Richtingaanwijzer ZX Aura tikt razendsnel > APK probleem?
Nico1096
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 02 maart 2010 12:47 PM

Hallo,

Binnenkort APK keuring.

Regelmatig (niet altijd) hapert mijn richtingaanwijzer (links danwel rechts), maar knipperen de richtinglichten níet.
Wanneer ik met de vingers de aanwijzer enigszins “doordrukt” danwel vasthoud is het probleem over en kan ik dus veilig de bocht om.
Wel een beetje lastig met sturen, maar ‘t lukt goed hoor!

Vragen:
A) komt dit door (bijna) defect onderdeel?
B) is dit zelf gemakkelijk te verhelpen?
C) kan het problemen geven bij APK-keuring, indien niet verholpen?

Ik hoor graag.

Mvrgr,
Nico

Profiel  

Gepost: 02 maart 2010 12:54 PM
  [ # 1 ]

Dan lijkt het er op dat je bedieningshendel aan het overlijden is. Ergens maakt er iets niet goed contact, waardoor niet alle lampen (of helemaal geen lampen) meedoen. Ik weet niet hoe dat er bij een ZX van binnen uit ziet en of het schoon te maken/ te repareren is of dat vervanging de enige oplossing is, maar die antwoorden komen vast nog. Het vervangen van zo’n stengeltje kan nooit moeilijk zijn en ja, ik vermoed dat het voor de apk wel naar behoren moet werken ja. Succes met het oplossen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2010 01:26 PM
  [ # 2 ]

Is een bekend slijtage probleem, AX, Xantia en alle andere PSA automobielen met dit hendeltje hebben er last van. Een ander erop en je ben van het probleem verlost, open maken is een priegelklus en geen garantie dat het ook weer werkt.

PS: Brommobielen hebben hetzelfde hendeltje, dit is echt een massaproduct, een nieuwe kost een paar tientjes.

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 02 maart 2010 08:32 PM
  [ # 3 ]

Niet goed werken is apk afkeur.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 maart 2010 08:36 PM
  [ # 4 ]
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook