Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nu eentje met en zonder de flits proberen. dan verder met de rest van de stoel.
ik dacht altijd dat ik zwart leer had, dat is toch wat opgebleekt over de jaren.
ik moet nog eens wat spelen met mijn camera (lees: leren) voor juiste belichting…. dat is toch lastig. maar het geeft een idee.
nu de rest nog van het interieur… ben nog wel even bezig.
en dan de andere auto nog…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Mooi werk. Ik trouwens al ‘ns ergens via internet iets gelezen over het herstel van leren bekleding. Stond geloof ik op iemands’ eigen site. Het ging om biege bekleding. Als ik me niet vergis, met hetzelfde spul. Wie weet als je even googlet.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wow… dat Leatherique is echt wondermiddel. Had een tijdje geleden ook al een verslag gelezen over Leatherique tijdens het opknappen van een laagdaks Prestige. Even kijken of ik dat linkje nog kan opduikelen.
Edit: http://www.home.zonnet.nl/patserij/interieur.htm
Dat moet ‘m zijn!
Way out in the water, see it swimming.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Klopt, Ree van hier heeft ook al wat gedaan, zie hier (iets naar onderen). Ook heel netjes !
En de Prestige van Bas van Klinkenberg (zelfde linkje als Nelis hierboven gaf).
inderdaad wel handschoenen aan, anders ben je zelf ook helemaal zwart !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat ziet er prachtig uit, Jim! Hier ga je heel veel plezier van beleven
Ik ben met mijn stoel langsgeweest bij De Leerlooier, en ze wist me te vertellen dat onze zetels niet zwart zijn, maar antraciet. Eigenlijk moet de kleur gemengd worden, maar omdat ik toch mijn volledige interieur wilde verfen heb ik maar gewoon zwart genomen.
Ik ben nu al maanden aan het piekeren waar ik mijn stoel moet laten herstellen (stiksel los), maar ik ga gewoon nogmaals bij De Leerlooier langs. Die kunnen dat vast ook perfect. Misschien kan ik dit weekend tijd maken om even langs te gaan.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ree, op bovenstaande linkje wat ik gepost heb, staat ook een stukje over hoe je het zelf kan doen. Misschien is dat wat voor je?
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb al eens bij de oude Bonhof gevraagd wat ik het beste kan doen. Hij heeft een vaste bekleder, maar die zit te ver weg voor bij mij. Volgens hem moet het leer van de stoel af om het naadje te stikken. Zo gebeurt het ook op de foto in jouw link, maar het lijkt mij erg veel werk. Maar hij zegt dat het leer erop en eraf halen het meeste werk is. Als het eenmaal los is kan je het beste alle naden opnieuw stikken omdat het anders weer op de volgende plek stuk zal gaan. Daar heb je wel een industrie-machine voor nodig.
Ik ga het niet zelf doen (al heeft mijn schoonmoeder zo’n machine staan). Ik weet nu al dat het niet strak gaat worden en daar krijg ik spijt van
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
cx25gtit2 schreef:En de Prestige van Bas van Klinkenberg (zelfde linkje als Nelis hierboven gaf).
En ook wat ik had gezien en op doelde.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ree schreef:Dat ziet er prachtig uit, Jim! Hier ga je heel veel plezier van beleven
Ik ben met mijn stoel langsgeweest bij De Leerlooier, en ze wist me te vertellen dat onze zetels niet zwart zijn, maar antraciet. Eigenlijk moet de kleur gemengd worden, maar omdat ik toch mijn volledige interieur wilde verfen heb ik maar gewoon zwart genomen.
Ik ben nu al maanden aan het piekeren waar ik mijn stoel moet laten herstellen (stiksel los), maar ik ga gewoon nogmaals bij De Leerlooier langs. Die kunnen dat vast ook perfect. Misschien kan ik dit weekend tijd maken om even langs te gaan.
thanx !
antraciet… ? mmmm. dacht toch eerder zwart. had wel een hoofdsteun opgestuurd naar de leerlooier voor de zwart mattering. heel netjes !
bij de rode biesjes is ‘t wat lastiger, maar die krijg ik met de cleaner van de leerlooier weer mooi schoon !
leerlooier weet wel raad met een stikseltje denk ik !
ik ben naar een leer zaak (voor autointerieur) gegaan waar Citroville steeds spul heen stuurt in Enschede. die heeft de instapwang vervangen, was door. iets meer dan 100 euro of zo. dan moet wel de hele achterkant er af en uit elkaar. lijkt me redelijk.
de rest werk ik dus zelf bij. nog niet klaar.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Antraciet is zwart tenzij je een vrouw bent
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Er zijn verschillende tinten ‘zwart’. In mijn Volvo zit zwart leer, dat her en der ook wel wordt aangeduid als antraciet. Wat hier ook van zij, ik denk, dat Jim zo te zien op het goede spoor zit met de tint. Ik ben wel ‘ns identieke weinig gebruikte stoelen tegengekomen en ik heb voor ogen, dat de kleur die ik zie na herstel, daar wel heel erg op lijkt. Maar ach, wat maakt het uit, een tintverschil… so what !? Ik las laatst in Carros het verhaal van een zeldzame Ferrari of ATS die ooit een andere kleur heeft gekregen… En dan vriend Norbert, die de motorkap van zijn one-off Lancia Aurelia liet voorzien van een uit de motorkap geklopte luchthapper voor een betere koeling. Wie zijn wij dan nog met onze nederige CX-en om de perfecte originaliteit na te streven wat betreft kleur van de bekleding !?
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
een tint is een nuance is een kleur is subjectief.
dit lijkt mij idd netjes.
maar…. aaargh !!
zitvlak gaat wel, maar die rode bies langs de rugleuning loopt glooiend weg, het is bijzonder lastig om die te volgen, en dan alleen zwart op het zwarte deel te krijgen / houden.
dus nu nog vrij veel na poetsen met de strong cleaner, om die bies rood te houden…...
morgen maar eens een klein/fijn penseeltje scoren en dan weer verder. ben er nu even klaar mee…........
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en weer verder !! nu eerst met een penseeltje langs de rode biesjes. dan de middelste delen van deze hoofdsteun. gaat best netjes en vlot. wel rustig de tijd voor nemen !!
en hier zie je ook het verschil met het oude wat doffe zwarte leer, met langs de rand, langs de rode bies de nieuwe verf er op.
houdt je bezig !!
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Heel gaaf. Goeie shots ook!
Ziet er goed uit, man! Maakt jaloers, maar ik kan nog even voort zonder.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl