Goedenavond,
Ik heb sinds 2 dagen een citroen xantia in mijn bezit en ik vind het heerlijk!!
Alleen tikt de pomp nadat hij op hoogte is gemiddeld 1 keer per seconde. Dit lijkt me niet helemaal gezond voor die pomp, en ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje irritant.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Marco de Wit
dat is zeker vaak heb je garantie dan gewoon terug gaan
ik heb er helaas geen verstand van maar rij anders eens langs chyparse in soesterberg
helaas geen garantie…..
Maar chyparse lijkt me een goed idee, en de prijzen vind ik ook meevallen. Ik hoop dat de voorraadbol het probleem is, hij veert verder prima en er zijn verder geen klachten.
Evne over garantie: als jij een auto koopt bij een autobedrijf (dealer), dna moet deze de auto zonder mankementen afleveren, of hij moet je op de hoogte stellen van de mankementen, waarbij jij ermee accoord gaat dat de auto met mankementen afgeleverd wordt. Smoezen van ‘dan moet je bij de importeur zijn’ of ‘je had het wel kunnen weten’ gelden niet.
Als je van een particulier koopt, is het een heel ander verhaal.
Schijt aan originaliteit.
heb je ook foto van de auto en kan je wat meer er over vertellen
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Lelijke Eend schreef:Evne over garantie: als jij een auto koopt bij een autobedrijf (dealer), dna moet deze de auto zonder mankementen afleveren, of hij moet je op de hoogte stellen van de mankementen, waarbij jij ermee accoord gaat dat de auto met mankementen afgeleverd wordt. Smoezen van ‘dan moet je bij de importeur zijn’ of ‘je had het wel kunnen weten’ gelden niet.
Als je van een particulier koopt, is het een heel ander verhaal.
meestal staat er onder een koopcontract of rekening (bij een gebruikte auto zonder garantie) “zoals gezien en bereden..”
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Dan .... wordt het weer een andere zaak
Schijt aan originaliteit.
Allemaal weer bedankt voor de reacties!!
Inderdaad staat er onder mijn contract de zin “Door u bereden en/of gezien en goed bevonden”. Dus das wel iets minder, maar om het allemaal nog wat erger te maken is er inmiddels ook een ander probleem…
Bij het tanken van gas zag ik het gas zo onder de bumper uit sijpelen! Het liep ook wel de tank in maar een gedeelte liep er gewoon naast. Kan ook niet de bedoeling zijn!!!! Maar ja laat ik het nog maar onder opstartproblemen scharen voordat ik me te erg ga opwinden.
Ik heb vanmorgen op hoge poten de garage opgebeld en die schrokken wel van de problemen dus ik kan meteen langs komen en dan gaan ze in ieder geval die gasinstallatie maken! Qua vering waren ze geen expert, maar dat gaan ze ook nakijken en dus dat zou wel goed komen.
Helaas wel weer een vrije middag opnemen, maar ja helaas is dat niet anders.
Ik hou jullie op de hoogte
oh ja en van de week, als alles weer normaal werkt, plaats ik wel een foto en wat meer info over mijn nieuwe bolide!!
ciao
Nou net terug van de garage. Nieuw gasnippel in de bumper laten aanbrengen, waren nog wat probleempjes maar uiteindelijk allemaal in orde en ik kan weer tanken.
Maar het tikken van de pomp is nog wel aanwezig. Ze hebben de voorraadbol vervangen, maar helaas is het daarmee niet verholpen.
Effe voor de duidelijkheid, want ik stond er met mijn neus bovenop, de voorraadbol is toch degene die zeg maar voor de radiator zit helemaal onderaan? Want er zitten daar twee bollen en ze hebben die onderste vervangen.
Trouwens, de volgende keer doe ik dat lekker zelf met een krikje, wat een makkelijk klusje zeg…..
Maar ik kijk het nog effe aan met die pomp en ik denk dat ik deze of volgende week een afspraak maak met chyparse, alles voor de zekerheid laten nakijken…... Een klein bijkomend probleempje is namelijk dat hij nu heel af en toe wat trilt met remmen . Er klopt toch iets niet helemaal met het hydraulisch systeem, maar we zullen zien.
Die garage van mij waar ik de auto gekocht heb zit helemaal in vlaardingen (ikke in Utrecht), moet ik steeds een halve vrije dag opnemen, veel kilomoters etc etc. Dus dat loont bijna de moeite niet
Maar ja hoop dat het uiteindelijk niets ernstigs is.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Chyparse in Soesterberg! bijna naast de deur!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je twee min of meer centraal geplaatste bollen voorin hebt, tussen radiator en motor, dan heb je een hydractive. Degene die op de radiatorbalk gemonteerd zit (is volgens mij de laagste van de twee) is de hydractiefbol van de vooras. De voorraadbol hangt aan de motor/versnellingsbak.
Zo afgaande op je omschrijving heb je wellicht de verkeerde vervangen…
Chyparse kan dit natuurlijk voor je oplossen.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Zo dan zie je maar wat er kan gebeuren als je het bij een niet-specialist laat doen. Ik heb inderdaad een hydractive. Ik heb namelijk zelf onder de auto gekeken en heb 7 bollen geteld. Ik twijfelde al of ze het goed deden, want ze vroegen ook aan mekaar wat nou de voorraadbol was. Toen zei de ene monteur tegen de andere, “het is de onderste want die staat direct op de pomp”. Effe voor de duidelijkheid, dat is degene waar je het beste bijkan vanaf de onderkant. Dus zouden ze toch een fout hebben gemaakt ?? ……. Nou we zullen wel zien. Op naar de kenner!