4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Citroen C6 2,7 HDI twin turbo
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 19 september 2005 10:39 PM
  [ # 46 ]

Waarom zou bij de 3.0 V6 alles niet zo mooi weggewerkt zijn, dit is bij de 2.7 HDI wel het geval. Hier is wel een mooi kapje over de accu heengezet en aan de linkerkant steken alleen de bijvul openingen uit.

Of zou dit Incidenteel zijn.

Ik hou persoonlijk wel van een mooi afgewerkte motorruimte, ook al zie je hem nooit.

Sorry heb fout gemaakt het is een Peugeot 607, heb er over heen gekeken de leeuw is goed te zien.

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 20 september 2005 11:30 PM
  [ # 47 ]

Denk je dat je de motorkap opengedaan hebt, is-tie nog steeds dicht Very Happy

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 september 2005 11:37 PM
  [ # 48 ]

is er al wat meer bekend over onderhoud bij deze diesel

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 september 2005 01:32 AM
  [ # 49 ]
web schreef:

Denk je dat je de motorkap opengedaan hebt, is-tie nog steeds dicht Very Happy

Precies…casemodding is het! Crying or Very sad


Wink

 

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 21 september 2005 03:54 PM
  [ # 50 ]

casemodding

NEON !!!!
not…

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 21 september 2005 08:19 PM
  [ # 51 ]

Quote

mcitroen schreef:

Waarom zou bij de 3.0 V6 alles niet zo mooi weggewerkt zijn, dit is bij de 2.7 HDI wel het geval. Hier is wel een mooi kapje over de accu heengezet en aan de linkerkant steken alleen de bijvul openingen uit.

Of zou dit Incidenteel zijn.

De C6 en op de IAA en ook Geneve waren nogal uit een vroege prodcutie run (pre productie zelfs) niet alles is volgens de laatste, definitieve stand.

Daarnaast heeft men voor het plaatsen van de auto’s weer wat moeten verwijderen o.a. de accu, waarna er stroom vanaf het net op de auto’s is gezet. Hierdoor trek je de accu niet leeg maar kun je wel spelen met de HUD, SatNav, electrische stoelen, etc.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 september 2005 04:14 AM
  [ # 52 ]
citroenc2 schreef:

is er al wat meer bekend over onderhoud bij deze diesel

Aan het blokje te zien zal het niet goedkoop worden.
Weinig ruimte, lange riemen en veel spanrollen Confused

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 13 oktober 2005 05:14 AM
  [ # 53 ]
eviltwin schreef:

Daarnaast heeft men voor het plaatsen van de auto’s weer wat moeten verwijderen o.a. de accu, waarna er stroom vanaf het net op de auto’s is gezet. Hierdoor trek je de accu niet leeg maar kun je wel spelen met de HUD, SatNav, electrische stoelen, etc.

Daar was ik dus mooi ingetuind, al heeft deze:
 
wel plek voor een accu

in deze:
 
lukt dat dus nooit…

vandaar dus dat de accu zich hier:

bevindt

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 oktober 2005 01:26 PM
  [ # 54 ]
mcitroen schreef:

Waarom zou bij de 3.0 V6 alles niet zo mooi weggewerkt zijn, dit is bij de 2.7 HDI wel het geval. Hier is wel een mooi kapje over de accu heengezet en aan de linkerkant steken alleen de bijvul openingen uit.

Of zou dit Incidenteel zijn.

Ik haat mooi weggewerkt. Ik wil al dat moois gewoon direct kunnen zien als ik de motorkap open zet! Haal maar eens de kap los van een HDI (he Renz), dan ziet het er ineens weer heel mooi en vertrouwd uit!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 oktober 2005 01:38 PM
  [ # 55 ]

Mee eens weg met al die plastic afdekrotzooi. Wat voor zin heeft een motorkap als je als ie open is nog steeds niet de motor kan bekijken? Plus het is volstrekt overbodig extra gewicht, de warmte kan minder goed afgevoerd worden. Stom idee al dat extra plastic als je het mij vraagt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 13 oktober 2005 01:59 PM
  [ # 56 ]

Ik ben wel voor een minimalistische motorkap (zoals op een Auwi A2) die alleen direct toegang geeft tot de essentiele vloeistoffen. Voor meer moet je de schroevendraaier hanteren.

Voor de rest: een mooie motor hoeft geen kap, vooral een strak inlaatspruitstuk of een mooie set bobines met dikke ontsetkingsdraden kan er fantastische uitzien, maar zo’n HDi heeft zonder afdekplaten de uitstraling van een binnenstebuiten gevouwen wasmachine, die kan wel wat cosmetisch plastic gebruiken.

Ook daar wordt design aan gepleegd, het echte nut is discutabel, al is het voor de leek wel makkelijker om het verschil te zien tussen een 2.0HDi een 2.0HDi16v en een 2.2HDi16v. Bovendien is het simpeler om de vulopeningen te vinden (de blauwe dop, de zwarte met gele opdruk, de zwarte met witte opdruk…) Tenslotte kan het ook nog wat geluidswinst opleveren en kunnen knagende marters minder makkelijk bij kwestbare leidingen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 oktober 2005 02:09 PM
  [ # 57 ]
eviltwin schreef:

zo’n HDi heeft zonder afdekplaten de uitstraling van een binnenstebuiten gevouwen wasmachine, die kan wel wat cosmetisch plastic gebruiken.

Very Happy:D

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook