Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Eergisteren dankzij een tip voor CX’en in dit draadje bij Brezan een ruitenwisser met geïntegreerde sproeier gehaald voor m’n BX, werkt als een tierelier! Eindelijk van dat rottige sproeislangetje af!
O.a. de Renault Espace serie 2 heeft wissers met geïntegreerde sproeiers, Valeo VM15 (of SWF equivalent, 60 cm), die passen op een CX. Dat is te lang voor een BX, maar er zijn andere maten verkrijgbaar, van 45 tot 65 cm, daarvan wist ik echter het nummer niet. Omdat ze bij Brezan in de boekjes of op de doosjes niet konden zien welke wissers een geïntegreerde sproeier hebben, was ‘t ff zoeken, maar toen schoot de verkoper te binnen dat een Peugeot 406 ook van die wissers heeft, en die passen! Die zijn 55 cm ipv 50, en dat geeft ook net wat meer wisoppervlak. De wisserarm moet dan wel goed afgesteld staan (niet te hoog in ruststand) anders neemt ‘ie bij de uitslag naar links net een stukje van het onderste raamrubber mee met de onderste punt van de wisser. Wel ‘t adapterdingetje (dat klikgeval, hoe heet dat) van je oude wisser bewaren, want die past niet.
Nu moet ik nog een goed slangetje hebben (dat moet ca. 35 á 40 cm lang zijn), want ik gebruik nu een stuk benzineleiding (ze hadden niks anders meer liggen) en dat staat een beetje lomp. Volgens Garagestmarien prima verkrijgbaar bij de betere aquariumwinkel
Het SWF-nummer van de wisser die ik nu heb is 116 154, volgens ‘t doosje bedoeld voor Mercedes-Benz Vito/V-klasse.
voor het slangetje is idd aquariumslang prima geschikt. Ik heb nog een rol van 10m (-10cm) liggen. Ik gebruik slang die bedoeld is voor een bruissteentje (lucht) die mooi flexibel maar wel helder.
mocht je een stukje willen hebben, je kunt het zo komen afhalen in utrecht.
(op dit moment zit er ook een stukje van die slang op een remretour ik had niet verwacht dat het zo lang zou houden, maar het zit er inmiddels al 3 maanden op ofzo. die moet ik snel eens netjes fixen)
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Je kunt binnenkort een pb’tje verwachten
Een Renault Master heeft ook geintregeerde sproeier op de wisser zitten
Ik heb nog 2 verwarmde sproeikoppen liggen van een Laguna 2 Ph2 + pompje. Die hebben zo’n mooie waaier nevel over de hele voorruit heen. Nadeel is dat je een redelijk hoge-drukpompje moet hebben, en de tankjes van de BX dan weer redelijk snel leeg zijn. Dat is weer een nadeel.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap