Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
belasting 7O2 euro voor de 2.7 HDI… ik betaal voor mijn cx op gas 5OO euro…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier in NL mag je bij de diesel daar volgens mij minimaal een 1 voorzetten
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Effe terug naar de 3.0 Hdi van snelle eddy:
Vrijdag had ik namelijk om 7u30 afspraak ah ijzerplein voor het windgeruis ad zijruit.
Blijkbaar was men totaal onvoorbereid en wist men nu te vertellen dat dit zowel 4 uur als 2 dagen werk zou zijn om het windgeruis er uit te halen. Men kon alleszins niet voor de middag eraan beginnen en een vervangwagen had men al evenmin, alhoewel ik een Mobility Warranty heb bijgenomen ih onderhoudscontract.
Ik heb geprobeerd mij niet op te winden, kalm te blijven alhoewel men aan de receptie gewoonweg grof was !! Goed, nieuwe afspraak gemaakt op 8 maart weerom om 7u30 s’morgens.
Hopelijk wordt het nu opgelost of…zijn we terug vertrokken voor een nieuwe lijdensweg ??
Topwagens verkopen vereist toch een andere aanpak, denk ik zo !!
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-2010
- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
En dat is dus een reden waardoor Citroen geen mensen over de streep krijgt voor zon dure wagen, de service is gewoon knudde.
Een citroen is meer dan een auto!@
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dat geknoei bij citroen is dus werkelijk ongeloofelijk.
Een gemiddelde dealer geeft al een betere service. Er zijn genoeg citroen dealers die hier WEL hun best voor doen.
Maar de hoofdzetel is een ramp, zelf ook geen al te goede ervaringen mee.
In het filiaal van drogenbos ben ik wel altijd zeer goed geholpen, net het tegenovergestelde van het ijzerplein.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
het wordt volgens mij eens tijd dat er een nieuwe wind waait in place de l’yser want ik snap niet hoe dat allemaal getolereerd wordt hoor…
er moeten daar dringend mensen eens op hun plaats gezet worden.
Ze denken daar dat de evenaar door hun gebouw loopt denk ik….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Ja, ik zal nu de afspraak van 8 maart afwachten, om te zien of het goedkomt.
anders moet ik maar es een afspraak maken in Drogenbos, om het verschil te evalueren.
Man, man,man…!
Eddy man, dat kan toch niet zoiets, ik persoonlijk heb geen klagen over ‘t Ijzerplein, maar helaas ken ik niemand anders die iets positiefs kan vermelden over ‘t Ijzerplein, zelfs de mensen die er werken zullen niet snel reklame maken voor hun eigen merk.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
en is alles in orde gekomen?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Wordt leuk verhaal.
Maandag heb ik mijn auto achtergelaten, heb C4 Picasso gekregen als vervanauto en alles ging dinsdagavond gefikst zijn.
Woensdagmiddag had ik nog niks gehoord van het ijzerplein, dus heb ik zelf gebeld, en bleek dat men ook de dichtingen van de spiegels moest vervangen om het windgeruis weg te krijgen. die dichtingen waren nog in bestelling, vandaar dat de wagen pas vandaagb ( ?) ging klaar zijn.
Daar heb ik geeb probleem mee met te wachten. De vervanging van de dichtingen van de spiegels wijst er mijn inziens op dat het probleem van winfgeruis serieus aangepakt wordt. Of is het mss een gekend probleem voor hen bij de C6.
groeten
hallo Eddy,
bij mij tot 200km/u geen windgeruis,daarboven tot topsnelheid ( ongeveer 225 op te teller, of moet je display zeggen ?)steken allerhande bijgeluiden de kop op, maar welke auto is muisstil boven de 200. En jouw auto zal waarschijnlijk tegen de 240 lopen dus ik zou zeggen, koop maar alvast een paar oordopjes
anyway, hopelijk ben je voor de rest wel blij met de C6,
groeten, Georges
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
georgeskawa schreef:hallo Eddy,
bij mij tot 200km/u geen windgeruis,daarboven tot topsnelheid ( ongeveer 225 op te teller, of moet je display zeggen ?)steken allerhande bijgeluiden de kop op, maar welke auto is muisstil boven de 200. En jouw auto zal waarschijnlijk tegen de 240 lopen dus ik zou zeggen, koop maar alvast een paar oordopjes
anyway, hopelijk ben je voor de rest wel blij met de C6,
groeten, Georges
Hier geen windgeruis bij om het even welke snelheid, wel rolgeluiden banden
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Snelle Eddy schreef:De vervanging van de dichtingen van de spiegels wijst er mijn inziens op dat het probleem van winfgeruis serieus aangepakt wordt.
Gezien de eerdere berichten van C6 bezitters die geen last hebben, zou het mij niet verwonderen dat het idd de spiegels zijn, aangezien deze nieuw ontworpen zijn vanaf dit jaar.
mvg
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Heb mijn C6 terug en het windgeruis is ondertussen héél wat minder, maar naar mijn normen nog niet perfect.
Blijkbaar is er wel een probleem met de manier waarop de dichtingen id fabriek op de spiegels gemonteerd zijn, want ze worden standaard vervangen bij inspectie.
De ramen/ruiten zijn wat anders afgesteld en bij automatisch dichtdoen, sluiten ze nu mooi af.
Alleen bij het volledig manueel dichtdoen, suizen ze nog.
Maar ik ben tev reden, dat is het voornaamste.
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Vandaag nog met een E-klasse Mercedes meegereden 3.0 l turbodiesel 210 pk, niet slecht , maar verkies toch mijn C6 kwa veercomfort hoor!
De hydropneumatische vering blijft toch nog het verschil maken, alhoewel ik de indruk heb dat deze vering bij Citroën op het achterplan dreigt te geraken.
Begrijpelijk, misschien, in de fleetmarkt wordt enkel nog de klassieke vering verkocht!