ik rij nu in me tweede zx 1.4I heb er net 15k in gereden en wil eigelijk wel wat snellers,
heb er over gedacht op zoek te gaan naar een 2.0 16v maar ben toch wat meer opzoek naar een betrouwbare motor.
dus vroeg ik me af of een 1.8I een merkbare vooruitgang is.
en of het mogelijk is de motor zelf helemaal te reviseren. wat zouden de kosten dan worden en waar kan je de onderdelen vinden? kan het namelijk niet goed terug vinden op google(buitenland?)
ik ben iig opzoek naar een redelijk vermogen en veel bertouwbaarheid
iemand een idee?
Gr, bert
Wat is er mis met de ZX 2.0 16v ?Ik heb er zelf een gehad en buiten het gebruikelijke onderhoud is er in 20000 km alleen 1 bobine gesneuveld,en die 20000 km werd de motor regelmatig richting de 6500 toeren gedraaid.
Naja 2.0 16v zitten wat meer dingen op die kapot kunnen gaan. miss een 2.0 8v iets? 1.8i hoor ik niet echt hele goede berichten van
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Een 16v is niet veel gevoeliger voor problemen dan een 1.8 of 2.0 8v. Tis puur wat je wilt, zoek je een auto die een hoge funfactor heeft, neem dan een 16v. Anders lijkt een 1.8 (Furio of Volcane) me ook geen verkeerde optie. (Volcane 1.9 vind ik dan net weer effe leuker)
Zoals met alle auto’s valt of staat een auto met correct onderhoud. Een 16v die netjes onderhouden wordt en niet gelijk met koude motor zwaar op z’n kl*** gegeven wordt kan vreselijk lang mee gaan. Maar ja, bovenstaande is nou net vaak het probleem…
Zelf heb ik de pech gehad dat er kort na elkaar een aantal niet al te goedkope reparaties uitgevoerd moesten worden. Aan de andere kant, als je een beetje handig bent en beschikt over degelijk gereedschap (en een plekkie om te staan) kan je een hoop zelf. Ik zou zeggen; zoek een mooie 16v en redt deze van de ondergang!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Daarnaast, probeer nog maar eens een Volcane (1,9 of 2,0) te vinden. Van een 1.4 naar een 1.8 is al een behoorlijke snelheidswinst. Die zijn er ook voldoende te vinden in Furio of lekker luxe Aura. Maar als je een 16v kunt vinden, sluit ik me volledig bij het advies aan, kopen, investeren en houden!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Volgens mij staat er op marktplaats nog een 16v te koop met fabrieksdak (redelijk uniek!) en airco (icm open dak helemaal uniek!!) te koop voor 2500 of zo. Tis dat die van mij NOOIT meer weg mag en minder gereden heeft en ik geen 2500 heb liggen, maar anders…. (ALS je daar voor gaat, beloof me één ding; foute gele mistlampglazen vervangen en fatsoenlijke velgen er onder…)
Geloof me, een 16v is het geld méér dan waard, wat een super auto. Trekkracht al vanaf laag toerental, 120 in vijf en volgas resulteerd in een acceleratie die echt super is (nee, geen 911 taferelen, maar voor techniek van 1992 beslist indrukwekkend). Daarnaast; een C4 Coupé VTS 180 PK legt het af tegen een 16v ZX (XU10J4R, 155pk)... Sterker nog, afgelopen weekend had een Grand Cherokee V8 nog moeite met m’n 17,5 jaar oude dame… Om over de foute Golfjes etc. maar te zwijgen. Dus doe jezelf een plezier en koop en 16v en ik beloof je, daar ga je nóóit spijt van krijgen. De enige die er spijt van heeft is Stan, mede forummer (is dat een NL-woord??) omdat ie m’n Green Lady aan me verkocht heeft
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Ik heb de topictitel even aangepast naar citroen ZX in plaats van citoen ZX….
Emiel
Als je een echte liefhebber bent, dan mag je mijn 16v wel overnemen
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dat is leuk om te lezen , ik dacht dat alle ZX 16v met RFS 167pk motor uit Nederland waren verdwenen.
Misschien wel leuk om de km-stand te vermelden en foto`s doen het altijd goed .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ho Ho ik heb er ook 1
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Verspreid over hoeveel vierkante meters?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
, ik weet niet in hoeverre de jouwe nog meegerekent kan worden, maar het is wel een met de RFS motor
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Niet de ontsteking verdraaien om het stationair toerental aan te passen! Goede kans dat de stappenmotor de oorzaak is, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Eveneens ben ik tevens ook.
haha overal ligt een beetje Rvs. Tot in me bed toe. Maar dat komt wel weer goed hoop ik Zal iig nog wel even duurt nog wel een jaartje
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ben het niet helemaal eens met je om dit als aankoop advies te geven. Ik laat er geen auto voor staan. En is ook niet specefiek Zx. Waar je wel heel goed op moet letten is of de achteras goed veert en de achterwielen niet aan lopen in de wielkasten. of dat er geen spacer is gebruikt om dit probleem te verhelpen
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF