![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
hello,
Ik heb een stom probleem… heb daarstraks de leiding van de centrale bol naar de verdeler onder bestuurdersstoel vervangen. Ik heb de leiding van de pomp vol gegoten, leiding terugaangekoppelt, nagekeken of de bout om het systeem drukloos te maken was aangedraait en dit was het geval…
...en…
Nu gaat dat stom klote ding (excuseer) niet meer omhoog. De auto heeft wel een jaar plat op haar buik gelegen, het is niet de eerste keer dat ik zo iets doe alle andere keren met andere bixen ging die na x-aantal tijd (max een 10 min) omhoog.
mss heb ik iets over het hoofd gezien, mss moet de pomp anders opgegoten worden?
help!
greetz pieter
Heb je wel druk? (gaat het lampje uit)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
nee dat gaat ook niet uit…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_646.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Laat hem eerst eens even lopen met de ontlastschroef los en draai hem na een minuut of tien weer dicht. De kans is groot dat ze dan wel weer omhoog komt.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
daar zat ik ook al aan te denken maar het werd ineens zo donker buiten en het begon stilletjes te regenen…en de goesting was leeg…;)
Dan kan de pomp vrij rondpompen he niet?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
die ontlastschroef los en vast draaien is dat om de pomp op gang te brengen?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1797.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Neen om de lucht uit het stuk tussen tank , pomp en drukregelaar te krijgen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Auto gaat nog steeds niet omhoog, waar kan het nog aan liggen?
Hoogteregelaars? De wagen heeft wel een jaar stilgestaan zonder lhm in het circuit…
Is er op dit forum ergens een handleiding voor het vervangen van je hoogteregelaars?
groeten Pieter
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik zou niet gelijk de hoogteregelaars vervangen als je het niet zeker weet. Hoeveel LHM heb je er nu in zitten? Slaat de pomp aan? Gaat het lampje op het dashbord uit? Het kan zomaar zijn dat al de LHm die je erin hebt gegooid nu in het circuit zit maar dat er meer bij moet. Kan je de handle voor het verstellen van de hoogte makkelijk bewegen? Zo ja dan zitten de hoogteregelaren ook niet echt zo vast dat hij niet omhoog kan. Zet de handle eens in de hoogste stand en ga dan weer met de ontlastschroef in de weer. Heb je stuurberkrachtiging. Draai dan een paar keer aan het stuur.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Inderdaad, als het waarschuwingslampje niet uitgaat kan je hoogteregelaars vervangen tot je een ons weegt. Zonder druk komt de auto nooit omhoog. Zit het kogeltje nog achter de ontlastbout in de drukregelaar?
Eveneens ben ik tevens ook.
Weet je zeker dat je pomp LHM aan zuigt en er geen lucht in de aanzuigslang zit.
aanzuigslang wederom vullen met lhm, weer annsluiten op het vat dan de ontlastschroef op de drukregelaar losdraaien, motor starten even laten draaien en dan de ontlastschroef weer vastdraaien dan moet het goed gaan.
met de ontlastschroef los hoeft de pomp nl geen druk op te bouwen, dus is er geen weerstand aan de andere kant van de pomp en pompt de olie gemakkelijker rond, net genoeg om de zuigleiding vol te krijgen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Auto is omhoog! Wat een geklooi…
Dacht eerst dat het de pomp was. Na de pomp vervangen te hebben de aanzuigleiding volgegooit met LHM dit ging maar heel traag. Aanzuigleiding terug aan het vat gehangen. Motor gestart met ontlastschroef los heeft zo 15min gedraait, ontlastschroef vast gedraait… auto ging nog steeds niet omhoog.
Ontlastschroef een tiental minuten open en dicht gedraait…auto ging nog niet omhoog…
Toen dacht ik bij mezelf, zuigt deze pomp wel aan en ben ik hier wel zeker van? Het LHM-vat zat bijna vol! Ik de aanzuigslang weer losgemaakt en bij draaiende motor met een trechter lhm in de aanzuigslang gegoten. De lhm zakte heel stilletjes in de trechter. Na een paar keer lhm in de trechter gegoten te hebben begon het niveau in de lhm-ketel te stijgen!?
Snel de aanzuigslang op de nippel van het vat geschoven, hier begon de lhm al uit te lopen. Een hoop kommen onder de auto gegooid. Ik de ontlastschroef open en dicht draaien… ineens begon het lhm niveau gaan te zakken. Dus de pomp was zijn werk aan het doen! De hoogte-regel-hendel een paar keer (denk wel 100) in hoogste en laagste stand gezet. Auto kwam maar niet omhoog maar lhm niveau in ketel bleef heel zachtjes zakken. Toen heb ik de wartel van de leiding van voorraadbol naar verdeler (onder bestuurderszetel) aan verdelerskant losgemaakt, dacht bij mezelf ik draai ze allemaal eens open misschien kan de lucht niet weg, hier kwam roestbruine drek uit. Toen ik de wartel terug dichtdraaide begon de auto langzaam omhoog te gaan.
De wagen gaat nu omhoog en omlaag maar heeeeeel langzaam… doch elke keer een tikje rapper en vloeiender.
en… het lampje is uit!
ff een vraag, de hoogteregelaar achter en voor zijn die hetzelfde? Gaan die dingen stuk of moet je ze enkel schoonmaken. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat ik er hier nog een aantal heb liggen, als ik er dan 2 klaarmaak kan ik die er onder schroeven.
Alvast bedankt voor de reacties van de afgelopen dagen
groeten Pieter
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Je hebt geen weerstand met de handle en de auto komt omhoog, dus ik zou niks aan de hoogteregelaars doen. Misschien een keer wat WD40 erin spuiten maar verder maakt het niet zo heel veel uit denk ik. Een paar keer met de auto gymen (van hoog naar laag en weer terug) zal een oplossing kunnen zijn en dan gaat het vanzelf beter. Naar een paar weken rijden de LHM er helemaal uit en dan verschonen. LHM heeft een reinigende werking de rotzooi zit dan daar in en is het systeem weer fris.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
De handle gaat toch moeizamer dan mijn andere bx hoor.
Waar en hoe moet ik de wd40 inspuiten?
groeten Pieter