Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voordat ik verkeerd begrepen word: de kop moet er juist af! Ik heb de laatste 3 maanden vrijwel niets gedaan door perikelen als verschoven nekwervel, longontsteking en sneeuw (ik ben een box/garage aan het zoeken, maar dichtbij valt dat niet mee). Maar de kop ken er dus af als ik de vlampijp aan de kop laat zitten? Mijn massieve kleppen zijn 2 dagen geleden bij Cyril aangekomen. Nu kan ik echt verder!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, je kunt de vlampijpen ( eigenlijk de uitlaatspruitstukken) laten zitten aan de kop. Dat gaat wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog even om duidelijk te zijn: met vlampijpen bedoel ik het deel tot aan het brilletje!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat gaat dus NIET! Alleen de spruitstukjes kun je laten zitten aan de kop!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus: Of je maakt de “spruitstukken” los van de kop, da’s ook een gepruts, of je demonteerd de 3in1 pijp ( tussenpijp), Anders gaat het niet. Je kan wel de kop alvast losmaken om beter bij de moeren te kunnen, dat geeft je beetje meer ruimte. Maar het blijft een vervelend klusje: Was voor mij reden om alles in RVS uit te voeren.
Overigens zijnde originele uitlaatmoeten voorzien van “dubbele strepen”, em zijn ze hoger. als je die vervangt door “gewone” M7 moeren dan zit je in het schip: Die roesten vast.
To err is human, not to err is divine.
Jan, kijk even naar je peebees. Ik heb toevallig vorige week een advertentie van marktplaats uitgeprint, die er nu niet meer op staat. ik heb je gegevens gemaild.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weet iemand of de moer voor de spiegelbevestiging aan de binnenkant van de deur zit vastgelast?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat hangt er vanaf of ze bij de productie netjes zijn geweest…. het hoort wel maar is helaas niet altijd het geval…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Normaal zit die alleen aan de bovenkant gespotlast .
Dus de hele plaat durft al wel eens wat weg te buigen , waardoor je het deurpaneel moet verwijderen , de plaat terug op zijn plaats duwen en houden , voor je de spiegel weer kan monteren .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij zit er inderdaad. Nu moet ik alleen nauwkeurig zien te bepalen waar ik moet gaan boren. De buitenhuid is een geheel, er heeft dus nooit een spiegel opgezeten!
Een andere vraag: volgens de handboeken moeten de bouten van de kettingspanner en de geleider met ongeveer 1daNm vastgezet worden. Moet ik ze dan borgen met loctite?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hangt af van welke spanner en geleider je gebruikt. Heb je een originele geleider of een “curved limiter”?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Spanner nieuwe type en inderdaad een curved limiter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok. Die curved limiter moet je gewoon goed!! vastzetten met, liefst, nieuwe inbusboutjes. Deze zijn veel sterker dan het origineel. 1 druppeltje van de zwakste soort loctite kan geen kwaad. Meer niet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De luchtschuif van de SM is helemaal dood, zelfs in kokend water! Ik vermoedde al zoiets, want bij warme motor liep hij 1500 rpm stationnair. Ik heb nog een redelijk (helemaal dicht in kokend water) exemplaar van een DS liggen. Kan die probleemloos gemonteerd worden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. is het zelfde.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>