27 van de 53
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2010 09:38 PM
  [ # 391 ]

Ziet er goed uit!

Citroen!

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 februari 2010 11:01 PM
  [ # 392 ]

Die bloemkool groeit ook aan mijn linkerscherm Laughing

Netjes opgelost zo….

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 februari 2010 11:08 PM
  [ # 393 ]

Gisteren weer een hele dag aan de schermen geklust. Wink
Het rechter scherm zit weer op de auto en ziet er strak uit in de epoxy primer.
(Je ziet meteen dat de deur ook nog op de nominatie staat.)

Ik ben heb het linkerscherm ook al zover dat ik het weer dicht kan lassen.

Bij dit scherm kom ik aan de binnenkant wel wat meer schade tegen als bij het rechter.
Aan de binnenkant rond het knipperlicht is de binnenbak doorgeroest.
Nu heb ik hier wel kant en klaar plaatwerk voor gezien.
Maar ook aan de wielkast, waar hij aansluit bij het stuurhuis is misschien door een klapband de boel enigzins vervormt.

Weet iemand of dit ook als inzet materiaal te koop is?
Dus het deel met de uitparing voor het stuurhuis.

Groeten Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 februari 2010 11:07 AM
  [ # 394 ]

Hier een paar leuke “ervoor en erna” foto’s

Gisteren weer lekker aan het plaatwerken geweest. yes

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 februari 2010 11:10 AM
  [ # 395 ]

Heb je de naden laten overlappen (met een plaatje erachter of zo)?
Ziet er goed uit. Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 februari 2010 03:14 PM
  [ # 396 ]

Driverd shreef:

Heb je de naden laten overlappen (met een plaatje erachter of zo)?

Ik heb het aan de achterkant tijdelijk verstevigd met een breed U vormig profieltje.
Op die manier kon ik het dan weer vast klemmen en aan elkaar lassen.

De bedoeling is: als al het plaatwerk weer is opgelapt bij een spuiter langs te gaan en het geheelte laten spuiten.

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 februari 2010 06:44 PM
  [ # 397 ]

Goed idee!
Hoe heb je het oude plaatwerk eruit gehaald?

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 26 februari 2010 12:04 PM
  [ # 398 ]

Hoe heb je het oude plaatwerk eruit gehaald?

Met een haakse slijper met zo’n millimeter schijf, en een dremel voor de details.
Voor ik ging slijpen heb ik de boel eerst goed kaal gemaakt.
Je ziet dan dat de plekken veel goter zijn dan in eerste instantie.
Meestal is het binnenscherm ook doorgeroest omdat het verstopt heeft gezeten met blad en vuil.
Ik begin het steeds leuker te vinden om het plaatwerk weer in goede staat te brengen. Smile
Nu wil ik nog de binnenschermdelen namaken die rond het stuurhuis zitten, met die rubberpaatjes.
Ik ga hier eerst een kartonnen uitslag van maken en dan ergens met een zetbank het model erin zien te krijgen.

Groeten Peter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 februari 2010 12:22 PM
  [ # 399 ]

Dan is het wel weer jammer dat ik vorig jaar twee verotte spatborden heb weggegooid waar dat deel wel goed van was…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 26 februari 2010 03:17 PM
  [ # 400 ]

Dan is het wel weer jammer dat ik vorig jaar twee verotte spatborden heb weggegooid waar dat deel wel goed van was…..

Dat is natuurlijk ook een optie, uit een oud spatbord het betreffende deel scoren.
Heeft iemand dit toevallig nog?

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 31 maart 2010 08:04 PM
  [ # 401 ]

Vanochtend weer eens een stukje gereden na ongeveer een maand stilstand.
Toen ik terug in de garage stond rook ik een behoorlijke benzine lucht.
Onder de auto ter hoogte van de carburateur maar dan iets meer naar het midden lagen wat druppels benzine.
Ik heb gekeken bij de carburateur, maar daar was niets te zien.
De benzine leiding zie je omhoog komen vanuit de dwarstraverse.
Loopt hij dan ononderbroken naar de andere kant?
Ik had wel behoorlijk de choke gebruikt.
wie weet raad?

Peter.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 31 maart 2010 09:30 PM
  [ # 402 ]

Is er niet gewoon wat brandstof overgelopen uit de carburateur of iets uit het slangetje onder het inlaatspruitstuk?
Je zou dat nog even kunnen checken. Zit de aansluiting van de benzineleiding op de carburateur nog goed vast? Ik weet niet of je de beruchte Weber erop hebt zitten waar dat probleem nog wel eens voorkomt…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 31 maart 2010 10:11 PM
  [ # 403 ]

Ik weet niet of je de beruchte Weber erop hebt zitten

Inderdaad Weber, maar dat slangetje zit bij mij wel goed vast.
Het slangetje onder het inlaatspruitstuk? waar dient dat voor?
Dat is wel de locatie van de lekkage.

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 31 maart 2010 11:10 PM
  [ # 404 ]

Het buisje heeft als doel om benzine die na het uitzetten van de motor eventueel nog in het inlaatspruitstuk loopt af te voeren.

Het kan zijn dat er bv via de acceleratiepompsproeier of overloop uit de vlotterkamer benzine lekt, die in het inlaatspruitstuk kan blijven staan.

Ik heb in een ouder draadje het antwoord al gevonden denk ik.
Geweldig zo’n forum bravo

Peter.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 april 2010 10:22 AM
  [ # 405 ]

Alweer goed bezig!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
27 van de 53
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook