toerenteller in een zx reflex van 1994
Watje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 28-04-2008

Gepost: 27 februari 2010 07:40 AM

Is het mogelijk om in onze 1.4i een toerenteller in te bouwen. Ik mis wat, en dat is een temperatuurmeter, en een toerenteller.

Heb wel eens gehoord dat de stekkers al klaar liggen, maar nog verdere inspanning moet doen.
maar hoe pak ik dat aan. met de sensoren in het blok.

Vanaf 1997 schijnt het er al standaard in te zitten.


Groetjes
watje.
michael.

Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 27 februari 2010 02:53 PM
  [ # 1 ]

“Lazysnake” heeft een instrumentenpaneel van een 1.6 met toerenteller en temp.meter in zijn 1.4 reflex break gezet, alles werkt dan gewoon, toerenteller en temp.meter zijn gewoon voorbereid!

Er zijn twee verschillend ie wel erg duidelijk zijn, de nieuwste types ZX zijn met elektronische snelheidsmeter, de ouderen met een ouderwetse kabel.

Emiel

Profiel  
 
Watje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 28-04-2008

Gepost: 27 februari 2010 07:40 PM
  [ # 2 ]

In de zx 1.4 i zit nog een verdeelkap. Ik was vandaag alles aan het nalopen. stappen motor vervangen, etc injectiehuis schoon.

Maar een ding viel me op ze schiet in de toeren, en blijft er in.  1500 tot 1600 toeren.  Iemand enig idee hoe ik dit naar beneden krijg.

Is het een optie om die verdeelkap iets te verdraaien. zodat ie wat langzamer draait. Begin zo langzamerhand een beetje gek te worden.

weet iemand raad.
watje
michael

Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 02 maart 2010 05:57 PM
  [ # 3 ]

Als je de klokken nog nodig hebt: ik heb hier twee complete klokkenwinkels liggen. Ik sta alleen niet in voor de werking van alle lampjes.
Eentje is de versie met brandstofmeter boven en auto’tje (waarschijnlijk voor open deuren) links, de ander is met brandstofmeter links. Beide met toerenteller natuurlijk, en temperatuurmeter rechts.

Ik durf niet te zeggen dat de toerenteller zo werkt als je nog een ouderwetse distributeur hebt. Deze klokken komen allebei van een ZX met bobine/distributeur in een.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2010 08:14 PM
  [ # 4 ]

Dat gaat helaas niet werken, deze zijn dus van een motor met DIS-Bobine (verdelerloos), de TT krijgt zijn signaal van de ECU. Wat je nodig heb is een paneel uit een ZX of AX type-2, met een verdeelkap, het signaal kun je uit één van de grijze draden halen, van de stekker op de bobine. Een draadje hiervan naar het tellerpaneel en je ben klaar.

Ik ben ooit met mijn ZX-Reflex hier ook mee bezig geweest en heb het prima werkend gekregen.
Dit is het betreffende topic, daar staat aardig wat nuttige info, de plaatjes werken helaas niet meer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook