9 van de 20
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Jelte’s CX25GTI
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 26 februari 2010 12:46 PM
  [ # 121 ]

Ik denk in eerste instantie dat je het idiot “cramergevoel” hebt gekregen, toen je het hoorde, maar dat lost niets op. Heeft het wiel geen tik gekregen? De wieldop is ook niet meer netjes. Maar ik neem aan dat dit wel gecheckt wordt…...... Gelukkig is er niet gebruik gemaakt van de kreukelzone, sterkte met het herstel.

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2010 04:55 PM
  [ # 122 ]

Jemig Jelte!!
Wat een grote pech, een vreselijke aanblik om je wagen er zo aan toe te zien!
Hopelijk is ze snel weer op de baan.

Wat zal die kennis van jou zich ook erg schuldig/lullig voelen. (ja, sorry daar moet ik dan ook weer aan denken)  Surprisedops:

Ik snap dat je nu andere dingen hebt om je zorgen over te maken, maar ik dacht nog eens na over je koude start probleem.
Misschien iets waar je nog niet aan gedacht hebt: hoe is je accu eraan toe? Wat is het koudstartvermogen (CCA) of wat is daar nog van over? Want bij lage temperaturen neemt het vermogen van de accu significant af en vergeet niet dat er op een 25 GTi veel zaken zitten die ook veel stroom nodig hebben, zoals bijv. de injectie- en ontstekingscomputer. Als de motor eenmaal loopt, neemt de dynamo dit allemaal over, maar tot die tijd moet de accu alles trekken.

Zomaar een gedachte, maar goed, eerst moet je CX weer helemaal herstellen.

Succes en sterkte!
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2010 08:36 PM
  [ # 123 ]

Dat ziet er lelijk uit Confused

Alweer een linker voorscherm….

Sterkte ermee!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 februari 2010 08:43 PM
  [ # 124 ]

ahh Getverdrie Jelte, wat een pech man…! Gelukkig is ze AR verzekerd (altijd doen!) en komt het dus weer helemaal goed. De 20ste moet haalbaar zijn! Go David go!

Leontien zet je trouwens op een goed spoor. Mijn GTI ging ook veel beter starten met een nieuwe accu. Hoewel ik nooit had dat ze helemaal niet wilde starten (op wat BDP-stekkerkuren na…)

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 27 februari 2010 09:15 AM
  [ # 125 ]

Dank voor alle ondersteunende reacties. Ze staat veilig bij David (d’Oro) en het geeft wel een goed gevoel als dergelijke mannen zonder emotie meedelen dat het allemaal weer goed komt. Tenminste 2 nieuwe deuren en voorscherm, dorpel in model trekken, achterscherm bijwerken, spuiten en nog wat kleinigheden en een heleboel (de)montage werk natuurlijk.
@La Leo: je hebt gelijk, tussen vrienden ligt zoiets nog gevoeliger dan normaal. Gelukkig kan ik goed omgaan met ‘voldongen feiten’, gebeurd is gebeurd en nu verder kijken hoe het op te lossen.
Ik merkte dat een opmerking van David “waarom laat je haar niet staan, pak de verzekeringsuitkering en zoek een nieuwe” bij mij veel meer emotie opwekt; teveel tijd en energie in deze dame gestoken om zomaar aan de kant te schuiven.
Maandag komt de taxateur en kunnen ze beginnen met de klus. Dat schiet in ieder geval op.

Tav de accu, die is van 8/09, is een echte startaccu, alleen onderhoudsvrij (je kunt geen onderhoud doen). Dat staat me minder aan. Een open loodaccu heeft weliswaar het risico van lekkage, maar is minder gevoelig voor overladen, als je het zuurpeil in de gaten houdt, en heeft een iets hoger werkspanning (scheelt 0,2-0,3V). Mijn dynamo geeft 14,7V en volgens mij is dat net te hoog voor onderhoudsvrije accu’s. Ze hebben wel een overdrukventiel maar je kunt niet meer bijvullen. Je hebt gelijk dat een extra accu (draaiende motor) helpt, maar ja, dat scheelt al gauw 2V. Ik heb ook nog de volgende suggesties verzameld: benzinedruk op de injectoren, haperende injectiecomputer, relais in de 12V leiding van de bobines. Vermoedelijk moet ik tot de volgende winter wachten voor ik er weer aan kan werken. Nu gaat het goed!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 februari 2010 09:55 AM
  [ # 126 ]

Hopelijk zweeft de dame weer snel op ‘s Neerlandsch wegen Jelte.

