Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
gisteren met de meeting alles even rustig bekeken. Ziet er allemaal heeel strak uit.
Genoeg voor mij om jaloers om te zijn
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Zo een kleine update.
Afgelopen weekend de vuurdoop gehad, betreft lange afstand rijden.
Het ging in eerste instantie allemaal van een leien dakje zoals dat heet, echter vrijdagavond na het verlaten van de tunnel richting Terneuzen werd de dame opeens omgetoverd tot een sauna alles besloeg en 2 km verder sloeg ze af om nooit meer te willen starten, ja was dat nu karakter of gewoon domme pech?
Het laatste was er aan de hand er was een slang van het koelsysteem losgegaan met als gevolg een bevroren verdamper Marc is me te hulp geschoten en na horten en stoten hebben we de boel weer gefikst.
De garage? heeft waarschijnlijk vergeten om een slangenklem op die slang te zetten.
Nu loopt de CX als een trein geweldig en nog redelijk zuinig ook.
Van de week plaats ik nog wat foto’s van de dame met de orginele pallasdoppen enz.
Citroen c32 Hilton XLS

- C35 Hilton XLS
Michelangelo schreef:gisteren met de meeting alles even rustig bekeken. Ziet er allemaal heeel strak uit.
Genoeg voor mij om jaloers om te zijn
Je moet ook geen appels met peren vergelijken Michel.
Citroen c32 Hilton XLS

- C35 Hilton XLS
toniclight schreef:Zag op de foto’s van Ron je andere originele doppen.
Staat goed!!Jeroen
Ja he? vond ik ook.
De orginele radio zit er nu ook in. staat ook wel grappig.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ja maar ik kan wel oprecht zeggen dat ik graag de mijne zoals de jouwe wil maken. Als ze zo strak wordt met een tijdje investeren, ben ik tevreden
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

- C35 Hilton XLS
Michelangelo schreef:ja maar ik kan wel oprecht zeggen dat ik graag de mijne zoals de jouwe wil maken. Als ze zo strak wordt met een tijdje investeren, ben ik tevreden
Gaat helemaal goed komen Michel.
Citroen c32 Hilton XLS

- C35 Hilton XLS
Kleine update
Zo alweer een tijdje aan het sturen in de dame en het lijkt wel of ze steeds beter gaat rijden.
Inmiddels is de ontsteking goed afgesteld met als gevolg een perfect starten CX bijkomende is ze ook veel zuiniger gaan rijden gemiddeld verbruik op lpg is zo’n 1 op 9.
Klein vraagje als ik optrek hoor ik een moeilijk te omschrijven geluid het is geen ratelen maar iets in die richting kan dat de d-ketting zijn?
Volgende week gaat waarschijnlijk de airco gevuld worden en tevens een complete technische check.
wordt vervolgd
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
geoarthc35 schreef:bijkomende is ze ook veel zuiniger gaan rijden gemiddeld verbruik op lpg is zo’n 1 op 9.
Dat is wel extreem netjes voor een 2400 carb! Ik haal 1 op 8 op LPG met mijn GTi, terwijl die in principe zuiniger zijn.

- C35 Hilton XLS
fluidphreak schreef:geoarthc35 schreef:bijkomende is ze ook veel zuiniger gaan rijden gemiddeld verbruik op lpg is zo’n 1 op 9.
Dat is wel extreem netjes voor een 2400 carb! Ik haal 1 op 8 op LPG met mijn GTi, terwijl die in principe zuiniger zijn.
Dat is wel grotendeels snelweg kilometers hoor , stadsritjes daarin tegen kom ik op gemiddeld 1 op 7 uit. maar ja voor 54,5 cent de liter hoor je mij nog niet klagen.
Citroen c32 Hilton XLS

- C35 Hilton XLS
Zo even dit topic omhoog dat is wel lang geleden zeg.
De dame is een tijdje op vakantie geweest in Zeeland en vanaf oktober 2009 maakt ze de Friesche wegen weer onveilig na wat kleine ongemakken zoals een dynamo die stuk ging en de hardy? schijf die vervangen moest worden geen noemens waardige ellende gehad van de week is echter de koelslang achterop de waterpomp gescheurd met de daarbij komende ongemakken maar dat is weer geregeld en we zullen het maar karakter noemen.
Gisteren is de dame weer voor 2 jaar apk waardig bevonden dus we houden haar nog even, inmiddels is ze wel bevordert tot dagelijkse auto dus kijken of ze die weelde aankan.
Binnenkort plaats ik wel weer wat foto’s om te laten zien hoe ze erbij staat.
Op korte termijn even raampje opnieuw laten kitte, kleppen stellen en alle relais preventief verversen.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zo, ik heb maar even van de gebruik gemaakt om je hele draadje door te lezen George Mooie verhalen! Lijkt me een voorrecht om met deze auto mee te kunnen doen aan de voorjaarsrit!
Way out in the water, see it swimming.

- C35 Hilton XLS
Dat is ook niet voor een ieder weg gelegd Niels haha.
Ik denk dat 11 april het interieur ook wel weer klaar en opgefrist is dus dan word het helemaal genieten.
Citroen c32 Hilton XLS

- C35 Hilton XLS
Weet iemand hoe je het koelsysteem van een CX ontlucht?
Vorige week is er een slang gescheurd, op zich geen probleem en ondertussen ook gefikst, vanaf dat moment bevriest de verdamper van de lpg, ik kan alleen op de waterpomp een ontluchtings nippel vinden en dat lijkt mij niet voldoende.
Vanmorgen heb het expansievat los gehad en het wat hoger op gehangen net zolang totdat er geen luchtbellen meer uitkwamen.
Zit er op de kachelradiator ook ergens een ontluchting nippel ofzo?
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Achterop het blok zou een nippel moeten zitten en misschien bij de koelradiator.
Zit er misschien nog iets van een ontluchting op de gasklok zelf? Hoewel je daar wel naar gekeken zult hebben.