




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
WPH Douvrin zegt;
IN 0,10 UIT 0,25 elke 15K.
Mijn ervaring (op LPG) is ook inderdaad iets ruimer (uitlaat), maar Yuri deelt die mening blijkbaar niet…
Ikzelf hou elke 20K aan, en stel de uitlaatklepjes op 0,25-0,30mm bij een LPG-Douvrin.
‘Spirit of avant-garde’














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tussen de 0,25 en 0,30 is ok natuurlijk. Dat is zeg maar een “ruime 0,25”. 0,30 vind IK te ruim. Je gaat ze dan horen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kan dat echt kwaad dan?
Ik hoor ze liever dan dat ik ze niet meer hoor i.v.m. verbranden.
Mijn DSuper (ja, dat is een heel ander blok) draait ook met licht tikkende klepjes op LPG, en dat doet ze al jaren met genoegen.
Merk ook weinig van inslaan (klepspeling die ‘wegloopt’..)
‘Spirit of avant-garde’














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De nokkenassen en tuimelaars van een douvrin slijten best wel eens. Te ruime klepspeling kan overmatige slijtage tot gevolg hebben. Vandaar mijn opmerkingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste