3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Verbruik van een CX
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 18 juli 2005 12:05 AM
  [ # 31 ]

M’n TRS heeft sinds de problemen met de versnellingsbak en kromme aandrijfassen opgelost zijn (zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163599) al zijn vorige zuinigheids rekord’s verbroken en zit nu op een verbruik van 8.5 L/100 km.
Wat als ik het goed heb overeen komt met 1 op 11.8.

Lang niet slecht voor een CX met bijna 190000 km op de teller en die nu en dan eens flink de sporen krijgt Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 juli 2005 11:02 PM
  [ # 32 ]

Hoera,
Vanuit Frankrijk kan ik melden dat mijn CX met volle bepakking en alleen maar snelwegkilometers zelfs de 1:11 haalt!!

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 19 juli 2005 11:17 PM
  [ # 33 ]

1 op 11 dus Wink

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 21 september 2005 12:10 AM
  [ # 34 ]

Re: 1:10

2Black schreef:

CX 25 GTi automaat 1986

schat dat ze 1:10 rijdt, soms 1:9
Kennelijk voor dit model heel netjes, en vlekkeloos op euro 95 loodvrij.
Maar dan nooit harder dan 120 op de snelweg, rustig accelereren en 45-50 bebouwde kom. Want ze schakelt bij ongeveer 42 km/u over naar d’r 3de versnelling (automaat dus)

Collin

Met mijn CX automaat rij ik net boven de 1 op 10. Zelfde rijstijl als boven. Wel veel snelwegkilometers. Vind ik netjes. Mijn vorige dagelijkse auto (Xantia 2.0 8V automaat op gas) haalde dat niet, 1 op 9.5 gemiddeld.
Was een veels te dure auto vond ik. Qua onderhoud en afschrijving.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 september 2005 12:13 AM
  [ # 35 ]

xantia kan je op gas niet echt vergelijken wat deed de xantia op benzine

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 21 september 2005 12:51 AM
  [ # 36 ]

Bijna nooit met de Xantia op benzine gereden, dus geen idee wat hij reed op benzine. Wat me tegenviel is het feit dat die motoren ongeschikt zijn om op gas te rijden: de kleppen slaan in. Dat had ik niet verwacht van zo’n moderne auto. Dus moesten er vaak kleppen gesteld worden en na 250.000 km was het over en uit: er moesten nieuwe klepzittingen in.
Tevens hou ik niet zo van die distributieriemen, kunnen knappen dus per 100K km vervangen. Dan ook meteen waterpomp en drukrollen en voila weer een forse rekening.
Zo, dat moest er even uit…

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 september 2005 09:29 PM
  [ # 37 ]

is alleen bij de 8 klepper bij de 16 klepper heb je dat probleem niet en riemen heb je ook bij een cx dus dat maakt ook niet uit

Profiel  
 
Gepost: 21 september 2005 10:08 PM
  [ # 38 ]

Mijn 25 trd turbo 2 uit 87 deed 1 op 16 en dat was eigenlijk op elk terrein (en niet echt met een licht voetje). Hier in de buurt gemengd snelweg en stadsverkeer, maar ook met urenlang 180 gemiddeld op de autobahn hield ie zich gewoon lekker aan dat gemiddelde. Jammer dat ie verder gewoon een soort trechtervorm in mijn portefeuille betekende…

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 21 september 2005 11:44 PM
  [ # 39 ]

Re: 1:10

Dion schreef:
2Black schreef:

CX 25 GTi automaat 1986

schat dat ze 1:10 rijdt, soms 1:9
Kennelijk voor dit model heel netjes, en vlekkeloos op euro 95 loodvrij.
Maar dan nooit harder dan 120 op de snelweg, rustig accelereren en 45-50 bebouwde kom. Want ze schakelt bij ongeveer 42 km/u over naar d’r 3de versnelling (automaat dus)

Collin

Met mijn CX automaat rij ik net boven de 1 op 10. Zelfde rijstijl als boven. Wel veel snelwegkilometers. Vind ik netjes. Mijn vorige dagelijkse auto (Xantia 2.0 8V automaat op gas) haalde dat niet, 1 op 9.5 gemiddeld.
Was een veels te dure auto vond ik. Qua onderhoud en afschrijving.

