Dat heeft mijn auto ook, dan is dus mijn C5 2,0 i 16V uit juni 2001 ook een H3+ geveerde auto.
Misschien dan toch alleen maar de bollen laten vervangen door een dealer.
Er zal door Citroen ingenieurs wel over nagedacht zijn, maar toch vind ik het comfort (dus NIET het rijgedrag) wat tegenvallen.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik begrijp een C5 zonder sport knop heeft dus H3 (zonder +)
is dit constant merkbaar dat je zonder + meer comfort heb, of alleen als de sportstand (automatisch) inschakeld?
de C5 waar ik in had gereden was een 2.0 16V exclusive auto. (2001) met sportknop, maar dan zou het dus kunnen dat een versie zonder H3+ comfortabeler is
Ik zie dat deze discussie ook al in een ander draadje gevoerd is:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1065
Blijft toch de vraag of er (door Chyparse) comfortbollen ontwikkeld zullen worden :
Quote
arjan_verkade schreef:ik begrijp een C5 zonder sport knop heeft dus H3 (zonder +)
is dit constant merkbaar dat je zonder + meer comfort heb, of alleen als de sportstand (automatisch) inschakeld?
de C5 waar ik in had gereden was een 2.0 16V exclusive auto. (2001) met sportknop, maar dan zou het dus kunnen dat een versie zonder H3+ comfortabeler is
Nee een H3+ is in meer dan 80% van de tijd zachter (comfortabeler) dan een gewone H3. Zie dit http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164074 en de daarin vermelde links.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:arjan_verkade schreef:ik begrijp een C5 zonder sport knop heeft dus H3 (zonder +)
is dit constant merkbaar dat je zonder + meer comfort heb, of alleen als de sportstand (automatisch) inschakeld?
de C5 waar ik in had gereden was een 2.0 16V exclusive auto. (2001) met sportknop, maar dan zou het dus kunnen dat een versie zonder H3+ comfortabeler is
Nee een H3+ is in meer dan 80% van de tijd zachter (comfortabeler) dan een gewone H3. Zie dit http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164074 en de daarin vermelde links.
oke ik begrijp ik al iets meer van
dus de C5 met H3+ zou de comfortabelste van het hele C5 stel moeten zijn?
In principe wel, waarschijnlijk dan de zwaarste van het stel, dus de V6 break met 6bak automaat, gelaagde zijruiten etc..
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Als ik de H3+ al vrij stug vind veren, dan wil ik waarschijnlijk niet weten hoe een H3 veert . Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik misschien toch mn bollen moet laten vervangen. Eerst eens proberen een een andere (nieuwere) C5 met H3+ vering te rijden om een eventueel verschil op te merken.
Totaal aantal Berichten: 25628
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
oldenhage schreef:
Allereerst de nieuwe veerbollen op de C5, de zogenaamde slimline veerbollen zijn anders dan de oude groen veerbollen. Niet alleen de kleur en de vorm, maar ook het membraam en het binnenwerk van de veerbollen. Zo is de nippel aan de bovenkant er op gelast en deze kan er niet zomaar vanaf. Binnen in de veerbol wordt het membraam op z’n plaats gehouden door een plastic schotel, deze schotel is voorzien van drie scherpe randen.
Dat is niet zonder reden gedaan, als de de druk in het systeem te hoog oploopt snijdt deze plastic schotel het membaam kapot, de olie komt dan in het gedeelte waar eerst het gas zat, is de druk dan nog te hoog dan ploft de plug uit de veerbol en wordt de olie verneveld in de auto.
Uiteraard zijn dit noodscenario’s..
Oldenhage, Wat is daar het doel van??
lijkt me angstig gevoel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik denk dat ze bij chyparse wel weten wat ze doen en wat ze verkopen en als niemand iets uitprobeert veranderdt er ook niks kijk maar eens naar de blauwe olie bv
citroenc2 schreef:...........maar eens naar de blauwe olie bv
fftopic
Uitvinding van Renard : : :
ik geef het als voorbeeld ben er ook geen voorstander van maar er zijn er zat die er wel blij mee zijn en dat zal ook zo zijn met de confortbollen
Jongens…het is geen uitvinding van Renard….
Het is een uitvinding van Kendall…..
Renard zweert erbij….
UGH.
scheurend rubber heeft gesproken….
Wie van jullie heeft er een 2.2HDI (met of zonder automatische bak ?) ?
C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat
M&M schreef:C5 Break 2.2 HDi-16v Exclusive automaat ~ Gris Aluminium & C3 1.4i Exclusive ~ Grilyne
Zoiets?