Succes met de afhandeling!

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2010 11:55 AM
  [ # 127 ]
Jelte Feenstra schreef:

Mijn dynamo geeft 14,7V en volgens mij is dat net te hoog voor onderhoudsvrije accu’s.

Da’s wel wat hoog, maar volgens mij niet direct desastreus. 14,4 is ideaal. Och… de temperatuur zal dit jaar hopelijk niet meer zo diep onder de 0 duiken, dus inderdaad: volgend jaar zie je wel weer…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 februari 2010 12:26 PM
  [ # 128 ]

Die 14,7 volt is wél slecht voor je accu hoor Wink want, bij 14,4 volt wordt de gasspanning van de accu bereikt; de accu gaat koken en loopt schade op!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2010 04:13 PM
  [ # 129 ]
waterman schreef:

Die 14,7 volt is wél slecht voor je accu hoor Wink want, bij 14,4 volt wordt de gasspanning van de accu bereikt; de accu gaat koken en loopt schade op!

Oh nou, zo zie je weer:  Surprisedops:
Ik meende dat het pas boven 14,7 werkelijk slecht was! Weer wat geleerd.  Wink

Maar goed: als 14,7 al te hoog is en dat duurt al een paar maanden voort, dan blijf ik zéker de accu verdenken van je koude start problemen!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 27 februari 2010 07:06 PM
  [ # 130 ]

Dat brengt wel de vraag op waarom een officiële zga nieuwe Citroen dynamo 14,7V levert. Of zit daar een regelbare uitgang op? Mijn meter hoeft natuurlijk ook niet exact te zijn; het is maar een kleintje. Ik zal David vragen het even na te kijken. En zoals gezegd, ik vind het ook wat hoog. Bij een accu met doppen kun je de vloeistof bijvullen. Koken op zich is geen probleem binnen zeker grenzen als je maar gedenatureerd water kunt aanvullen.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 februari 2010 09:47 PM
  [ # 131 ]

Vanmiddag de gedeukte dame gezien bij d’Oro. Ziet er in het echt een graadje serieuzer uit dan op de foto…
Maar ik geloof best dat David en zijn buurman de zaak helemaal goed gaan krijgen.

Ik had haar nog niet “live” gezien, maar wat een prachtige dame is het… Vooral als je haar van de linkerkant bekijkt! Smile

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 27 februari 2010 10:52 PM
  [ # 132 ]

Dank voor de complimenten.
Ik realiseer me bij deze foto dat ik ook een heel ander bericht had kunnen krijgen, zo in de trant van “we hebben uw auto uit de sloot gevist en er zat iemand in. Weet u wie dat geweest kan zijn?” De bestuurder wijt het aan de diravi waardoor de auto bij het inrijden van berm niet naar links trok zoals een gewone auto zou doen. Klinkt valide maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat paaltje ook wel erg handig stond.
Het blijft een raar idee, veel schade maar het had veel erger kunnen aflopen.

Afbeelding Bijlagen
slootfoto-1-448x336.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 februari 2010 11:02 PM
  [ # 133 ]

Doet een Diravi-loze auto dat dan…? ohh

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 februari 2010 01:00 AM
  [ # 134 ]

ohh Maar als ik die foto zo bekijk,  heeft dat paaltje de cx in de berm gehouden waarna de buurman haar er weer uit kon sturen. Zonder paalje was het grrr een C(x)amfibie geworden.

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 28 februari 2010 10:10 AM
  [ # 135 ]

Een diravi-loze auto geeft een ruk aan het stuur als je opeens veel meer weerstand aan 1 kant tegenkomt. Bij moderne, grotere auto’s zal het wel meevallen, maar ik ken het gevoel van die ruk wel. Persoonlijk denk ik ook dat het paaltje belangrijker was.

Profiel  
 
 
9 van de 20
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook