je het minst van extra gaatjes in de kofferklep
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb de BX te koop gezet op het forum. Helaas is het niet anders. Ik heb het geld hard nodig om mijn laatste weken ‘scriptieschrijven’ uit te zingen.
Een goedbedoelde discussie over een reddingsactie van deze BX hoeft niet gevoerd te worden. Het is nu eenmaal niet anders nu. Zodra ik na mijn afstuderen werk heb meld ik me wel weer met een andere leuke type 1 BX .
Ik wil heel graag iedereen bedanken die mij zo geholpen heeft met het onderhouden van deze BX. Dankzij al die hulp is dit nog een ontzettend leuke type 1 BX voor nog jaren rijplezier.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)