Is het mogelijk om in onze 1.4i een toerenteller in te bouwen. Ik mis wat, en dat is een temperatuurmeter, en een toerenteller.
Heb wel eens gehoord dat de stekkers al klaar liggen, maar nog verdere inspanning moet doen.
maar hoe pak ik dat aan. met de sensoren in het blok.
Vanaf 1997 schijnt het er al standaard in te zitten.
Groetjes
watje.
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
“Lazysnake” heeft een instrumentenpaneel van een 1.6 met toerenteller en temp.meter in zijn 1.4 reflex break gezet, alles werkt dan gewoon, toerenteller en temp.meter zijn gewoon voorbereid!
Er zijn twee verschillend ie wel erg duidelijk zijn, de nieuwste types ZX zijn met elektronische snelheidsmeter, de ouderen met een ouderwetse kabel.
Emiel
In de zx 1.4 i zit nog een verdeelkap. Ik was vandaag alles aan het nalopen. stappen motor vervangen, etc injectiehuis schoon.
Maar een ding viel me op ze schiet in de toeren, en blijft er in. 1500 tot 1600 toeren. Iemand enig idee hoe ik dit naar beneden krijg.
Is het een optie om die verdeelkap iets te verdraaien. zodat ie wat langzamer draait. Begin zo langzamerhand een beetje gek te worden.
weet iemand raad.
watje
michael
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Als je de klokken nog nodig hebt: ik heb hier twee complete klokkenwinkels liggen. Ik sta alleen niet in voor de werking van alle lampjes.
Eentje is de versie met brandstofmeter boven en auto’tje (waarschijnlijk voor open deuren) links, de ander is met brandstofmeter links. Beide met toerenteller natuurlijk, en temperatuurmeter rechts.
Ik durf niet te zeggen dat de toerenteller zo werkt als je nog een ouderwetse distributeur hebt. Deze klokken komen allebei van een ZX met bobine/distributeur in een.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Dat gaat helaas niet werken, deze zijn dus van een motor met DIS-Bobine (verdelerloos), de TT krijgt zijn signaal van de ECU. Wat je nodig heb is een paneel uit een ZX of AX type-2, met een verdeelkap, het signaal kun je uit één van de grijze draden halen, van de stekker op de bobine. Een draadje hiervan naar het tellerpaneel en je ben klaar.
Ik ben ooit met mijn ZX-Reflex hier ook mee bezig geweest en heb het prima werkend gekregen.
Dit is het betreffende topic, daar staat aardig wat nuttige info, de plaatjes werken helaas niet meer.