2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

lhm lampjes knipperen, zou dat aan de remmen kunnen liggen?
botsai
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 21 september 2005 06:06 PM
  [ # 16 ]

Als het aan die maat van me had gelegen had ie al twee weken geleden op de sloop gestaan, daarom dacht ik - ik waag nog een poging, nooit geschoten is altijd mis - om de reden die jij aangeeft. De auto staat in Amsterdam en alle hulp is welkom Tinus! Wink

The world is yours!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 21 september 2005 06:39 PM
  [ # 17 ]

Waarom gaan wij als forumers niet proberen die auto te redden.. ‘t is wat Tinus zegt, alle BXen gaan naar de sloop, en deze lijkt me relatief eenvoudig weer in een goede staat te krijgen…
Stel hij gaat te weg voor een habbekrats, waarom kopen we em dan niet (geld bijeenleggen ofzo), fixen verkopen…
‘t is maar een idee, maar ik vind in ieder geval ook dat BXen VEEL te snel uit het straatbeeld verdwijnen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 21 september 2005 06:57 PM
  [ # 18 ]
botsai schreef:

Als het aan die maat van me had gelegen had ie al twee weken geleden op de sloop gestaan, daarom dacht ik - ik waag nog een poging, nooit geschoten is altijd mis - om de reden die jij aangeeft. De auto staat in Amsterdam en alle hulp is welkom Tinus! Wink

Heel goed Botsai!! Redden wat er te redden valt! Ik ben beginnende sleutelaar,dus heel veel hulp heb je aan mij nog niet. Hoewel ik nu,na een aantal jaren BX ervaring, best veel bijgeleerd heb. Maar als de handen uit de mouwen moeten mag je altijd vragen. 
@ Deur 63:

Is best een idee. Al zullen er goed afspraken gemaakt moeten worden omtrent de te naam stelling,houderschapsbelasting en verzekering maar het is best een idee om nader uit te werken. Voor ons een mooi leermoment en we redden er BXjes mee van een gewisse dood.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 21 september 2005 07:03 PM
  [ # 19 ]

Is best een idee. Al zullen er goed afspraken gemaakt moeten worden omtrent de te naam stelling,houderschapsbelasting en verzekering maar het is best een idee om nader uit te werken. Voor ons een mooi leermoment en we redden er BXjes mee van een gewisse dood.

Been there, done that….

Met het autoweek forum hebben we eens geprobeerd gezamenlijk een BX te gaan rijden. Het geld was zo bij elkaar (1000 euro, geen probleem) en een BX vinden is ook niet moeilijk. Technische hulp hadden we ook geregeld.

Alleen… dan moet je ‘m op naam zetten, verzekeren enzo. En dat is niet makkelijk, als je van plan bent de BX aan alle forummers uit te lenen. Allerlei constructies zijn bedacht, maar uiteindelijk hebben we het moeten opgeven en het geld moeten terugstorten.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 september 2005 07:34 PM
  [ # 20 ]
Harm schreef:

Been there, done that….

Met het autoweek forum hebben we eens geprobeerd gezamenlijk een BX te gaan rijden. Het geld was zo bij elkaar (1000 euro, geen probleem) en een BX vinden is ook niet moeilijk. Technische hulp hadden we ook geregeld.

Alleen… dan moet je ‘m op naam zetten, verzekeren enzo. En dat is niet makkelijk, als je van plan bent de BX aan alle forummers uit te lenen. Allerlei constructies zijn bedacht, maar uiteindelijk hebben we het moeten opgeven en het geld moeten terugstorten.

Je kunt ook zo zien hoe minder BX en hoe meer respect voor de zeldzamer wordende auto Wink

EN hoe geld ze waard worden Laughing

EN hoeveel Bx en wil je dan wel niet gaan “redden”

I tried so hard Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

botsai
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 september 2005 12:38 AM
  [ # 21 ]

Nou jongens, ik hou het voor gezien, mocht ik van de week of het weekend nog goesting krijgen om er aan te gaan sleutelen dan doe ik dat wel, maar ik heb hem op marktplaats gezet en als iemand een redelijk bod doet gaat ie weg. Wel jammer, heb net nog leuk geraced in de piet heijn tunnel met die maat van me, hij haalde voor het midden van de tunnel al 150km/h Smile Tsja, en dat terwijl de remmen een nogal knarsend geluid maken… o, o wat ben ik slecht.

