hallo luitjes , het volgende ik heb een maand geleden m,n berlingo 2.0 hdi laten chippen deze leverd nu zo,n 120 pk i.p.v 90 de auto heeft nu 58000 km gelopen en sinds hij gechipt is slipt de koppeling .
is er voor deze auto een verzwaarde koppeling leverbaar en zo ja, waar ,of is er een andere manier om dit op te lossen ???
hopende op een goed en nuttig antwoord patrick.
pro-touring is the name of the game
Het gaat niet om de PK’s maar het koppel. Hoe hoog is het maximale koppel?
Heb mijn vorige Berlingo ook laten chippen en ook de koppeling begon na een paar maanden te slippen. De enigste oplossing toen was het koppel omlaag laten brengen. Gelukkig had ik het bij een zeer deskundige chipper met vermogensbank laten doen. Het koppel wat de koppeling aan kan is 250 Nm.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
had ik ook aan de hand bij mijn partner.
heb er toen een andere koppeling in gezet. was er een van Citroën en die zat normaal gezien in een 110 pk.
die heeft het bij mij goed uitgehouden.
dan zal daar dus het euvel liggen hij heeft zo,n 260 nm koppel , maar er is toch wel een alternatief mogelijk ?? ik heb trouwens nu zo,n 750 km gechipt rondgereden je hebt toch ook van die koppellingsplaten met van die happen eruit ??? die zouden dan meer druk op het vliegwiel moeten geven(dus minder slip)
ik heb hem laten chippen bij Ziptuning in utrecht trouwens, die schijnen dus ook een eigen testbank te hebben en terug naar minder pk,s /koppel wil ik eigenlijk niet anders had ik hem standaard gelaten
weten jullie misschien waar je die sppeciale drukgroepen kunt krijgen ??
grtjes pat
pro-touring is the name of the game
we zijn er waarschijnlijk aan uit gekomen hier , het zal een Sachs koppeling worden deze zijn zo,n 30% sterker als de orginele, komt het waarschijnlijk toch nog goed
thanks for the support!!
pro-touring is the name of the game
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu ben ik vooral erg benieuwd hoe lang de versnellingsbak het gaat volhouden. Een 90 Pk Hdi heeft namelijk een heel andere bak als een 110 pk. Die van de 110 pk is nogal versterkt namelijk en zelfs die gaat wel eens stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toch blijf ik dat sterk vinden.
Heb zelf een 2008 nieuwe model 1.6hdi en die had 90 pk 230nm. Na het chippe op de testbank kweekt die 118pk en 293nm’s koppel. Heb daar al dik 15k mee gereden en geen enkel probleem mee.
Ook maten van mij met hun phaseII die gechipt hebben geen problemen en die zitten ondertussen al aan 30.000km. Bij hen is het dan nog een bedrijfswagen die door verschillende van hun klante ook gereden wordt als vervangwagen.
Zelf beulen ze die ook af. Rijden wel nooit zwaar geladen maar als er iemand bij hen komt bumperkleven kunnen ze het niet laten om die wat zwarte wolkjes te laten opsnuiven. Weegt dan ook nog is 2-300 kilo minder dan de mijne dus gaat ook goed vooruit.
New Berlingo, heerlijke wagen
weten jullie toevallig het type van die versnellingsbak ? er schijnen 2 uitvoeringen te zijn een met een 280 mm/ 18 splines schijf en een met een 300 mm/ 18 splines schijf ??en waar zou je die dan uitwendig aan moeten kunnen herkennen??
thanks Patrick.
pro-touring is the name of the game
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Timmy schreef:Toch blijf ik dat sterk vinden.
Heb zelf een 2008 nieuwe model 1.6hdi en die had 90 pk 230nm. Na het chippe op de testbank kweekt die 118pk en 293nm’s koppel. Heb daar al dik 15k mee gereden en geen enkel probleem mee.
.
Is een compleet andere motor met andere koppelings delen.
bedoelde eigenlijk het type bak wat er bij mij nu achter zou moeten zitten zoals ik zei schijnen er 2 verschillende te zijn ???
pro-touring is the name of the game
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patjuhh schreef:bedoelde eigenlijk het type bak wat er bij mij nu achter zou moeten zitten zoals ik zei schijnen er 2 verschillende te zijn ???
Dat kan kloppen , een paar berichten terug schrijft waterman dat de 90 en 110pk verschillende bakken heeft.
wat ik dus eigenlijk bedoel is dat de berlingo !!!!2.0 hdi van 2005 met 2 verschillende bakken werd geleverd de 110 pk versie bestond toen nog helemaal niet die lag nl in de Jumpy
pro-touring is the name of the game
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
O.K. , daar kan ik je geen antwoord op geven. De dealer mischien wel?
ha de patrick,nu dak hier toch hang,heb net mail gehad voor baktype ,maar hij is er nog niet uit,als hij na het weekend niets gevonden heeft mag ik het zelf gaan zoeken bij hem.
voor de rest kan je al eens zoeken naar dealers,van sachs ,ofwel moet je online op de site die ik doorgegeven heb bestellen.hou je op de hoogte….. wordt vervolgd
grts De witte van Duffel
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patjuhh schreef:wat ik dus eigenlijk bedoel is dat de berlingo !!!!2.0 hdi van 2005 met 2 verschillende bakken werd geleverd de 110 pk versie bestond toen nog helemaal niet die lag nl in de Jumpy
rustig maar..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hey mate ook hier geweldig , kijk zo hoort het : actie ,reactie . hou me maar op de hoogte over het bak gebeuren Witte
ik zoek intussen ook even naar een Sachs dealertje in de buurt hier
pro-touring is the name of the game