En voor een redelijk nette prijs. Alleen de modificaties en leer erin. Wat zou het kosten alleen de kleppen en de kettingspanner ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
kleppen, kettingen en oliepompasje… ben je als je het laat doet toch ook tussen de 5000 en 7000 kwijt. En dan hangt het er vanaf hoe de rest er uitziet…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En wat dan nog? 16k voor de auto, 10k voor wat werk. Staat er voor 26k een mooie injectie waar je lekker mee verder kan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja is toch al wel wat geld vindt ik hoor niet?
nu ik zou het stof laten zitten tot het stuk zou zijn want op zich zit stof wel goed. en daarna leer steken.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ook lachen ! Ik wist niet, dat er een type ‘Berlijn’ bestaat van een SM
http://www.leboncoin.fr/vi/85796933.htm?ca=8_s
En dan te bedenken, dat ‘berline’ oorspronkelijk de aanduiding is voor een vierpersoonskoets en de SM niet bepaald een echte 4 persoons kar is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:tja is toch al wel wat geld vindt ik hoor niet?
nu ik zou het stof laten zitten tot het stuk zou zijn want op zich zit stof wel goed. en daarna leer steken.
Kijk, we hebben die discussie al lang geleden eens gevoerd . JIJ hebt erg veel mazzel gehad zoals wij dat noemen. Jij hebt voor een mooi prijsje een mooie wagen op de kop getikt. Maar, zonder de hulp die jij hebt gehad en zonder je eigen handen uit de mouwen te steken, had die revisie je toch ook zeker 10k gekost? Dus. Daarbij: een mooie SM kost gewoon geld. Dat weet jij en dat weet ik. Koop een mooie basis en verfijn die met een motorrevisie. Dat er geen leer in zit is volgens mij vrij onbelangrijk. Het gaat er om dat je een mooie roestvrije basis koopt die niet versleuteld is. De getoonde SM van 16k lijkt een mooie, originele auto. Zet je daar een frisse motor in met alle modificaties en desnoods een setje leer dan is die auto ook gewoon 35k waard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja daar heb je wel gelijk in.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mm zo’n 1973 er sm…. heb altijd het gevoel gehad dat die latere sm’s beter rijden dan die 70-72 wagens.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Nou, ik heb een tijdje terug in de 71-er van Ben van Slooten gereden en die reed/rijdt beslist heel prima. Later reed ik nog in die van Yuri en behalve dan het motorvermogen, kreeg ik niet met terugwerkende kracht het idee, dat die 71-er minder reed. Ik zou haast zeggen in tegendeel.
Een setje leren bekleding doet tegenwoordig ongeveer 6 k bij de mij bekende bekleder. Al met al zou je na afdingen voor ongeveer 30 k een prachtige SM hebben. En dat is voor een heel erg goede SM een meer dan normaal bedrag, zo weet ik inmiddels uit ervaring….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:
Kijk, we hebben die discussie al lang geleden eens gevoerd . JIJ hebt erg veel mazzel gehad zoals wij dat noemen. Jij hebt voor een mooi prijsje een mooie wagen op de kop getikt. Maar, zonder de hulp die jij hebt gehad en zonder je eigen handen uit de mouwen te steken, had die revisie je toch ook zeker 10k gekost? Dus. Daarbij: een mooie SM kost gewoon geld. Dat weet jij en dat weet ik. Koop een mooie basis en verfijn die met een motorrevisie. Dat er geen leer in zit is volgens mij vrij onbelangrijk. Het gaat er om dat je een mooie roestvrije basis koopt die niet versleuteld is. De getoonde SM van 16k lijkt een mooie, originele auto. Zet je daar een frisse motor in met alle modificaties en desnoods een setje leer dan is die auto ook gewoon 35k waard.
Even uit nieuwsgierigheid:
Hoeveel kost het aan alleen onderdelen zo’n complete revisie als je het perfect uitvoert?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
lastig te zeggen. Maar als je écht alles wil doen, dus ook de nokkenassen en de zuigers ben je zomaar 4000 tot 5000 euro kwijt. Daarbij komt dan nog het machinewerk zoals krukasslijpen, koprevisie, enz enz.
Alleen de zuigerset kost al 1200 euro ex, de pakkingset 400 ex… nokkenasrevisie kost 800 euro per 4… enz enz enz..kleppen en zittingen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ben je dan ook nog eens 5000 euro aan uren kwijt?
Dan hebben we het over zo’n 100 uur.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vergeet het machinewerk van een revisiebedrijf aub niet hé! en die 100 uur, tja, dat kan zo maar kloppen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Meer dan 2 weken werk, dat is toch niet mis.
Goed zover ik begrepen heb als je het blok helemaal goed heb laten aanpassen dan kan die ook wel weer even mee.
Wat een motorrevisie kost is sterk afhankelijk van de staat van de motor voor de revisie En van hoe ver je wilt gaan in de revisie. Ik zie veel mensen die een perfecte motor willen, en ja, dan kost het klauwen geld, met nieuwe zuigers, opgeboorde bussen, opnieuw geslepen nokkenassen etc.
Als je blok nog redelijk in orde is, dan valt het misschine nog wel mee: de meeste nokkenassen zijn nog goed bruikbaar, en als je blok niet te veel olie verbruikt dan kun je het plaatsen van nieuwe zuigers nog wel 30.000 tot 50.000 kilometer uitstellen. Datzelfde geld voor de hoofd en drijfstanglagers: Als die nog redelijk op maat zijn ( binnen de tolerantie) dan is er geen reden voor slijpen of vervangen: Een SM is gezegend met een zeer sterk lagerwerk, dat komt uit de race-historie van Maseratie, maar goed, perfectie is anders.
Dan nog even over de werkuren:
- Blok uitbouwen: Ga maar uit van 15 uur werk ( 2 dagen)
- Blok weer inbouwen: ook 15 uur ( 2 dagen)
- Afstelwerk: 8 uur. ( 1 dag)
Dan komt daar nog het revisiebedrijf bij: Dat is sterk afhankelijk van wat er moet gebeuren: Alleen de kleppen en de kettingen? Of alles…...
Als je kijkt naar de uren om een blok er uit te halen etc: Dan ben je al 2000 euro verder, en als er dan nog extra werk bijkomt, dan loopt dat ook in de papieren. Zo kom je tot een minimum van 4.000 euro voor werk aan de motor, en oplopend tot 10.000 euro als je alles wilt doen.
Overigens is een maserati blok in vergelijking met een tijdgenoot in de 3 liter variant goedkoop: een revisie van een Ferrari 3 liter V8 kost het dubbele!
To err is human, not to err is divine.