Hier staat ie: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/7419471.html

The world is yours!

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 22 september 2005 10:44 AM
  [ # 22 ]

lampjes

Ik denk inderdaad dat het ook een kabel boom probleem zou kunnen zijn of een contact probleem op het dasboard.

Want als het je remmen of lhm waren dan remt hij echt niet meer en komt hij ook niet meer omhoog en voelt hij aan als een stuk ijzer wat niet meer stuurbaar is (spreek uit ervaring) dus alles is verder goed.

In elke auto moet je investeren, stel hij kan de auto maken voor 200 euro daar heb je geen goede andere auto voor.

Het is dat ik nu krap bij kas zit.. want anders had ik wel interesse, maar ikmoet het even rustig aan doen en nee ikv erkoop mijn volvo niet tenzij iemand er 2000 euro voor geeft.

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 22 september 2005 10:45 AM
  [ # 23 ]

lampjes

Ik denk inderdaad dat het ook een kabel boom probleem zou kunnen zijn of een contact probleem op het dasboard.

Want als het je remmen of lhm waren dan remt hij echt niet meer en komt hij ook niet meer omhoog en voelt hij aan als een stuk ijzer wat niet meer stuurbaar is (spreek uit ervaring) dus alles is verder goed.

In elke auto moet je investeren, stel hij kan de auto maken voor 200 euro daar heb je geen goede andere auto voor.

Het is dat ik nu krap bij kas zit.. want anders had ik wel interesse, maar ikmoet het even rustig aan doen en nee ikv erkoop mijn volvo niet tenzij iemand er 2000 euro voor geeft.

Profiel  

botsai
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 september 2005 01:22 PM
  [ # 24 ]

Zelf denk ik (vanwege de rare combi-lampjes: lhm/stop/olie/waterniveau) idd kabelboom-iets, maar de remmen zijn echt op (‘krggggg’-geluid tijdens remmen) , en de pomp tikt vaker dan hoort dus wellicht de voorraadbol vervangen.

Het knipperlicht dat het niet meer deed bleek een losgefloept relais te zijn dat ik er uit had geduwd toen ik de speaker-kabels heb weggefrommeld.
Doet het nu weer dus.

The world is yours!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 22 september 2005 01:38 PM
  [ # 25 ]
botsai schreef:

Zelf denk ik (vanwege de rare combi-lampjes: lhm/stop/olie/waterniveau) idd kabelboom-iets, maar de remmen zijn echt op (‘krggggg’-geluid tijdens remmen) , en de pomp tikt vaker dan hoort dus wellicht de voorraadbol vervangen.

Het knipperlicht dat het niet meer deed bleek een losgefloept relais te zijn dat ik er uit had geduwd toen ik de speaker-kabels heb weggefrommeld.
Doet het nu weer dus.

Toch blijf ik erbij dat je eens olie moet peilen, als het peil goed is, is misschien de oliedruksensor defect (ja, dat gebeurt ook wel eens). Ikzelf denk niet dat het de boom is, vooral aangezien dit een standaard combinatie van lampjes is van Citroën. Citroëns staan nogal bekend op een beetje dubieuze elektronica, maar toch, volgens mij ligt dit niet aan de boom.

Het is jammer van die deuk in het rechter portier, maar op de sloop (van Zutphen) in Veghel staat nog een groene TZD, dus ook met die brede zwarte strips in de deuren. dat portier kan je vast voor 20 euro meenemen (kaal).

Vaak tikkende HD-regelaar is niet echt een probleem dat direct opgelost hoeft te worden. Bij mij tikt ie ook relatief vaak, maar menigeen zei dat het niet direct verholpen hoeft te worden (inderdaad waarschijnlijk de voorraadbol).

Voor wat betreft de remmen, Als je geluk hebt zijn je schijven nog in orde, en zijn alleen je blokjes op. 8 nieuwe blokjes eronder (4 voor, 4 achter) en je bent klaar. Geen idee wat die kosten, ik dacht rond de 30 euro per 2.

Ik blijf erbij dat het echt zonde is deze auto weg te doen, het is makkelijk te repareren. Een dag goed aanpoten en je hebt alle problemen opgelost. Het kost alleen een paar centjes, maar voor dat geld (140 euro ofzo, en dan ook een nieuwe APK) heb je echt geen nieuwe auto.