1:10???? De mijne ± 1:8.5 zelfde bouwjaar en handbak@#@^*& Surprisedops:
Ik rijd woon/werk van 23km heen en 23km terug met 80km per uur, waarbij ik af en toe een beetje doortrap bij het verkeerslicht. Maar niet te gortig vind ik….. Ik ga binnenkort op gas rijden denk ik…zie ander topic.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 september 2005 03:00 PM
  [ # 40 ]

Ja, leuk he die 2400 Gti motor Smile? Dat heb ik nou ook kwa verbruik met mijn 77’er ervan. Ik vind het een heerlijke motor hoor, van helemaal onderin trekt ie zo heerlijk soepel door, maar er moet me toch een brandstof in. Ik kan me toch niet anders voorstellen dan dat het aan dat 1e generatie injectiesysteem ligt, de 2400 carburateur doet het al veel netter. Misschien toch ook de moeite van een Megasquirt waard. De winter is weer op komst dus misschien ga ik daar maar eens 2 setjes van bestellen (een voor de gti en een voor de gtit2), kijken of het allemaal wat gunstiger kan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 september 2005 01:39 PM
  [ # 41 ]

Maar hoe kan die van Dion met dezelfde motor en bouwjaar EN een automaat zoveel zuiniger zijn? Die kerel van Citroville, ik ben ff z’n naam kwijt, zegt dat hij 1op10 moet kunnen halen. De folder zegt bij 90km/u 1op12.5, bij 120km/u 1op9.9 en in de stad 1op6.5.  Anderen zeggen dat ze mijn ervaringen onderschrijven, een GTi (ouder type) loopt 1op8 a 1op9….

sans-pareil schreef:

Ja, leuk he die 2400 Gti motor Smile? Dat heb ik nou ook kwa verbruik met mijn 77’er ervan. Ik vind het een heerlijke motor hoor, van helemaal onderin trekt ie zo heerlijk soepel door, maar er moet me toch een brandstof in. Ik kan me toch niet anders voorstellen dan dat het aan dat 1e generatie injectiesysteem ligt, de 2400 carburateur doet het al veel netter. Misschien toch ook de moeite van een Megasquirt waard. De winter is weer op komst dus misschien ga ik daar maar eens 2 setjes van bestellen (een voor de gti en een voor de gtit2), kijken of het allemaal wat gunstiger kan.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 september 2005 01:57 PM
  [ # 42 ]

Da’s een interessante vraag. De bakverhoudingen zijn geloof ik wel anders bij de IE, (veel langer dacht ik), en een gok, wellicht is er wat aan het injectiesysteem anders? Heeft Phoskam niet ook zulke hoge verbruiken met zijn 2400 motor in die prestige? Ik heb me niet genoeg verdiept om goed op de hoogte te zijn van de verschillen tussen de IE en de Gti, maar ik moet zeggen ik hoor links en rechts wel bevestiging voor de dorstigheid van de 2400 gti motor. Ik denk dat als je echt alleen maar 90 rijdt op de snelweg dat je misschien best wel eens 1 op 9.5/10 ofzo zou kunnen halen hoor, ik geloof dat mijn record op 1 op 9.4 ofzo zit bij een tank maar dat was echt de uitzondering. Over waarom die IE automaat zo anders scoort - ik weet het echt niet… maar het enige dat ik zo kan vezinnen zijn bakverhoudingen en dat er toch iets anders is aan het injectiesysteem.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 september 2005 05:40 PM
  [ # 43 ]

misschien zegt het ook nog wel iets over de staat van de motor.

en of je er RON 95 of 98 ingooit kan ook een verschil uitmaken lijkt me.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 september 2005 03:33 AM
  [ # 44 ]

Nouja, ik doe altijd RON98, en dat levert ook vervelend verbruik op. Bovendien heeft mijn motor een koprevisie nog geen 20k km geleden achter de rug…. het zou natuurlijk kunnen, maar ik krijg niet uit iets de indruk dat slijtage meer verbruik kan betekenen in dit geval. Tenzij natuurlijk slijtage gepaard gaat met minder verbruik… dat zou nog wel kunnen gezien de verbruiksconstateringen Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 mei 2006 02:37 AM
  [ # 45 ]

wat echt goedkoop rijden is?
een cx trd uit 89’ die omzetten op een 80’ kenteken en dan rode diesel rijden (65 cent per liter) belasting vrij en oldtimer verzekering.

en om mensen even uit de droom van de rode gasolie te helpen, (ik doe dit al 14 jaar)
het is absoluut niet zo dat je de kleurstof nog jaren later in de tank of het systeem terug vind!!
zou het namelijk zo zijn dat de kleurstof zich zou afzetten tegen de tank, dan betekent dit dat je hem kunt filteren, en dat kan dus niet..
(of je moet een zeer goedkoolstof filter hebben)
ook de eventueele bekeuring valt hard mee namelijk € 4.50 per liter tankinhoud. er gaan 68 liter in een turbo 2 dus reken maar uit.

in 14 jaar ben ik 1 keer aangehouden door de douane en dat was omdat ik een kentekenplaat miste aan de voorkant van mijn cx,
ze vroegen of ze een monster mochten nemen, dat heb ik toegestaan.
omdat ik een week ervoor van nood witte moest tanken.
“alles in orde meneer, tot ziens..”

gasolie rules!!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook