Ik denk, dat je het helemaal bij het recht eind hebt, zo weet ik uit ervaring. En als Niels de mijne uitprobeert, wil ie ook niks anders meer dan leer, airco en automaat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ja er is altijd baas boven baas
Ik kom al een eind leer, airco en dan zelfs een goed functionerende 5 bak.
Maar darin tegen blijft het een 2400 dus die van jouw zal meer imponeren hoewel ik begreep dat Niels gevoelig is voor het DS gevoel en dat heb je met dat ouwe gebakje van mij wel.
Citroen c32 Hilton XLS
Nou, dit is geen kwestie van baas boven baas. Leer en airco, da’s top, ook in een eventuele Prestige voor Niels. Een automaat is een kwestie van smaak. Soms denk ik wel ‘ns…. Want wat maakt zo’n automaat een toeren als je boven de 130 komt. Dat gaat met een serie 2 prestige geloof ik weer beter dan met een serie 1. Die hadden met het 2500 blok namelijk wat langere versnellingen. En zo zijn we weer aangekomen bij Niels die een Prestige zoekt. Hij weet nu, dat er motorisch een verschil is tussen een serie 1 (allemaal ?) en een serie 2.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Het voordeel is, dat ik niet zo’n snelheidsmaniak ben. Sneller dan 100 km/u hoef ik echt niet in een tourauto. De keuze voor automaat speelt ook mee met mijn lengte. 1.95. Op pagina 1 werd gezegd dat je wellicht wat last kunt krijgen van de pook met die lengte. Vandaar dat automaat in het lijstje voorkwam. En daarnaast, ik heb volgens mij alleen maar geschakeld tijdens mijn rijlessen De auto van het huis is ook een automaat, en dat bevalt prima. Dat rare geschakel…
Way out in the water, see it swimming.
Reactie op een topic wel heel erg ver terug (1pagine) verwijderd.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
-
Jelte, volgens mij gaat Niels’ reactie verder op Geoarth’s en mijn post over de automaatbak.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En NU on-topic en graag on-topic blijven heren Het wordt een puinhoop als iedereen berichten gaat wissen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik weet niet of deze al voorbij is geweest, in ieder geval een type I, leer maar wel een C-matic. Staat ook al langer te koop en hoeft volgens mij niet de hoofdprijs te kosten. =http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/19579554/Citroen_cx_prestige.htm]Link
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Binnenkort wordt voor Niels duidelijk, of na het uitproberen van mijn auto, Niels aan de automaat gaat. En zo zijn we weer aanbeland bij de zoektocht. Ik wordt trouwens elke keer in verwarring gebracht door het uitroepteken. Als ik snel kijk, denk ik serie II te zien…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Waarschijnlijk subframe verrot c-matic is gewoon geluk hebben meestal pech en in tegenstelling tot de GS praktisch niet meer aan onderdelen te komen.
Verder afhankelijk van de prijs een leuke donor.
Verder is C-matic rijden wel apart maar absoluut niet economisch
oja toevoeging een C-matic heeft een schakelpook identiek aan die van een handbak dus gezien het argument van Niels om een automaat te rijden ivm lengte lost hiermee niet op.
Citroen c32 Hilton XLS



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
@Mark: Toevallig gister bxsport gaat even voor me kijken/bellen, goed he? Updates komen direct in het draadje!
@Robin: opgelost
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoezo donor? Ok, er zit werk aan. Maar niemand heeft ook maar één foto van de onderkant laten zien dus om meteen van een donor te spreken is wellicht wat voorbarig?
O ja, over die C-matic: Dat is een bak die je niet moet willen hebben hoor! Het heeft geen enkel voordeel ten opzichte van een handbak behalve geen koppelingspedaal. Het is rete traag, het zuipt en gaat onwijs (lees altijd) vaak stuk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Donor was een geintje kijken of je nog wakker was
Citroen c32 Hilton XLS
Wat betreft de lengte van de bestuurder en de pook, ik zie het probleem niet zo. Ik ben zelf 1.98m en de pook it mij echt verre van in de weg. Maar goed, ik heb een serie 2 en weet niet of dat bij serie 1 misschien anders is…
In tegenstelling tot de meeste andere auto’s, kan ik in mijn CX in ieder geval zitten zoals ik wil zonder ook maar ergens tegenaan te stoten.