Profiel  

botsai
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 september 2005 01:46 PM
  [ # 26 ]

Het peil is goed (gisteren gecheckt)
Staat bij jou in de vraagbaak precies die combi van lampjes die ik beschreef? hydr/stop/water/olie? De remmen zijn idd zeker het punt niet qua kosten en werk.
Trouwens, ik heb nog even naar de kabelboom gekeken overdag en hij ligt niet op het motorblok maar op een steun en er zijn geen sporen van slijtage/smelten/contact, alle stekkers zitten goed vast dus dat was hem (waarschijnlijk) niet. Ik vermoedde alleen iets met de elektriek omdat die combi van lampjes me vreemd voorkomt…

The world is yours!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 22 september 2005 02:01 PM
  [ # 27 ]
botsai schreef:

Het peil is goed (gisteren gecheckt)
Staat bij jou in de vraagbaak precies die combi van lampjes die ik beschreef? hydr/stop/water/olie? De remmen zijn idd zeker het punt niet qua kosten en werk.
Trouwens, ik heb nog even naar de kabelboom gekeken overdag en hij ligt niet op het motorblok maar op een steun en er zijn geen sporen van slijtage/smelten/contact, alle stekkers zitten goed vast dus dat was hem (waarschijnlijk) niet. Ik vermoedde alleen iets met de elektriek omdat die combi van lampjes me vreemd voorkomt…

Ja, in het schema staat een pin, als je daar spanning op zet gaan die 4 lampjes aan. Ik kan het voor de zekerheid nog even voor je dubbelchecken, ik heb hier nog een paar dashclusters liggen. ik weet alleen niet 100% zeker of daar een oliedruksensor aanzit. Voor zover ik weet heb ik nog zo’n sensor liggen.

Ik vind de combinatie van lampjes ook uiterst vreemd, vooral aangezien het 3 afgesloten systemen zijn die niets met elkaar te maken hebben (olie, koelwater, hydraulisch systeem).

Als het een los contact is zouden de lampjes overigens altijd UIT zijn, ik kan exact uitleggen waarom, maar neem maar van mij aan dat het zo is.

Ik kijk meteen even op een van die dashclusters.

edit1: ik heb even zitten spelen, als je één pin van het dash aan GROUND hangt (en de + aansluit) krijg je dit als resultaat:

close up:

Beide gemaakt met een webcam, dus slechte kwaliteit (niet op kilometerstand letten Wink).

edit2: schema dashboard

Er staat een blauwachtig streepje bij de pin waar het om draait. Je moet er een MIN op zetten om het lampje aan te laten gaan, en door de diodes gaan de andere 3 lampjes ook aan. Ook is te zien dat dit de enige combinatie is waarbij het olielampje aangaat. daarom ook mijn standpunt: oliedruksensor / oliepeil.

edit3: aansturing lampjes
Op pagina 221, 222 en 223 van de vraagbaak staat dat dat olielampie wordt aangestuurd door sensor 671, oftewel (pag 215) Mano-contact motorolie. Voor de zekerheid zou je eens het stekkertje van die sensor uit kunnen trekken en kijken of dan die lampjes uitgaan. dan weet je in ieder geval dat het niet aan de kabelboom ligt… Wel naderhand weer insteken natuurlijk Wink

edit4:
Het gaat dus om een sensor die uitziet als deze, hij hoeft niet persee groen te zijn, in m’n Chic zit een witte, aan de voorkant van het blok.

Succes Exclamation

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 22 september 2005 02:17 PM
  [ # 28 ]

die kmstand Shocked

Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

botsai
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 september 2005 03:40 PM
  [ # 29 ]

Deur63, je verdient een driedubbele pluim! Het is inderdaad de bingo combi die ik ook heb op je plaatje. Ik ga straks even kijken of ik die sensor kan vinden en hem er even uittrekken om te kijken hoe het er dan voorstaat op mijn dashboard… spannend!!!
Vast enorm bedankt voor de uitzoekerij, ik hou je op de hoogte!

The world is yours!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 23 september 2005 04:52 PM
  [ # 30 ]
botsai schreef:

als iemand een redelijk bod doet gaat ie weg.

Ik ben HEEL erg benieuwd wat jij onder “een redelijk bod” verstaat..

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook