Nee niet eens Hij was een koffer vergeten ofzo…
Hij is natuurlijk ook zo gewend om aan een dieselmotor te sleutelen, dat ‘ie z’n benzinegereedschap maar thuis laat… slechte beurt hoor
Ik heb de bougies vervangen! Inderdaad een eitje. Ik heb ze handvast gedaan, en dan nog een kwart slag met de sleutel (handvast is bij mij niet zo vast als bij jullie )
Ben alleen de sleutels van de auto kwijt dus kan ‘m niet proberen nu… Kan alleen de deur openen met mijn visa sleutels
Sleutels gevonden En hij loopt netjes op 4 pitten nu. Alleen de slangen na de thermostaat blijven koud. Hoe lang duurt het normaal voordat die warm worden?
Ow ja trouwens.. er kwam allemaal roestbruine olie achtige drab met die oude bougie die het niet deed mee. Heb het voorzichtig schoongemaakt maar hoort niet neem ik aan ?
Slangen blijven even koel. Bij een goed koelsysteem, koelt de motor in het begin niet, zodat de motor zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur is. Op bedrijfstemperatuur draaien is namelijk altijd gezonder voor de motor dan koud.
En die vieze bougie ? Ik vermoed een lekke kop, of het is olie, maar daar weet ik te weinig van. En je had ém niet moeten schoonmaken, maar op de foto moeten zetten. Dan kunnen de mensen die er verstand van hebben zeggen wat er aan hangt
Schijt aan originaliteit.
heb de smerige doekjes bewaard
Heeft een een kwartier gereden en doet het goed nu. Voor zolang als het duurt.
Daarnaast heeft ie natuurlijk ook nog die backfires…
Waar komt zoiets door?
Backfires op LPG komen doordat er nog brandbaar mengsel in je luchtinlaat zit en de inlaatklep alweer opengaat, het brandbare mengsel ontbrandt dan op een plek waar het niet hoort (in je luchtinlaat traject) en dan krijg je die knal.
Denk dat het tijd is om de kleppen te stellen, dan ben je van de backfire problemen af.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ok, das wel een goede ja. Ik had al van een andere bx op lpg-rijder begrepen dat ie regelmatig zijn kleppen moet laten stellen.
Heb je de oude bougies nog? Die kunnen je een hoop zeggen over de conditie van je motor.
Als er iets letterlijk ‘met z’n neus’ op het verbrandigsproces zit, dan zijn het de bougies wel.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Vandaag is Marten langs geweest om samen aan mijn visa donorblok te werken. Hij heeft ook gelijk naar die bx gekeken. Die bougie vond hij er geloof ik niet schokkend uit zien. De prut zat ook alleen aan de bovenkant. Hij heeft ook gelijk de kmteller kabel gedaan dus ik kan weer zien hoe hard we rijden
Verder gedraagt de bx zich prima nu. Ik heb ook het injectiehuis schoongemaakt, en hij is een stuk stabieler bij gasgeven nu.
Caroline81 schreef:Vandaag is Marten langs geweest om samen aan mijn visa donorblok te werken. Hij heeft ook gelijk naar die bx gekeken. Die bougie vond hij er geloof ik niet schokkend uit zien. De prut zat ook alleen aan de bovenkant. Hij heeft ook gelijk de kmteller kabel gedaan dus ik kan weer zien hoe hard we rijden
Verder gedraagt de bx zich prima nu. Ik heb ook het injectiehuis schoongemaakt, en hij is een stuk stabieler bij gasgeven nu.
Bougietje was netjes bruin/grijs van kleur. De smurrie zat alleen aan de buitenkant. Verder was ie hooguit wat versleten. Motortje liep verder weer goed. Misschien wat lui maar dat is al snel met die 16 monpoint, zeker op gas.
Het ondertellerkabeltje bleek kapot te zijn en die is snel vervangen (had er toevallig 1 in mijn rommelkistje.