Heeft iemand ervaring met deze bollen en kunnen ze evt. op de XM?
http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_7/News_CategoryView.aspx?id=/atotz/rubriek_7/63/
Zou wel lekker zijn om nooit meer je bollen te hoeven vullen.
XM TCT Ambiance`94
De c5 heeft zulke bollen, sjaak81 heeft ze volgens mij ook onder zijn XM.
De laatste type’s xm hebben ook bollen met zo’n membraam op de voorvering, te herkennen aan 3 kleine deukjes op de bol.
Eigenlijk heb je er niets aan ... Je wilt weten of ze de juiste druk nog hebben, dus schroef je ze eraf en controleert dat. Uiteindelijk heb je dus precies het zelfde gedaan dan als zou je ze hebben gevuld.
Wat pas handig zou zijn ....een drukmetertje Zodat je ze er niet af hoeft te halen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Iets te kort door de bocht lijkt mij.
De enige reden voor het vervangen van bollen is een lekkend membraan.
Het zou dus mooi zijn als die Slimline bollen dat euvel niet meer hebben. Je weet dat pas na een jaar of vijf.
Geen idee of daar iets over bekend is in de C5 wereld. De rijden al lang genoeg rond.
Voor de rest: Gewoon er op schroeven, dan weet je hoe het veert. Moeten op de sloop te vinden zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb ze ook op mijn ‘99-er V6 gehad. Zowel voor als achter, ik kon ze een tijdje uitproberen via een bevriende dealer. Veert best ok, maar op de originele bollen veerde dat ding toch lekkerder. Die heb ik er toen maar weer onder gezet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb dat Slimline verhaal eens doorgelezen. Klinkt plausibel. Dus op het C5 forum gekeken of daar ervaringen zijn met legen en of lekke bollen. Die C5 rijdt ook alweer een jaar of 10 rond.
Wel bollen waar gas bij moet (berichten uit 2005). Er diffundeert dus nog steeds gas, wat te verwachten is.
Wel kom ik ook daar de gebruikelijke kolderpraat over comfortbollen tegen:
Met kolderpraat bedoel ik dat comfortbollen iets anders zou behelzen dan bollen met een uitgeboord dempergaatje en/of meer druk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Comfortbollen… Ongelovelijk dat mensen daar nog mee rondrijden. Ik heb het altijd onzin en troep gevonden. Een beetje techneut veracht die bende.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Het is en blijft een persoonlijke afweging, dat lees je ook duidelijk in dat “kul” draadje.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De eerste serie C5 had last van veerbolen die spontaan kapot gaan…hopelijk is dat nu wel opgelost.
Ik hou het ook op de voorgeschreven veerbollen van Citroën, comfortbollen hoeven voor mij ook niet.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Een beetje techneut veracht die bende.
Kun je dat wat helderder maken?
Het is en blijft een persoonlijke afweging
Inderdaad
Met kolderpraat bedoel ik dat comfortbollen iets anders zou behelzen dan bollen met een uitgeboord dempergaatje en/of meer druk.
Andere demperplaatjes misschien Jan?( Daar gaan we weer)
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zoals ik al eerder eens geschreven heb zijn comfortbollen funest voor de wegligging van je auto is grenssituaties. Een fabrikant maakt een zorgvuldige afweging tussen comfort, sportiviteit en veiligheid. Met comfortbollen ga je met die mix lopen knoeien en daar is altijd één onderdeel de dupe van: veiligheid in dit geval.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank je , steekhoudende argumenten Waterman!
Voor jou hoeft dat dus duidelijk niet.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Ik ging toevallig vandaag een XM V6 Break kijken die voor en achter grijze bollen had Niet van die platte zoals de C5/C6 ze hebben maar formaatje ‘ouderwets’ groen, maar dan grijs
Veert suuuuper!
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Rare bollen, die ken ik niet. Ik ken de groene bollen met stippen, die als test bollen voor de kevlarmembranen werden gebruikt, en de platte grijze bollen. Maar grijze bollen in het ouderwetse model? Weird.
Kunnen die LDS bollen trouwens tegen LHM en vice versa?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Zulke ouderwetse bollen in de grijze kleur heb ik ook , ipv groen zijn ze grijs.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Kunnen die LDS bollen trouwens tegen LHM en vice versa?
Ja , `t schijnt dat ze op de Xantia`s ( LHM) ook wel worden gebruikt, las ik net op het C5 forum.
XM TCT Ambiance`94